Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Ludmila Blahnová ze společnosti Conectart: U nás je potenciál kariérního růstu, snažíme se lidi neustále rozvíjet a pracovat s nimi

 
středa, 11. září 2019, 15:34

Společnost Conectart s. r. o. vznikla 1. července 2016 sloučením společností Informační linky a Direct Communication. Svým klientům nabízí úplné portfolio služeb kontaktních center a je jedním z největších a nejrychleji rostoucích domácích operátorů v oblasti „Business Process Outsourcing“ (BPO). V oblasti zákaznické péče a telemarketingu se jedná o značku, jež znamená kvalitu. Od 1. října otevře svou první pobočku na jihu Čech – v Českých Budějovicích. Povídali jsme si o ní s manažerkou Ludmilou Blahnovou.

Proč jste se rozhodli pro otevření pobočky na jihu Čech?
Na úvod musím zmínit, že já sama jsem v Conectartu čerstvým přírůstkem. Když jsme navazovali spolupráci, bavili jsme se o tom, jak bychom ji mohli uchopit. Došli jsme k tomu, že by bylo fajn založit pobočku na jihu Čech. Lokalitu znám, pracovala jsem tady devět let v jiném call centru a se zakládáním nových call center mám také dostatek zkušeností. Řekli mi: „OK, proč se do toho nepustit.“ Je možné, že do budoucna otevřeme i jinou pobočku v jižních Čechách. Čas ukáže, jak se nám naše práce zúročí.

Ve zmíněném call centru jste pracovala na manažerské pozici?
Ano. Sedm let jsem žila v Londýně. Po návratu domů jsem hledala směr, kterým bych se vydala. Tehdy jsem dostala nabídku na manažerský post v call centru, kterou jsem přijala a ukázalo se, že to byla dobrá volba.

Je tady pro další call centrum místo na trhu?
Na to se mě ptá více lidí. (úsměv) Určitě tady místo je. V Českých Budějovicích jsou komerční call centra a další takzvaně in-housová. Je třeba zmínit, že když se na trhu objeví nový hráč, který má zajímavého klienta, portfolio, tak to vždy u lidí zájem vzbudí. Přijdou se podívat, zeptat, chtějí se dozvědět více. Na větší koncentraci call center není vůbec nic negativního.

Call centra jsou často vnímána negativně…
Jsem si toho vědoma. Call centra vyvolávají negativní emoce Je to možná důsledek toho, že v jistou dobu rostla jako houby po dešti. Dobrou vizitkou nebyla ani takzvaná „garážová call centra“, která nerespektovala etické kodexy, morálku, legislativní nařízení… Dopadlo to tak, že call centra obecně začal zákazník vnímat negativně. My se snažíme už několik let tento mýtus ve společnosti vyvrátit. Především tím, že dodržujeme veškerá legislativní nařízení, pracujeme na nových technologiích, věnujeme se rozvoji zaměstnanců. Chceme poukázat na to, že se jedná o zaměstnání, které člověka může posunout dál. V této chvíli skutečně v call centrech pracují lidé, kteří svou profesi berou vážně. Mají různé závazky, třeba hypotéky nebo děti, a vědí, že se jedná o stabilní zaměstnání.

Někdo si také může myslet, že jsou call centra pouze pro mladé lidi. Je to tak?
Možná to tak dříve vypadalo, ale dnes se to protíná. V podstatě můžu říct, že u nás pracují lidé, kteří vážně stojí o jistoty. Kteří nás nemají jen na přechodné období. Stejně tak ale zaměstnáváme i studenty, kteří si chtějí přivydělat třeba přes letní prázdniny. Stává se, že u nás začínají brigádně, a nakonec u nás zůstávají natrvalo. Vidí u nás potenciál kariérního růstu, snažíme se s lidmi individuálně pracovat a rozvíjet je.

Předpokládám, že nejdůležitějším kritériem pro zaměstnání na pozici operátora je práce s hlasem. Dá se naučit?
Když jste v obchodě, vidíte zákazníka tváří v tvář. Je to jednodušší, protože používáte gesta, různě si pomáháte. Na telefonu je vaší hlavní devizou hlas. I po telefonu se dá poznat, jestli se člověk usmívá. Vážně. Hlas a projev člověka je jeho zlatem. Ať už prodává, nebo řeší požadavky zákazníků. Samozřejmě jsou občas zákazníci nepříjemní a vy jste první, na kom si mohou vybít svou frustraci, ale vy jako operátor musíte zachovat chladnou hlavou. Musíte stále působit sympaticky. Být profesionálem. Je třeba brát vážně heslo: Náš zákazník, náš pán. Někdo má ten dar, že když vám zvedne telefon, okamžitě máte pocit, že je to úžasný člověk. Jsou ale lidé, se kterými je nutné na těchto dovednostech pracovat a od toho máme školící centra.

Je ale možné naučit i určitou empatii?
Možné je naučit cokoliv, ale je také důležité si zachovat osobitost.

Aby operátor nepůsobil jako robot…
Přesně tak. Aby nepůsobil jako někdo, kdo čte z papíru. To dříve bývala běžná praxe.

Sháníte ještě nové kolegy na českobudějovickou pobočku? Máte volné pozice?
Určitě ano. Šikovní lidé mají u nás dveře otevřené.  Zájemci se na nás mohou stále obracet. V tuto chvíli primárně nabíráme lidi na projekt Vodafone.

Má člověk důvod k obavám, zda práci operátora zvládne?
Nevidím důvod. Není třeba se bát. Každá práce má svoje, s tím je třeba počítat. Jak jsem již zmínila, kolikrát volají naštvaní zákazníci, je to pak těžší, ale dobře proškolený operátor takovou situaci nemá problém zvládnout. Stejně jako v každé práci i my po zaměstnancích chceme výsledky. Na oplátku jim dokážeme vytvořit příjemné pracovní prostředí, různé zajímavé motivační balíčky i lidský přístup.

 


 

Kam dál?

Jitka Bláhová z budějcké nemocnice je ve finále soutěže o nej...

středa, 11. září 2019, 14:02

České Budějovice budou mít své zastoupení na prestižní soutěži Nej sestřička. Do finále se probojovala Jitka Bláhová, která...

Ahoj Việt Nam: Festival vietnamských chutí se znovu hlásí o slovo

středa, 11. září 2019, 10:14

Festival vietnamské kultury a gastronomie Ahoj Việt Nam se na budějcké náměstí blíží mílovými kroky. V rámci bohatého programu se...

V Temelíně proběhlo krizové cvičení na problémy v prvním bloku

středa, 11. září 2019, 08:52

Reakci na závažné problémy na prvním bloku si dnes procvičovali v Jaderné elektrárně Temelín. Díky online propojení simulátoru a...

Střechu věže Jakobínka ozdobí plechová makovice

úterý, 10. září 2019, 19:02

Osazením plechové ozdoby na vrcholek věže Jakobínka v Rožmberku nad Vltavou památkáři definitivně ukončí opravu její střechy. Do...

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Podle studií je na internetu závislá polovina mladých

Některé studie uvádějí, že na internetu je závislá až polovina teenagerů. Na sociálních sítích jsou závislí i dospělí. V tiskové zprávě o tom informovala Česká koalice proti tabáku, která provozuje bezplatnou Národní linku pro odvykání. Novou společenskou hrozbou se podle odborníků stávají netolismus, tedy potřeba neustálého připojení k internetu, a závislost na hraní her.

ČSSD zrušila licenci většině místních organizací v Ostravě

Většina ostravských místních organizací přišla o licenci. Rozhodlo o tom dnes předsednictvo strany, řekl novinářům ministr kultury Lubomír Zaorálek (ČSSD). Návrh na zrušení 17 z 26 organizací v Ostravě předložila moravskoslezská ČSSD, zdůvodnila ho špatným výsledkem strany v posledních komunálních volbách a obavou, že mají mezi členy takzvané černé duše. Ostravská ČSSD tvrzení označila za účelová, její předsedkyně Jana Vajdíková řekla, že většina z 293 dotčených členů do jiných organizací jít nechce, a strana tak zřejmě ve městě ztratí většinu členů.

TÉMA: Mafie se od 1989 posunuly od krádeží aut k ekonomické kriminalitě

Organizovaný zločin v České republice se za posledních 30 let posunul od krádeží aut, prostituce a drog k ekonomické trestné činnosti. Mafie se nyní vedle tradiční kriminality zabývají zejména praním špinavých peněz, daňovými podvody, zneužíváním dotací, zakládáním fiktivních firem či manipulacím s tendry, řekl ředitel Institutu pro kriminologii a sociální prevenci (IKSP) Miroslav Scheinost. K ruským a ukrajinským skupinám, které v ČR působí podle institutu v podstatě již od sametové revoluce, přibyly záhy české a po roce 2000 i albánské a vietnamské gangy.