Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Reklamace v kadeřnictví? Lépe jí předcházet

 
neděle, 26. května 2019, 16:17

Nepovedená úprava vlasů je něco, co se řada spotřebitelů a spotřebitelek bojí reklamovat. Zákazník si nemusí nechat líbit to, co mu kadeřník na hlavě napáchal. Nápravu může žádat za křivý sestřih, špatně obarvené vlasy nebo tehdy, když prodloužené vlasy vypadávají. Nespokojenost s výsledkem je třeba oznámit kadeřníkovi co nejdříve.

Přestože nic nepodepisuje, už při dosednutí do kadeřnického křesla a vyslovení své představy uzavírá spotřebitel smlouvu o dílo. Kadeřník je povinen postupovat řádně a v souladu s jeho pokyny. I když kadeřník odpovídá pouze za výsledek v okamžiku dokončení práce, ani její průběh by neměl třeba bolet. Pokud kadeřník nepostupuje řádně s odbornou péčí, kterou lze oprávněně předpokládat u osoby této profese, trpí z právního hlediska výsledek jeho činnosti vadou.

Nejdůležitější je už na začátku zadat co nejpřesněji, jak má účes v konečném výsledku vypadat. Přání „udělejte mi to jako vždycky“ je dosti vágní, protože kadeřník si nemusí pamatovat historii všech svých zákazníků. „Ideální je, když si s sebou do kadeřnictví vezmete na pomoc obrázek či fotografii s vybraným účesem a necháte si vysvětlit, co všechno bude procedura zahrnovat. Může to znít banálně, ale je to nejjednodušší způsob, jak předejít nespokojenosti s výsledným účesem,“ radí vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest Lukáš Zelený.

Kadeřník se musí řídit přáním zákazníka, maximálně ho může upozornit na důsledky pokynu, zvláště na jeho nevhodnost třeba s ohledem na typ vlasů. „Průběžně sledujte, zda kadeřník postupuje podle vašich požadavků. Pokud máte dojem, že se účes pod rukama kadeřníka špatně vyvíjí, dejte to najevo. I uprostřed procesu můžete využít zákonného práva od smlouvy odstoupit, lze-li důvodně očekávat, že výsledek nebude odpovídat zadání či bude trpět nedostatky. Je však vaší povinností zaplatit práce do té doby již vykonané, kupříkladu umytí vlasů,“ doporučuje Lukáš Zelený.

Co udělat ještě před zaplacením? Zkontrolovat, že výsledný účes odpovídá zadaným požadavkům na střih, celkový tvar nebo odstín. Netýká se to jen vadnosti provedených prací, ale především bezvadného střihu či bezchybného melíru, které se neshodují s tím, co jste si přáli a domluvili. Tón obarvených vlasů si můžete překontrolovat na denním světle.

Co když se výsledek od vašich představ liší? Dožadujte se takových úprav a doplnění, aby byla smlouva ze strany kadeřníka naplněna. Dohodnutá odměna mu náleží teprve tehdy, pokud dodrží svoji část smlouvy. Ta je pouze ústní a je tedy obtížné později prokazovat její obsah a následný rozpor výsledku s objednávkou. Dokud tedy vytvořený účes neodsouhlasíte, neplaťte. Když už na placení dojde, nezapomínejte si zažádat o vystavení dokladu o provedených službách a jejich ceně.

Co když vadu odhalíte až doma? Vadami se v případě kadeřnických služeb rozumí například nepřesný, nerovný, nesouměrný sestřih, nevyvážené prostříhání, nerovnoměrné rozvržení barvy, nedostatečné připevnění nových vlasů a jejich vypadávání, neúměrné zatížení vlasů zákazníka při prodlužování. Nejčastější příčinou bývá nedbalé provedení či špatný odhad. Vady provedení, vyjdou-li dodatečně najevo po uhrazení ceny služby, už mohou být pouze předmětem reklamace. V tento okamžik už nelze namítat, že střih či odstín, které jste zhlédli a posvětili zaplacením, nesouhlasí s původní objednávkou.

A jak je to se zárukou? U účesu neplatí známá záruční doba, v níž můžete reklamovat vady. Kadeřník odpovídá pouze za výsledek v okamžiku dokončení práce. Skryté nedostatky, jež jsou nepochybně důsledkem porušení povinnosti kadeřníka postupovat při plnění smlouvy řádně, oznamte, jakmile vyjdou najevo. Záleží na povaze vady, ale primárním nárokem je bezplatná oprava. Nedá-li se vada odstranit, můžete žádat slevu z ceny.

Jak postupovat, když vás kadeřník zraní? Jiná situace nastává, pokud dojde například ke škodě na klientově majetku (zabarvení oděvu) či na zdraví (vypadávání vlasů či nechtěné střihnutí). V takovém případě má zákazník právo na finanční kompenzaci. Pro vyčíslení skutečné škody je nezbytné vše řádně zdokumentovat, případně kontaktovat podle potřeby i lékaře či soudního znalce, z jejichž zprávy může vycházet soud v následujícím sporu.

Tisková zpráva | Foto pixabay.com
 


 

Kam dál?

Poprvé a hned bronz. Samson slavil úspěch na mezinárodní pivní...

neděle, 26. května 2019, 09:52

Dobré pivo poznají i u protinožců. Nejstarší českobudějovický pivovar Samson se v květnu zúčastnil prestižní světové soutěže...

V noci můžou být jen čtyři stupně nad nulou. Přelom měsíce bude...

neděle, 26. května 2019, 08:13

Průměrné teploty v Česku by se v příštích čtyřech týdnech měly pohybovat v rozmezí běžném pro přelom května a června. Obvyklé...

Dobrovolníci z Temelína vyrazili na řeku sbírat odpadky. Nejvíce...

sobota, 25. května 2019, 10:11

Šest stodvacetilitrových pytlů především plastového odpadu nasbíralo během osmi hodin pouhých pět dobrovolníků z Jaderné...

Děti si vyzkoušely práci hasičů a policie. Ocenění Mladý záchranář...

sobota, 25. května 2019, 08:12

Více než sedmdesát týmu mladších a starších dětí se letos přihlásilo do soutěže Mladý záchranář v akci. Do finále se jich nakonec...

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

CK Neckermann má v cizině 1100 českých klientů, návrat zajistí

Cestovní kancelář Neckermann, která je v Česku součástí zkrachované britské kanceláře Thomas Cook, má v zahraničí k dnešnímu dni zhruba 1100 českých klientů. O tyto klienty se postará a zajistí jim bezpečný návrat do České republiky jejich plánovaným letem. V tiskovém prohlášení to dnes uvedl šéf marketingu CK Neckermann Jan Šrámek.

Začínají Dny českého piva. Po celé republice můžete ochutnat svatováclavské speciály

Povstaňte, jdeme na pivo! Tak zní heslo už sedmého ročníku Dnů českého piva. Slavnosti oblíbeného zlatavého moku se konají po celé republice a nabídnou bohatý program, ale i speciálně navařené svatováclavské pivo. Akce začíná 24. září a trvá až do 30. září.

Některé budovy v centru Prahy přes noc pokryly graffiti

Některé budovy v centru Prahy, například Tančící dům, Obchodní dům Kotva a Dům módy na Václavském náměstí pokrylo přes noc graffiti. Akce má upozornit na nedostatek legálních ploch pro street art. Zhruba 20 streetartovým umělcům dala k dispozici přes 190 metrů čtverečních plochy svých domů společnost Pražská správa nemovitostí (PSN). Většina maleb je dočasná, trvalý zásah do podoby historických či památkově chráněných budov je totiž omezený. Novinářům to v tiskové zprávě sdělila za PSN Tereza Pavézková.