Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

ANKETA: Více života, méně aut. Tak vypadají vize nového náměstí

 
neděle, 26. května 2019, 19:54

Budějcké náměstí je největší okružní křižovatkou ve městě. Podle odhadů si tudy mnoho aut denně jen krátí cestu. Jak by vypadalo, kdyby se doprava na něm jen částečně omezila, přidaly by se pěší zóny, místa k posezení a více zeleně? Podívejte se sami.

O nové podobě centra se diskutuje delší dobu. Mluvilo se o něm i na nedávném zasedán komisí Rady města, na kterém byl představen poměrně podrobný návrh, jak by se mohlo náměstí a okolní ulice proměnit. Projekt představili budějčtí podnikatelé., kteří se problematikou zabývají už delší dobu. Hlavním cílem je snížit množství aut a otevřít centrum lidem.

Náměstí Přemysla Otakara II. 

Nová podoba náměstí by měla část plochy určené pro dopravu a parkování přenechat ve prospěch chodců a cyklistů. Tím by podle návrhu vznikla velká plocha umožňující široké korso, zvětšení prostoru pro předzahrádky, které by se mohly posunout dál od fasád domů a nezakrývaly by tak pohled na historické domy. Zároveň by se velkou částí mohly podílet na zeleni na náměstí.

Nemělo by jít o žádná drastická omezení řidičů. Polovina náměstí by zůstala pro auta a parkování. Podle návrhu by se totiž počet parkovacích míst zmenšil jen minimálně. 

Krajinská ulice

Podobný osud by mohl čekat i Krajinskou ulici. Ta by měla být primárně určena pro pěší. Upravit by se měl povrch, prostor pro předzahrádky, zeleň, lavičky, odpadkové koše nebo kolostavy. Celková úprava by měla zvýšit atraktivitu centra města jak pro místní, tak i pro turisty.

 

Líbí se vám návrh na úpravu náměstí?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Celkem hlasovalo 743 čtenářů
 

Vizitka autora

 

Elmira Talířová

Šéfredaktorka portálu Budějcká Drbna

kontakt: talirova@budejckadrbna.cz

Budějcká Drbna je v prvním z regionálních zpravodajských webů projektu Drbna.cz

 
Foto Archiv
 


 

Kam dál?

Stojany na kola se o víkendu staly terčem vandalů. Jeden ho vytrhl i...

neděle, 26. května 2019, 17:26

Nezvyklý zájem vzbudily o víkendu v centru města stojany na kola. Jak v pátek, tak i v sobotu řešili strážníci jejich krádeže, v...

Reklamace v kadeřnictví? Lépe jí předcházet

neděle, 26. května 2019, 16:17

Nepovedená úprava vlasů je něco, co se řada spotřebitelů a spotřebitelek bojí reklamovat. Zákazník si nemusí nechat líbit to, co...

Poprvé a hned bronz. Samson slavil úspěch na mezinárodní pivní...

neděle, 26. května 2019, 09:52

Dobré pivo poznají i u protinožců. Nejstarší českobudějovický pivovar Samson se v květnu zúčastnil prestižní světové soutěže...

V noci můžou být jen čtyři stupně nad nulou. Přelom měsíce bude...

neděle, 26. května 2019, 08:13

Průměrné teploty v Česku by se v příštích čtyřech týdnech měly pohybovat v rozmezí běžném pro přelom května a června. Obvyklé...

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Hospodářská zvířata v těchto dnech nesmí cestovat více než 600 kilometrů, rozhodli veterináři

Státní veterinární správa rozhodla, že v následujících dnech (s platností od dnešního dne) nesmí být odbavovány zásilky hospodářských zvířat na větší vzdálenost než 600 kilometrů. Důvod je více než zřejmý, očekávaná vedra.

Sedm let po zadržení se sedmi miliony dostal Rath sedmiletý trest

Jako lékař dnes třiapadesátiletý David Rath úspěšně rozjel kariéru, nepřehlédnutelný byl také v roli politika. Stihl být ministrem zdravotnictví, zasedal ve Sněmovně, zastával i funkci středočeského hejtmana. Právě působení v čele kraje se mu ale stalo osudným. Za korupční kauzu, spojenou s Rathovým působením v hejtmanské funkci, dnes u pražského vrchního soudu dostal někdejší vysoce postavený politik sedmiletý trest vězení.

Devátý ročník kampaně Na kole jen s přilbou osloví celou Českou republiku

V roce 2018 zemřelo při dopravních nehodách 565 osob. Z celkového počtu usmrcených při nehodách bylo 38 cyklistů, 30 z nich nemělo přilbu, což představuje 79 procent všech usmrcených cyklistů na našich silnicích.