Počasí dnes21 °C, zítra21 °C
Pátek 29. března 2024  |  Svátek má Taťána
Bez reklam

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Focus se za dvacet let změnil k nepoznání. Poslední model klade důraz na bezpečnost a požitek z jízdy

PR článek

Přesně dvacet let na trhu slaví v letošním roce Ford Focus. Poslední verze tradičního modelu nižší střední se oproti původnímu modelu změnila k nepoznání. Redakce Budějcké Drbny proto v testu prověřila „krátkou“ s výkonem 125 koní i „kombi“ verzi s benzínovým motorem o obsahu jednoho litru a výkonem 100 koní.

Doba, kdy k dostatečnému výkonu bylo zapotřebí o poznání vyššího objemu, je dávno pryč. Především u krátké verze je litrový motor dostatečně výkonný a ve spojení se šestistupňovou převodovkou také ekonomický.

Všechny motory Ford EcoBoost a Ford EcoBlue mají nyní filtr pevných částic, který snižuje emise. Také jsou vybaveny systémem Stop-Start, který pomáhá snižovat spotřebu paliva tím, že automaticky vypne motor, jestliže dopravní situace vyžaduje zastavení vozidla. Kromě toho jsou zážehové motory Ford EcoBoost o objemu 1,0 litru a 1,5 litru vybaveny funkcí deaktivace válce, která může dočasně deaktivovat jeden z válců při brzdění motorem nebo při jízdě rovnoměrnou rychlostí, což pomáhá snížit spotřebu paliva a emise.

Redakční jezdec otestoval obě verze v hustém městském provozu i na prázdných jihočeských okrskách. Překvapivě sportovně působí od prvních kilometrů podvozek, který je sice o poznání tvrdší a uskákanější na horším povrchu, jeho výhody ale posádka ocení především při delších cestách na dálnicích a novém asfaltu.

Nový Focus se může pochlubit dosud nejprostornějším interiérem v historii a ve své třídě jen těžko hledá konkurenci. Zavazadlový prostor pro verzi kombi nabízí velkorysých 608 litrů objemu při standardním uspořádání sedadel a krytu zavazadelníku.

Zvýhodněná cena nového Focusu startuje na 369 990 korunách za verzi Trend, která je už v základu vybavena elektricky ovládanými okny, LED denním svícením, čtyřpalcovým palubním počítačem a v neposlední řadě třeba asistentem pro jízdu v pruzích. Něco málo nad 400 tisíc korun dají zájemci za verzi Trend Edition ve zvýhodněné nabídce, která je vybavena už například sekvenčním řazením pádly na volantu pro automatickou převodovku, elektronickou parkovací brzdou nebo třeba prémiovou střední konzolí. Nejatraktivnější verze Vignale pak nabízí kožená sedadla s výrazným prošíváním, 17“ nebo 18“ kol z lehkých slitin či designové doplňky v hliníkovém provedení.

Sečteno podtrženo. Nový Focus nabízí už v základu to, co jinde budete hledat marně. Navíc za bezkonkurenční cenu. Poslední evoluce jednoho z nejtradičnějších modelů automobilky navíc nabízí širokou paletu výbavových verzí, barev karoserií a v neposlední řadě motorizací. Za redakci si rozhodně zaslouží doporučení.

Klady
Sportovně laděný podvozek
Pohledné rysy karoserie
Prostorný pohodlný interiér s obrovským zavazadlovým prostorem
Široká výbava již v základu za super cenu
Zápory
Lehce vyšší spotřeba u verze kombi s litrovým motorem
Menší přehlednost čtyřpalcového rádia s palubním počítačem u verze Trend

Autoři | Foto Jana Kroneislová

Štítky kombi, Ford Focus, Drbna.cz, Ford Motor Company

Focus se za dvacet let změnil k nepoznání. Poslední model klade důraz na bezpečnost a požitek z jízdy  |  Společnost  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.