Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Bez byrokracie a zbytečného komplikování. Budějce mají carsharing, ke kterému stačí pouze registrace na mobilu

 
čtvrtek, 8. listopadu 2018, 18:22

Stažení aplikace do mobilu a jednoduché zaregistrování. To je vše, co potřebujete k tomu, abyste si mohli využívat jediného jihočeského carsharingu. GoDrive má za sebou první čtvrtrok ostrého provozu. Díky rychlé a snadné registraci se pyšní slušnému zájmu Budějčáků. O projektu, který zatím na jihu Čech nemá konkurenci, se rozpovídali jeho zakladatelé Ondřej Zenkl a Jakub Geršl. Jak vznikla myšlenka rozjet carsharing v Budějcích? Nic podobného tu do té doby nefungovalo.

Jak vznikla myšlenka rozjet carsharing v Budějcích? Nic podobného tu do té doby nefungovalo.
Vznikla z touhy něco vůbec dělat a zároveň ulevit dopravě. U zrození myšlenky jsem byl já a můj kamarád z mládí Jakub Geršl. Tahle problematika mi je jakožto dopravnímu projektantovi blízká díky mému zaměření. Naopak Jakub je nadšenec do moderních technologií. Takže u piva vznikla tahle myšlenka, kterou jsme dokázali zrealizovat a dotáhnout do konce.

Jaký rozdíl je mezi vašim projektem a těmi, které fungují třeba v Praze nebo jiných městech?
Chtěli jsme se vyhnout tomu, co potenciální uživatele nejvíce odrazuje. Tím je ohromná byrokracie a papírování. Většinou to funguje tak, že se musíte objednat na osobní schůzku, dojít do kanceláře a vyplnit hromadu papírů. Nutné bývá také zaplatit zálohu. To jsou věci, které řadu lidí odradí. My jsme ale první v tom, že tohle nepotřebujeme.

Stačí si tedy stáhnou aplikaci, zaregistrovat se a za 15 minut můžete jezdit. Neplatí se ani žádné zálohy. Stačí jen vyhledat volné auto a můžete jet. Nepotřebujete klíčky, hotovost ani žádné členské karty.

Jaká je zatím odezva?
Jsme v začátku, máme za sebou teprve čtvrt roku ve městě, kde nic podobného do té doby nebylo. Lidé často srovnávají s Rekoly, což není úplně od věci. Stále Budějčáky učíme a to jde hodně pomalu. Pozitivní je, že stoupá zájem, což je perfektní.

Jak probíhá samotné půjčení auta?
Po registraci to už není vůbec složité. Otevřu si aplikaci, kde na mě vyskočí mapa města. Tam jsou vidět všechna volná auta a místa, kde jsou zaparkovaná. Kliknu na rezervaci, přijdu k autu, aplikací si ho otevřu a startovacím tlačítkem nastartuji. Po dokončení jízdy zase auto vrátím do oblasti, kde jsem si ho půjčil a mobilem ho opět zamknu. Poté uživateli přijde jen faktura s najetými kilometry a částkou, která se automaticky strhne z platební karty. To je celé.

Jak je to s tankováním paliva. To také zařizuje uživatel?
Snažíme se, aby bylo vždy dostatečně natankováno. Pokud se stane, že dojezd není takový, jako je potřeba, je v autě CCS karta, kterou lze natankovat. Nic navíc tedy uživatel neplatí – palivo je vždy v ceně služby.

Kolik aut je nyní k dispozici?
Máme nyní pět vozů Škoda CITIGO.

V tento moment si zájemci mohou půjčit automobil v pěti zónách různě po Budějcích. Plánujete další rozšiřování?
Určitě ano. Děláme proto také ankety, podle kterých bychom rádi zóny rozšířili.

Na kolik vlastně půjčení automobilu vyjde?
Služba je zpoplatněna částkou 4,90 koruny za kilometr a paušálem za každou hodinu používání, který je pro první tři hodiny 34 Kč/hodina a pro ty další jen 24 Kč/hodina. Jsme plátci DPH a vycházíme tak vstříc i menším firmám bez vozového parku, které využijí vozidla nepravidelně například pro účely služebních cest, a DPH si mohou z ceny půjčovného odečíst. Pořád se to tak vyplácí i firmám pro služební cesty.

Co je v plánu na nejbližší měsíce?
Nastartovat tuhle službu a naučit ji Budějčáky používat. Chceme, aby si uvědomili ty okamžiky, kdy se potřebují někam dostat, a zrovna nemají po ruce vlastní auto, protože ho zrovna používá jiný člen rodiny nebo je v servisu. V krátkém horizontu bychom rádi navyšovali počet zón a počet aut, abychom se dostali na optimální číslo 15 až 20 aut. Do budoucna bychom rádi začali nabízet také elektromobil. Zatím ale nejsou Budějce připraveny na dobíjení. To by se ale brzy mohlo změnit.

Napsal(a) Michael Daněk | PR text | Foto Jakub Gersl
 


 

Kam dál?

Strakoničtí vojáci na aliančním cvičení v Norsku potvrdili pověst...

čtvrtek, 8. listopadu 2018, 13:02

Časté přesuny, složitý terén i nepříznivé klimatické podmínky – nejen s tím se museli vypořádat strakoničtí vojáci na cvičení...

Jihočeští hasiči dostali ve Zbirohu nejvyšší ocenění

čtvrtek, 8. listopadu 2018, 08:47

Hasičský záchranný sbor České republiky každoročně u příležitosti Dne vzniku samostatného československého státu slavnostně...

Budějce čeká uzavírka Erbenovy ulice, křižovatka na Strakonické bude...

čtvrtek, 8. listopadu 2018, 07:07

Práce na rozvaděči a výkopové práce budou důvodem dopravních komplikací v několika budějckých ulicích. Uzavírka v Erbenově ulici...

FOTO/VIDEO: S Tomášem Procházkou se přišly v Prachaticích rozloučit...

středa, 7. listopadu 2018, 12:32

S Tomášem Procházkou, který 22. října zahynul na misi v Afghánistánu, se přišlo do smuteční síně prachatického hřbitova rozloučit...

 
 

Napište nám

Nejčtenější

  • VIDEO: V hlavní roli budějcké náměstí....

  • Inspektoři zadrželi kamion s kebabem....

  • Jihočeská univerzita má nedostatek studentů...

  • Na náměstí Ochutnáme kouzlo Vánoc....

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

Andrej Babiš odletěl za svým synem do Švýcarska

Premiér Andrej Babiš v sobotu ráno odletěl za svým synem do Švýcarska. Informoval o tom ve svém videu, které umístil na sociální sítě. Z toho důvodu Babiš položil kytici na Národní třídě už o půlnoci.

Listopad 89 v Praze pohledem přesvědčeného komunisty: „Černé pivo teklo, život šel dál.“

„Kdyby to vydrželo ještě dva tři roky, kapitalismus na Západě by se zhroutil z nadvýroby,“ je přesvědčen dlouholetý člen ÚV KSČ, horník a otec komunistického poslance Zdeňka Ondráčka. Tedy muže, který v roce 1989 sloužil u pohotovostního pluku, a dnes se v KSČM profiluje jako bezpečnostní expert.

PRŮZKUM: Češi jsou tolerantní k sousedům jiného etnika, schvalují i registrovaná partnerství

Češi jsou v mnoha ohledech velice tolerantní. Nevadilo by jim mít za souseda Roma nebo Vietnamce, schvalují instituci registrovaného partnerství. Více jak polovina z nich ale někdy byla svědkem diskriminace. Pojem migrace je v české společnosti vnímán negativně, lidé se bojí teroristického útoku (48 % dotázaných) a nelegální migranty by odmítali i za případného použití násilí (72 % respondentů). Méně tolerantní jsou Češi na trhu práce, 56 % z nich zastává názor, že český občan by měl mít při žádosti o práci přednost před osobou jiného etnika. Vyplývá to z aktuálního průzkumu projektu Absolut Tolerance, který zpracovala agentura Rondo Data.