Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

FOTO: Nový C4 Cactus v redakčním testu obstál. Cestování s houpavou ladností připomíná legendární „citroeňácké“ odpružení

čtvrtek, 14. června 2018, 18:09

Připomíná skutečně jízda novým Citroënem C4 Cactus cestování na létajícím koberci, tak jak ukazuje reklama? Na to se při testu podívala redakce Budějcké Drbny, která nový hatchback prohnala v městské provozu i na okrskách jižních Čech.

„Automobil se na hladkých cestách skutečně pohybuje s houpavou ladností, která dává až vzpomenout na legendární „citroeňácké“ hydropneumatické odpružení,“ shrnul testovací jezdec Tomáš Dvořák.

Nový C4 Cactus představuje novou nabídku kompaktního hatchbacku. Pro C4 Cactus jde o výraznou změnu, protože se sice drží principů svého segmentu z hlediska technologií a motorů, ale odlišuje se svým charakterem a komfortem.

Testovaná benzínová „jedna dvojka“ s výkonem 81 kilowatt jede až nad očekáváním dobře a v nízkých otáčkách je motor až nečekaně tichý. „Pětistupňový manuál je fajn, občas by se ale hodila i šestka,“ dodal testovací jezdec.

I nový C4 Cactus zůstává oproti své konkurenci designovým originálem, který klade velký důraz na komfort. „Nesedí mi pouze nová příď k zadní části, ale to je jen subjektivní názor,“ doplnil Tomáš Dvořák.

A co, že vlastně nabízí Cactus nového? Po designové stránce má novou širší přední masku s LED světly pro denní svícení, které navazují na stylizované šípy tvořící logo značky a jsou protažené přes celou šířku vozu, elegantní světlomety podtrhující lesklé černé lišty a nárazník v barvě karoserie s bočními mřížkami sání pro větší dynamiku.

Plynulý profil vozu podtrhují nové vylepšené prvky Airbump ve spodní části dveří, které spolu s ochranou prahových lišt zajišťují větší dynamiku a optimální ochranu zejména v městském prostředí.

Nový C4 Cactus nabízí 31 kombinací individualizace exteriéru, a to díky 9 odstínům karoserie a 4 balíčkům Pack Color, které zahrnují elegantní barevné prvky. 

Cena C4 Cactusu startuje na 339 900 korunách za benzínovou „jedna dvojku“ ve výbavě FEEL. U automatu si připlatíte 40 tisíc podobně jako u naftové „jedna šestky“. Cactus ve výbavě SHINE je k dostání už v ceně 389 900 korun.

Klady:
  • při klidné jízdě je podvozek opravdu pohodlný
  • perfektně zvládá standartní nerovnosti
  • sedačky pohodlné jako “křeslo v obýváku” a to i na zadní lavici
  • velice dobré odhlučnění i při vyšších rychlostech
  • přístrojová deska je velice nízko, to znamená dobrý výhled z vozu
Zápory:
  • absence otáčkoměru
  • horší zadní výhled
  • řazení s dlouhými drahami ale přesné
  • lehké řízení bez zpětné vazby - pohodové tempo mu sedí nejvíce
Napsal(a) Michael Daněk | PR text | Foto Jan Luxík
 


 

Kam dál?

FOTO: Nutil jsem prezent doktorovi. On mě ale poslal k šípku a na...

čtvrtek, 14. června 2018, 15:27

Jedenašedesát bezpříspěvkových dárců krve z různých koutů jižních Čech převzalo včera, ve středu 13. června, v předvečer...

Písecký Michal Brousil je mistrem Evropy v disciplínách nejtvrdších...

čtvrtek, 14. června 2018, 14:42

Při mistrovství Evropy v disciplínách TFA v německém Mönchengladbachu dosáhl fantastického úspěchu jihočeský reprezentant Michal...

VIDEO: Děti z budějcké Arpidy nahrály s kapelou Vypsaná fixa jejich...

čtvrtek, 14. června 2018, 12:32

Nový videoklip ke skladbě Čtyři slunce od kapely Vypsaná fixa představily ve středu 13. června děti z budějckého centra Arpida....

Jihočeši jednali se Středočechy o těsnější spolupráci nejen v...

čtvrtek, 14. června 2018, 11:28

Zástupci sousedních krajů – Jihočeského a Středočeského – se ve středu 13. června sešli, aby si nastavili těsnější spolupráci...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Dvaatřicetiletý muž z Budějc už nechtěl...

  • Do budějckého babyboxu někdo odložil...

  • Je sečteno. Volby do Senátu Parlamentu České...

  • Lékařský dům Géčko nabídne ordinace pro...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

Jak jsou na tom zimní pneumatiky? Propadly ty nejlevnější

Chladné dny mohou přijít velmi rychle, a s nimi i povinnost zimního obutí aut. Zákon stanoví, že pokud mají zimní pneumatiky vzorek nižší než 4 mm, je třeba pořídit nové. Podle doporučení výrobců byste měli měnit pneumatiky po čtyřech až šesti letech užívání. Spolehlivým rádcem při výběru kvalitních gum je časopis dTest, který ve spolupráci s německým autoklubem ADAC přinesl výsledky nového testu zimních pneumatik o průměru ráfku 14 a 16 palců. Závěr je jednoznačný – šetřit se nevyplácí.

Češi zachraňují helikoptérou slona v Indonésii, armáda asistuje

Česká nezisková organizace na záchranu pralesů a zvířat, spolek Prales dětem, se vrhla do akce, která je v historii Indonésie nevídaná. Spolek se ve spolupráci se šesti indonéskými organizacemi a armádou rozhodl přesunout kriticky ohroženého slona sumaterského uvízlého na palmové plantáži do třicet kilometrů vzdálené pralesní státní rezervace. Jak? Helikoptérou. Proč? Hrozí mu smrt rukou místních.

Babí léto končí, přichází ochlazení. Příští týden může sněžit

Nezvykle teplý říjen bez srážek je u konce, v příštích dnech se začne ochlazovat a přijdou i tolik očekávané srážky. Kvůli nízkým teplotám by pak v příštím týdnu mohlo dorazit i sněžení.

 
 
-->
-->