Počasí dnes19 °C, zítra20 °C
Pátek 29. března 2024  |  Svátek má Taťána
Bez reklam

Rallye se na výstavišti pojede třikrát. Pořadatelé přidali večerní zkoušku

Do startu 46. ročníku Rallye Český Krumlov zbývá několik dní. Pořadatelé znovu očekávají vysokou návštěvnost a připravili i novinky. O rallye vypráví hlavní pořadatel Pavel Kacerovský.

Jaké jsou letošní novinky?
Na první pohled nejsou změny nijak výrazné. Vycházíme z osvědčené koncepce, která funguje už několik let. Každý rok samozřejmě musíme trať přizpůsobit tomu, co nám obce povolí a kde je rallye dlouhodobě vítána. Mezi tato místa patří například tradiční rychlostní zkoušky u Svatého Janu nad Malší, Soběnova nebo Malont.

Malonty tedy zůstávají v programu i přes opravu silnice?
Ano. Malontská rychlostní zkouška se ale za poslední rok výrazně proměnila. Tím, že třetina celkové délky dostala kompletně nový asfaltový povrch, už to nejsou ty legendární Malonty známé rozbitou a úzkou silnicí, po které v temných dobách minulého století jezdila maximálně pohraniční stráž. Dnes je tam nový povrch, který je místy až o 40 centimetrů rozšířený. Zkouška je tedy úplně jiná, ale pořád nechybí velmi technické a zároveň rychlé úseky, kde se neustále mění rytmus. Uvidíme, co tahle změna udělá s rychlostním průměrem. Velmi to závisí i na počasí.

Jsou na trati další novinky?
Museli jsme minimálně pro letošek vynechat další tradiční zkoušku na Lipně. Došlo k tomu zejména kvůli opravě rychlého úseku na hlavní silnici mezi Malšínem a Frymburkem, který je nyní svým charakterem příliš nebezpečný. Samozřejmě nás to mrzí, jelikož pro Lipenské byla rallye tradiční květnovou akcí. Už na jaře jsme však s nimi začali jednat o různých možnostech, aby se tam soutěž vrátila ideálně již v následujícím roce. Oproti loňsku se ještě nejede polokruh u Velešína.

Budou tyto zkoušky nahrazeny jinými úseky?
Program páteční etapy jsme upravili a nově zařadili měřený úsek Citajl. Je pojmenovaný podle lesního revíru, přes který se jede. Více než polovina zkoušky je sice v lese, kam diváci nemají přístup, ale v osadě Bukovsko jsme vytvořili zajímavé divácké místo. Bude to taková česká specialita…

Prozradíte, o co jde?
Několik set metrů po startu bude na autobusové točně, kde je dostatek prostoru, uměle vytvořený kruhový objezd. Soutěžní auta se tam otočí kolem betonové skruže. Je to taková zajímavost, která bude, podle mého názoru, pro mnohé fanoušky hodně lákavá. Změnou časového harmonogramu budou mít diváci, kteří v pátek vyrazí z výstaviště do Soběnova, šanci díky pěším přesunům vidět až pět průjezdů.

Vidím, že oblíbené výstaviště zůstane zachováno.
Samozřejmě! A navíc po zkušenostech z minulých let, kdy zkouška startovala poměrně brzy odpoledne a část fanoušků ji kvůli práci nestíhala, jsme přidali v pátek ještě jeden průjezd. Takže první erzeta na výstavišti se pojede v 15:35, druhý průjezd kolem čtvrt na devět. Třetí se jede klasicky v sobotu po obědě. V areálu bude opět servisní zóna a fanoušci si tady opravdu přijdou na své.

Podél trati je vstup stále zdarma? Jaká je letos cena vstupenek na výstaviště?
Každoročně je českobudějovické výstaviště jediné místo, kde vybíráme vstupné. V pátek bude stát celodenní vstup 200 korun, v sobotu pak stovku. Ostatní zkoušky jsou zdarma. Pouze na některých místech, kde se bude parkovat na soukromých pozemcích zemědělců, si mohou oni sami vybírat symbolické parkovné.

O favoritovi závodu nemá cenu spekulovat. Má tedy někdo šanci porazit Jana Kopeckého?
Jan Kopecký je favoritem všude, kam přijede. A to nemyslím jen v českém měřítku. Letos odjel dva závody mistrovství světa v Monte Carlu a na Korsice a oba vyhrál. Při jeho zázemí, zkušenostech a odjetých kilometrech by nebylo ani normální, kdyby favoritem nebyl. Nicméně má ve startovním poli silného konkurenta v podobě Alexeje Lukjaňuka z Ruska. Alexej je v dnešní době asi nejrychlejší ruský jezdec a letos i vítěz obou závodů mistrovství Evropy. Je známý, že jezdí rychle a atraktivně pro diváky. Oba se potkali před necelým měsícem na Šumavě, kde Kopecký vyhrál téměř o minutu. Souboj těchto dvou pilotů bude velkým lákadlem. Nesmíme ale zapomenout například i na stálici Václava Pecha, který má jasný cíl, a to jsou stupně vítězů.

S jakým vozem jezdí Lukjaňuk?
Ford Fiesta R5. Je to auto stejné třídy, ve které závodí Kopecký. Pro tuzemský šampionát je vozidlo kategorie R5 ta nejlepší možná technika.

Máme týden do startu rallye a přípravy vrcholí. To musí být velký masakr.
Organizace rallye začíná už nějakých devět měsíců před startem jednáními s obcemi a dalšími institucemi. Atmosféra houstne v průběhu posledního měsíce, týden před startem je asi nejnáročnější období. Když už se rallye rozjede, všechno bývá připravené a jenom se zúročí naše dlouhodobá snaha. O následujícím víkendu začínáme s přípravou diváckých zón, vytyčováním zakázaných prostorů podle připraveného bezpečnostního plánu a například do zatáček, které by si jezdci zkracovali a hrozilo jejich poškození, umisťujeme speciální zábrany.

Kolik lidí se kromě nejužšího týmu o organizaci rallye stará?
Několik stovek. Včetně dobrovolníků, bez kterých by to nešlo, se přiblížíme číslu 600. Na trati jsou kromě pořadatelů i zdravotníci, hasiči nebo speciální záchranné týmy. Je to velký regiment lidí a techniky, který se dá v jednu chvíli do pohybu. Za celý organizační tým musím říct, že do toho dáváme maximum. I když pracujeme s omezeným rozpočtem, podle ohlasů ze všech stran dokážeme uspořádat velmi dobrý závod.

Můžete prozradit rozpočet soutěže?
Rok od roku jsou nároky na uspořádání rallye vyšší. Pohybujeme se mezi čtyřmi až pěti miliony korun.

Jakou předpokládáte návštěvnost?
Je těžké spočítat, kolik lidí se kolem trati během soutěže sejde. Jelikož nemáme tak jako na okruhu vstupní brány s turnikety, návštěvnost se vždy jen odhaduje. Předpokládáme, že se během celého víkendu rallye dotkne možná až 60 tisíc lidí.

Jede se v rámci akce i letos závod pro elektromobily a vozy na alternativní pohony?
Czech New Energies Rallye je už sedm let jednou z doprovodných aktivit Rallye Český Krumlov, byť se v současné době jedná o samostatný sportovní podnik se statutem mistrovství světa. Rallye pravidelnosti, kde o vítězi rozhoduje přesnost, nikoliv rychlost, sice není pro fanoušky nijak zvlášť záživná disciplína, my se ale snažíme oba podniky vzájemně propojit a využít diváckého potenciálu „rychlé“ rallye. Na výstavišti a v českokrumlovské Jelení zahradě jsou k vidění obě akce současně. Pro samotné účastníky „eco“ rallye je lákavé, že si můžou projekt úseky, kudy jezdí jejich rychlejší kolegové. Fanoušci potom mají možnost vidět, jaké jsou aktuální trendy s motorismu a jakým směrem se mobilita ubírá.

Štítky rallye, Český Krumlov, Pavel Kacerovský, e-rallye, závod, erzeta, průjezd, točna, New Energies Rallye, Rallye Český Krumlov, Jelení zahrada, výstaviště, České Budějovice, Václav Pech, Jan Kopecký, Škoda Fabia, kongresové centrum, Malonty, soutěž, Rusko, E

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Rallye se na výstavišti pojede třikrát. Pořadatelé přidali večerní zkoušku  |  Společnost  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.