Počasí dnes8 °C, zítra6 °C
Pátek 19. dubna 2024  |  Svátek má Rostislav
Bez reklam

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Hlavní tahy městem jsou extrémně přetížené. Radniční strategie přidávání dalších zbytečných semaforů situaci komplikuje, říká Martin Kuba

PR článek

Dopravu v Budějovicích nevyřeší další zbytečné semafory. „Díky tomu, že dálniční obchvat se už za chvíli začne stavět, můžeme dopravu v Budějovicích v těchto čtyřech letech opravdu vyřešit. Musíme ale postavit pár staveb, a to chce poctivou práci. Tak to nepromeškejme," říká volební lídr Občanské demokratické strany v Českých Budějovicích Martin Kuba. Ten odpověděl na pět otázek týkajících se stále velmi diskutované dopravy v krajském městě.

Problém dopravy se v Budějovicích řeší každé volby. A většina politiků v programu opakuje stále to samé, čím si myslíte, že to? A může se opravdu doprava v Budějovicích zlepšit?
Mě hlavně mrzí, že politici slibují lidem řešení, aniž by byli ochotní se opravdu podívat na to, co je ve skutečnosti problémem dopravy v Budějovicích. Politiky obecně hrozně baví stříhat pásky a slavnostně otevírat nové silnice. Jenže tomu většinou předchází třeba i osm let docela intenzivní práce na přípravě těchto velkých projektů, a to už politici příliš v oblibě nemají. Nebaví je jednat o výkupu pozemků, jednat s úřady, jezdit do Prahy a lobbovat za ty stavby a tak dále. Ale bez toho to nejde. Když se prostě jen podíváte na sčítání dopravy, tak uvidíte, jak moc jsou přetížené silnice v Českých Budějovicích. Je to tím, že celá tranzitní doprava projíždí skrz město. Po Dlouhé louce projede 40 tisíc aut denně, na Strakonické je to 35 tisíc aut denně. Ty silnice jsou extrémně přetížené a bez dostavby dálničního obchvatu jim nedokážeme ulevit. Dálniční obchvat se teď už stavět začne, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) už vybírá firmy, které mají stavbu realizovat. Letos nebo nejdéle začátkem příštího roku se začne stavět a hotový bude v roce 2022. Obchvat, o kterému tu všichni mluví, ale dopravě v centru města nikdy neuleví, pokud radnice spolu s ŘSD v těchto čtyřech letech nepřipraví a nepostaví klíčové stavby, které tranzitní dopravu odkloní. 

Jaké stavby tedy musí město postavit a připravit?
Postavit a fincovat by je mělo ŘSD tedy stát v tom je to pro město výhodné, ale vedení města je musí společně s ŘSD připravit, a především pomoct s výkupy pozemků. Stát dnes často nestaví silnice ne proto, že by nebyly peníze, ale proto, že stavby nejsou připravené. To je i případ Českých Budějovic. Klíčovou stavbou je tedy Severní spojka, která by na kruhovém objezdu u Obchodního centra Globus umožnila všem kamionům a autům jedoucích od Plzně a Písku vyhnout se městu. Povede přes řeku, kde se pak napojí na Okružní ulici a na dálniční obchvat. Pokud tahle silnice nebude hotová společně s dálničním obchvatem, tak stejně všichni pojedou až na Strakonickou a vůbec si nepomůžeme. Pokud by se politici podívali na čísla sčítání a výpočty pohybu automobilů a kamionů po městě, tak by jim to přece muselo být jasné. Na obrázcích je velmi dobře vidět, jak by se doprava chovala v budoucnu bez dálničního obchvatu a bez Severní spojky. Bohužel město na její přípravě nepracuje dost intenzivně, a to je hrozná chyba.

Mluvil jste i o Jižní spojce, jak ta odlehčí centru města?
Jižní spojka přes Vltavu propojí oblast Rožnova a okolí nemocnice, kde se pak napojí na silnici E55 ve směru na Český Krumlov a Kaplici. Absence téhle silnice, mimo jiné znamená, že všichni, kteří přijíždí nebo odjíždí tímto směrem z pravého břehu Vltavy musí jet na Mánesovu ulici, která je už tak totálně přetížená. Možná si to ani neuvědomujeme, ale tohle jsou stovky tisíc kilometrů ročně, které auta zbytečně najezdí až do centra města a obrovské množství emisí, které se podepisuje na zdraví všech Budějovičáků. Z osobní zkušenosti navíc dobře vím, že záchranáři při výjezdu v tomto směru také často ztrácí minuty, které mohou rozhodovat o lidském životě.

Lze tedy nějak rychle ulevit dopravě ve městě třeba tím, že seřídíme semafory?
Pokud se podíváme na to, jak je město už teď naprosto přetížené, tak poslední, co tomu může pomoct, jsou další semafory. Bohužel součástné vedení radnice, a ti kteří odpovídají za dopravu, mají zřejmě pocit, že tady máme semaforů málo, a tak pořád přidávají nové. V nadcházejících čtyřech letech máme díky dostavbě obchvatu opravdu možnost s dopravou konečně pohnout. Ale jen za předpokladu, že město povedou lidé, kteří jsou schopní připravit a prosadit výstavbu Severní a Jižní spojky a jejich napojení na dálnici. Do té doby musí v každém případě na radnici zaznít pokyn už ani jeden nový zbytečný semafor.

Jak chcete řešit parkování ve městě?
Vždycky, když přijedu do Vídně, tak mě hrozně baví, že zajedu pod zem kousek od centra, a vylezu třeba rovnou u opery. Jsme město, které má relativně malý katastr, a přitom připustíme, aby prostor před Výstavištěm kousek od historického centra, hyzdila odporná betonová plocha plná polských a rumunských kamionů. Tam přece kamiony nepatří! Ty ať parkující mimo město. Auta podle mě patří pod zem. Do jednoho podzemního podlaží lze na této ploše umístit až 400 osobních aut. A stejná situace je na Mariánském náměstí. Obrovská plocha plná zaparkovaných aut, přímo v historickém centru. Ta auta patří pod zem. Třeba dvě patra podzemního parkování tam znamenají 768 parkovacích míst. Řešme už parkování systémově jako v moderních městech.

Štítky volby, politika, Martin Kuba, lídr, ODS, doprava, České Budějovice, silnice, Ředitelství silnic a dálnic, parkování, Jižní spojka, Vltava, Vídeň

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Zipe Pezi

Ha. Zbohatlík si hraje na pohádkáře. Aut je v centru moc, více jich ulice prostě nevstřebají, ale co si podbízivě nezažvanit a nezalhat, že. Jejich regulace není jinak možná, nežli restrikcemi - z nich jsou semafory tím nejmenším omezením. Chce to dostatek "modrých" zón a alternativu - veřejnou dopravu. O nich odeesák taktně mlčí - sám se podílel na ničení příměstské dopravy za Zimolova provinčního panování - viz. https://netolickadraha.webnode.cz/news/netolicka-prevzato-z-dopravniho-webu/.. Takže by si vlastně kakal do pusinky. Lépe tedy líným zadnicím naslibovat nafukovací ulice a nekonečný parkovací prostor pro jejich plastoplechové kriplkáry.

Středa, 3. října 2018, 13:14Odpovědět

Hlavní tahy městem jsou extrémně přetížené. Radniční strategie přidávání dalších zbytečných semaforů situaci komplikuje, říká Martin Kuba  |  Politika  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.