Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

RECENZE: Necrocock přináší soundtrack z psychiatrických pavilonů. Vyvolá ve vás různorodé emoce

 
neděle, 31. května 2015, 14:16

Vůči Necrocockovi chovám už roky nemalý respekt. Podílel se na nejzásadnějších nahrávkách legendárních Master´s Hammer, kterým se jako jedním z mála podařilo dosáhnout i úspěchu v zahraničí, s vlastní kapelou Kaviar Kavalier natočil několik revolučních nahrávek (už demo Dreams of Caviar z roku 1994 nemělo konkurenci) a v posledních letech udivuje i deskami, které vydává pod hlavičkou Necrocock. Nejnovější zásek se jmenuje Hudba z psychiatrických pavilonů.

Jak už název napovídá, tentokrát se podíváme do léčeben pro duševně choré. Ostatně v jedné z nich kdysi Necrocock strávil nějaký čas, takže má k tomuto tématu blízko. Dá se pak jen polemizovat, nakolik jsou texty inspirovány skutečnými událostmi. Ale raději nevědět... Občas je to totiž síla. :-)

Jestli Necrocock něco skutečně umí, tak je to navození nenapodobitelné atmosféry. Z debutu Praktiky pohřebních ústavů čišela spálenina, syrovost a znepokojivá nálada, z Lesní hudby naopak poklidný relax a o novince se dá říct, že je nervózní. A to natolik, že bude pro mnoho posluchačů až příliš nestravitelným soustem.

Hudebně se přitom Necrocock stále pohybuje ve snových a pomalých polohách, které by mohly sloužit až terapeuticky. Největší podíl na finální podobě desky má ale zpěv, na který je oproti Lesní hudbě kladen podstatně větší důraz. Zapomeňte na zpěvnost posledních Kaviar Kavalier, Necrocock na nové desce skutečně připomíná chovance, kterému byl umožněn vstup do nahrávacího studia. Ono je to vlastně dobře, protože s konceptem nahrávky to krásně funguje, jen je na první poslechy těžké se v tom všem zorientovat a přistoupit na autorovu hru. Čím víc času ale desce věnujete, tím více se vám začne dostávat pod kůži. Ostatně ty nejlepší desky málokdy fungují na první setkání!

Menší výhrady mám však ke zvuku, který na mě působí příliš hodně. Ačkoliv základ tvoří poměrně tvrdá kytara, člověk si to uvědomí snad až ve čtvrté skladbě Nedávejte mu Plegomazin. Věřím, že takový byl záměr, ale mně přece jenom více vyhovovala neurvalost debutu Praktiky pohřebních ústavů, která by podle mě novému konceptu také sedla. Ale muzika, zvuk, to vše je subjektivní a vlastně by byla nuda, kdyby existoval univerzální klíč, který by seděl všem.

Zmínit musím také originální přebal, u kterého okamžitě poznáte dílo známého typografa a grafika Františka Štorma, který je zároveň Necrocockovým spoluhráčem z Master´s Hammer.

Hudba z psychiatrických pavilonů je opět naprosto ojedinělým dílem, které boří žánrové mantinely. Není to hudba pro každého a dá se říct, že se do ní buď zamilujete, nebo vás znechutí. Kompromis neexistuje. Kvality jí však nikdo upřít nemůže. A až půjdete po ulici a budete si zpívat hity jako Chorobomyslná či Princezna, dejte si pozor, aby vás někdo neslyšel. Možná byste pak interiér léčebny poznali na vlastní kůži...

Necrocock do soutěže věnoval dvě CD, které osobně podepíše i s věnováním. Stačí jen odpovědět na následující otázku a doufat, že budete vylosováni.

 

Budějcká Drbna dává novému CD 70 %

 

Soutěž o CD s věnováním

Díky soutěži s Budějckou Drbnou můžou dva čtenáři vyhrát CD s věnováním. K účasti stačí prostřednictvím formuláře zodpovědět do páteční půlnoci následující otázku a pak už jen čekat na slosování.

Podmínkou účasti v soutěži je vyplnění jména a kontaktních údajů. Ty budou využity pouze pro potřeby redakce v rámci této soutěže.

 

Jak se jmenuje poslední řadová deska Kaviar Kavalier?

 
 


 

Kam dál?

Štěstí z nebe padalo poslední den Budějovického Majálesu 2015

sobota, 30. května 2015, 19:23

Pohoda, dobrá hudba, jídlo, pití, bláznivé outfity, to vše a mnohem víc zahrnoval závěrečný den Majálesu. Týdenní kulturní dění...

Konec. Tečka za ročním účinkováním Dynama v nejvyšší soutěži byla...

sobota, 30. května 2015, 18:15

O pádu budějckých fotbalistů už bylo rozhodnuto dříve, i tak se ale hráči Dynama chtěli rozloučit se Synot ligou s bodovým...

Volba krále, nebo nezodpovědnost organizátorů?

sobota, 30. května 2015, 14:15

Kdo byl včera osobně na Sokolském ostrově při příležitosti volby krále Majálesu, asi nestačil koukat, co se dělo. Organizátoři z...

Týrání, nebo normální psí život? Majitelka používá auto jako boudu

sobota, 30. května 2015, 13:52

Případ zavřeného psa v autě značky Škoda Felicia dnes zaměstnal strážníky městské i státní policie na Vrchlického nábřeží. Místní...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

Démon jménem „genderová ideologie“ v České republice

V návaznosti na článek o problematice zrušení genderových studií v Maďarsku a démonizaci genderu jakožto nepřítele tradičních hodnot se podíváme na situaci v České republice. Jak jsme na tom s genderem, tedy kulturně vzniklými rozdíly mezi muži a ženami u nás doma? Stáváme se tak moc obávanou “bezpohlavní” společností?

VIDEO: Ve Veletržním paláci se konala debata o SEFO. Řediteli Muzea umění bylo na konci debaty zabráněno vystoupit

V pondělí 18. března se konala ve Veletržním paláci v Praze odborná debata na téma Středoevropského fóra, projektu olomouckého Muzea umění. Ač se téma bezprostředně muzea týká, na debatu podle tiskového mluvčího Tomáše Kasala žádná pozvánka nedorazila, řediteli muzea navíc bylo v závěru debaty zabráněno vystoupit.

Zahráli si s Glenem Hansardem. Nyní brněnská kapela křtí novou desku, která rozhodně stojí za pozornost

Splnil se jim jejich životní i kariérní sen, když si je na své vystoupení pozval sám držitel Oscara Glen Hansard. Brněnská kapela The Shookies rozhodně stojí za pozornost. Zdobí je autentický projev zpěváka, unikátní zvuk i příjemný pocit z jejich hudby. Přesvědčit se o tom mohou lidé sami v Brně na Melodce, kde 21. března křtí novou desku Sooner or Later.