Počasí dnes19 °C, zítra20 °C
Pátek 29. března 2024  |  Svátek má Taťána

RECENZE: Rubberband aneb parádní dárek fanouškům Milese Davise

Nová muzika od Milese Davise! Na jazzové scéně událost jako hrom, protože málokterý muzikant tohoto vzrušujícího žánru se může pochlubit tak kultovním statusem. Miles Davis, to je prostě pojem, který i po takřka 30 letech od úmrtí funguje. Novinka Rubberband je toho důkazem.

Jedná se o EP (v tomto případě bych mluvil spíš o singlu), které vyšlo v limitované edici v rámci Record Store Day. Nabízí hned ve čtyřech verzích skladbu, jež byla pořízena v polovině 80. let v rámci Rubberband sessions. Z plánované desky tehdy nic nebylo a tak pořízené nahrávky putovaly do archivu.

Jak by album znělo, napovídá na novém EP track číslo 4. Jedná se o dobovou osmdesátkovou záležitost se vším všudy, ostatně Miles se tehdy všech možných synťáků, elektrických bicích a podobně nebál, o čemž svědčí například i slavná deska Tutu. Zajímavější položkou novinky je ale Rubberband Of Life, ve které byla zmíněná skladba od základů překopána a převedena do dnešní doby, čímž trošku připomíná povedené album Everything´s Beautiful, se kterým si před dvěma lety vyhrál Robert Glasper.

Má to jiskru. Sakra velkou! Rubberband Of Life zní svěže, vrývá se pod kůži a prostě člověku dělá radost. Dobrým nápadem bylo zapojení zpěvačky Ledisi, díky které se opět nabízí paralela s Everything´s Beautiful. Tohle by mohlo i do komerčních rádií, aniž by člověk měl pocit, že se pošlapává Milesův odkaz. Mimochodem právě rádiovou verzí EP začíná. Následuje plnohodnotná skladba, jejíž instrumentální podoba otevírá stranu B. Nahrávce dává zase o něco jiný odstín a její přítomnost dává smysl.

Rubberband je parádní jednohubka. Dárek skalním fanouškům, kteří milují mistrovu osmdesátkovou tvorbu. Samozřejmě je otázkou, co by tomu sám Miles Davis řekl. Je na diskuze, zda je férové takové počiny vydávat. Zda by z posmrtných alb měli radost Jimi Hendrix, Prince nebo Michael Jackson. Tyto polemiky ale nechme na jindy. Nyní se radujme z tohoto černého asfaltu, který by klidně mohl být předkrmem před celou deskou nabízející tehdejší nahrávky. Ta představa je vskutku parádní!

Štítky Miles Davis, Record Store Day, Michael Jackson, Jimi Hendrix, Robert Glasper

RECENZE: Rubberband aneb parádní dárek fanouškům Milese Davise  |  Kultura  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech