Počasí dnes5 °C, zítra7 °C
Sobota 20. dubna 2024  |  Svátek má Marcela
Bez reklam

U nejmladší generace mají šanci i náročné žánry jako opera nebo balet

Jihočeské divadlo v první polovině letošního roku průzkumem zjišťovalo více o publiku. Dotazníkové šetření bylo zaměřené na různorodé divácké skupiny. Jeho cílem bylo získat zpětné vazby na činnost divadla a také diváky lépe poznat.

Tento rozsáhlý průzkum potvrdil, že u většiny generací je nejoblíbenějším žánrem komedie. V případě starší generace (nad 60 let) byla úspěšnější jen opera, na kterou chodí vícekrát ročně přes 55 procent seniorů. V případě střední generace jsou pak po komediích nejoblíbenější současné hry. Na takovou hru jde dvakrát i častěji ročně polovina respondetů ve věku 46 až 60 let, respektive více než 40 procent v kategorii 36 až 45 let.

Přes dvacet procent diváků nejmladší generace nemá žádnou zkušenost s klasickými dramaty, operou či baletem, ale mělo by zájem je vidět. Tím junioři naopak předčili ostatní generace.

„Překvapivá pro nás není oblíbenost komedií, ani zájem starších diváků, zejména předplatitelů, o klasiku, operu nebo balet. Stejně tak vnímáme zájem střední generace o současné hry. Nový je však pro nás divácký potenciál u nejmladší generace. Ta má ráda zejména naše Malé divadlo a experimentální formy, ale výzvou pro nás je přivést ji ve větším počtu na velké scény našeho mnohasouborového divadla,“ komentoval výsledky šetření Lukáš Průdek, ředitel Jihočeského divadla.

„Chtěl bych poděkovat respondentům za jejich zájem o divadlo. Celkem se jich průzkumu v několika formách zúčastnilo téměř tisíc. Pomáhají nám tak k dalšímu zlepšení naší činnosti i souvisejících služeb,“ dodal Lukáš Průdek.

Průzkum také zjišťoval spokojenost diváků s jednotlivými scénami, na kterých soubory Jihočeského divadla účinkují. Nepřekvapila velká spokojenost s Otáčivým hledištěm, jehož prostředí ohodnotilo s maximální spokojeností 62 procent respondentů, naopak nejméně těchto kladných odpovědí nasbíralo ze všech pěti scén prostředí DK Metropol s 29 procenty.

Šetření se vztahovalo i na obecnější trendy trávení volného času a komunikace s divákem. Divadlo jednoznačně zvítězilo mezi společenskými volnočasovými aktivitami. Nejčastěji v divadle tráví svůj čas 44 procent respondentů, s odstupem následuje kino (11 procent) a koncerty moderní hudby (9 procent).

Sociální média jsou častěji používána s poklesem věku respondenta. Nicméně pro všechny generace vychází stejné pořadí konkrétních využívaných sociálních médií, kdy pořadí prvních tří je vždy stejné: 1. Facebook, 2. Instagram, 3. Twitter.

Citované výsledky jsou z online dotazování, kterého se zúčastnilo 578 respondentů. Souběžně probíhalo korespondeční dotazování a šetření přímo na představeních, při kterých bylo získáno 356 vyplněných formulářů s obdobným výsledkem jako v online průzkumu.

 

Autoři | Foto jihoceskedivadlo.cz

Štítky divadlo, průzkum, divák, respondent, zájem, hra, opera, balet, Jihočeské divadlo, komedie, Facebook, Twitter, Dům kultury Metropol, Instagram

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

U nejmladší generace mají šanci i náročné žánry jako opera nebo balet  |  Kultura  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.