Počasí dnes10 °C, zítra14 °C
Čtvrtek 25. dubna 2024  |  Svátek má Marek
Bez reklam

Rok po zprovoznění úseku D3 se nikde jinde na dálnici nepracuje

Rok po zprovoznění úseku dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí zatím řidiči marně čekají na další kilometry slibované komunikace. Momentálně se nestaví žádný z plánovaných úseků dálnice, která má v budoucnosti spojovat Prahu s rakouskými hranicemi.

V tuto dobu se už mělo pracovat na částech mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem a Borkem a Úsilným. Proti výsledkům soutěže na stavbu těchto úseků se však odvolali neúspěšní uchazeči, a proces tím zastavili. ČTK o tom informovala mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) Nina Ledvinová.

„Tyto soutěže opětovně posuzuje Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Pokud nedojde k dalšímu odvolání neúspěšných uchazečů, mohly by být obě stavby zahájeny ve třetím čtvrtletí tohoto roku a uvedeny do provozu v letech 2016 a 2017," řekla Ledvinová.

Co by to znamenalo reálně? Že by se D3 rozrostla o pár kilometrů. „V obou případech se jedná o krátké úseky, které toho zase tolik nevyřeší,“ řekl ČTK předseda Sdružení výstavby D3 a R4 a senátor Pavel Eybert (ODS).

Dodal, že navíc jde o dva na sebe nenavazující úseky. Mezi nimi by stále existovala proluka mezi Bošilcem a Borkem o délce zhruba 20 kilometrů. „A kdy by měl být hotový tento úsek, je stále nejasné,“ řekl Eybert.

Dálnice D3 má v budoucnosti navázat na rakouskou komunikaci vedoucí do Lince. Firmy na výstavbě tohoto projektu nyní pracují už v blízkosti Freistadtu, což je zhruba 20 kilometrů od hranic s Českem. Z druhé strany se však napojení komunikace zatím neblíží. Z Veselí nad Lužnicí, kde nyní D3 končí, chybí k hranicím 70 kilometrů. „A hlavně v úseku jižně od Českých
Budějovic se zatím ani nic neděje,“
dodal Eybert. Podobná situace je také ve Středočeském kraji.

Podle něj nejvíc brzdí stavbu dálnice na české straně nejasnosti kolem výkupu pozemků. Dodal, že tomu neprospívá fakt, že existuje střet zákonů, podle nichž se dá postupovat a přitom každý nabízí jinou cenu za pozemky.

„Čekáme na novelu zákonu z roku 2009, která bude upravovat výši ceny pozemků při výkupu,“ řekla Ledvinová.

Dálnice D3 od Prahy po hranice s Rakouskem má měřit přibližně 180 kilometrů. Ledvinová uvedla, že neexistuje daný termín, kdy bude komunikace v celém rozsahu v provozu. „Nemám křišťálovou kouli, abych to dokázal říct. Na takový odhad si nikdo netroufne,“ řekl Eybert.

ČTK

Štítky D3, dálnice, Veselí nad Lužnicí, Praha, Pavel Eybert, Tábor, Ředitelství silnic a dálnic, Bošilec, Borek, pozemek, Úřad pro ochranu hospodářské soutěže

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Badaxe Kocour

to Vít Profant, já ani tak neřešil to jak moc bude úsek u Borku výhodný, jen jsem poukazoval na blbost o tom nenavazování, tedy to že úsek do Bošilce je naopak prodloužením stávající D3. To že úsek Borek - Úsilné pokud bude navazovat na I/34, hodně lidem pomůže a odlehčí dopravě v Borku a Nemanicích je jasné.

Čtvrtek, 3. července 2014, 21:15Odpovědět

Vít Profant

2 Badaxe Kocour: I když úsek Borek - Úsilné na další výstavbu nenavazuje, aspoň by se z něj dalo sjet na I/34, kterou netrápí žádná přilehlá výstavba, jsou na ní jen 2 kruháče a snad už kromě vyústění na Strakonické brzy bude i vyústění na Zanádražní komunikaci. Porovnej si to s cestou přes Borek, Nemanice, okolo hřbitova a Budvaru!

Čtvrtek, 3. července 2014, 18:30Odpovědět

Hawky

Rakušáci staví mosty, razí tunely a jsou už skoro na hranicích....my na nich máme šlapky, kasino, tržnice.....i tohle by dálnice vyřešila a nemuseli bychom se po přejetí hranice z Království krále Miroslava do Půlnočního království stydět....hodně smutná záležitost. To kraj nemá páky sehnat si prachy z unie a postavit si dálnici sám? A teprve potom jednat s těma debilama v Praze za jakých podmínek jí převezmou? Všechny ministry bych povinně denně vozil na trase Dolní Dvožiště - Praha a věřim, že by se začali jinak otáčet, aby si dovezli ty svoje prdele v pohodlí a rychle. A hlavně - bezpečněji.

Čtvrtek, 3. července 2014, 08:37Odpovědět

Badaxe Kocour

To "nenavazování" je jako obvykle žvást, který platí pouze pro úsek Borek - Úsilné, ten pochopitelně nenavazuje. Ovšem úsek Veselí - Bošilec je pokračováním stávající části od konce dnes ve Veselí, takže pochopitelně navazuje a prodlužuje dálnici o další kilometry kolem Horusic až k Bošilci, což by samozřejmě bylo příjemné. Určitě je lepší najet na D3 už za Dynínem, než jako teď až u sjezdu za Veselím.

Čtvrtek, 3. července 2014, 06:22Odpovědět

Rok po zprovoznění úseku D3 se nikde jinde na dálnici nepracuje  |  Doprava  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.