Počasí dnes19 °C, zítra20 °C
Pátek 29. března 2024  |  Svátek má Taťána
Bez reklam

Jihočeská SÚS má ve skladech na zimu více posypových hmot

Jihočeská správa a údržba silnic (SÚS) je na zimu dobře připravená. Ve skladech má 90 000 tun posypových hmot, což je o 3000 tun více než v loňské a o 23 000 více než v předloňské sezoně, kdy musela zásoby kvůli dlouhé zimě doplňovat. Řekl to ředitel SÚS Jan Štícha.

Cestáři se budou v zimě starat o více než 6000 kilometrů silnic, což je po Středočeském kraji druhé největší množství v zemi. „Momentálně máme k dispozici 32 000 tun soli a 58 000 tun inertního posypového materiálu, kam se řadí například kamenné drtě,“ uvedl ředitel.

Zákonem stanovené zimní období, kdy silničáři zimní údržbu provádějí, začíná 1. listopadu a končí 31. března. Kryje se tedy s časovým intervalem, kdy musejí řidiči využívat zimní pneumatiky.

Jihočeský kraj spravuje pouze silnice druhé a třetí třídy, zimní údržba se ale vztahuje i na silnice první třídy v majetku státu. Letošní změnou je zimní údržba zprovozněných úseků dálnice D3, kterou si zajišťuje Ředitelství silnic a dálnic samo.

Sjízdnost jihočeských komunikací je SÚS připravena zajistit s pomocí vlastních 192 sypačů s radlicí a 17 sněhových fréz. Za volant uvedeného vozového parku usedá více než 300 řidičů.

Silničáři mají k dispozici také přes 20 kilometrů sněhových zábran, 20 000 sněhových tyčí, 12 hlásičů náledí a pět meteostanic.

„Průběžné zpravodajství o sjízdnosti silnic pak řidiči naleznou na webových stránkách Jihočeského kraje,“ uvedl Štícha.

Za zimu 2013/2014 spotřebovala Správa a údržba silnic Jihočeského kraje téměř 33 000 tun posypových materiálů - 10 000 tun soli a 23 000 tun inertního materiálu. To bylo o 34 000 tun méně než v předešlém období.

„Podepsalo se na tom teplé počasí, čemuž samozřejmě odpovídaly i náklady. V zimě 2012 až 2013 si údržba komunikací vyžádala přes 330 milionů korun,zatímco v zimě 2013 až 2014 to bylo 154 milionů,“ řekl ČTK krajský radní pro dopravu Antonín Krák.

Peníze, které se podařilo ušetřit, putovaly podle Kráka mimo jiné na opravy a údržbu komunikací.

Napsal ČTK

Štítky sús, sůl, sníh, cestáři, zima, silnice, údržba, Jihočeský kraj, Středočeský kraj, Antonín Krák, Ředitelství silnic a dálnic

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Badaxe Kocour

Pane Doubravo, přijdete mi poněkud mimo, pod článkem jsou dvě reakce a v žádné se nikdo nestaví "odborníkem". Ovšem to, že nějaký tlučhuba za údržbu silnic, vždy na podzim má spoustu keců o tom jak jsou připraveni a pokud je třeba opravdu zima se sněhem, najednou jsou tu "objektivní potíže" "nečekaně nepříznivé počasí" a spousta dalších keců. To že řidič sypače nemůže moc ovlivnit to jak rychle je úsek uklizen je snad každému kdo řídí jasné, tím spíš pokud má někoho kdo mu to svými žvásty do novin nijak neulehčuje. Samozřejmě že nejde mít prohrnuté všechny silnice najednou, ale tohle byste místo nám, měl říci svým nadřízeným (pokud jste silničář) a upozornit je, že místo nadšených blábolů jak "jsme připraveni" by měli reálně říci že připraveni jsou pouze když nebude sněžit a mrznout. To že je technika dost obstarožní, ví asi každý kdo v zimě jezdí a potkává staré LIAZy, jaké už na silnici jinak nepotká, ale proč pak ředitel mele věci, o jejichž reálnosti )asi i dle vás) by měl vědět, že je notně pochybná? Řidčům kteří silnice udržují to nikdo jistě nevyčítá, ale šéfům, kteří melou nesmysly, to já osobně vyčítám zcela jednoznačně.

Čtvrtek, 30. října 2014, 09:49Odpovědět

Jan Doubrava

Chtěl bych jen reagovat na "chytráky" kteří tu reagují na článek. Sám jsem jezdil a vím jak to funguje. Tihle chytráci maji řeči pokaždé když ONI jedou a nepotkají sypač že cestáři chrápou. Měli by si uvědomit že úsek není jen ten kde jedou oni a sypač nemůže být všude najednou. Ke všemu kraj šetří takže ruší úseky a přidává kilometry čímž údržbu stěžuje. Dříve měl řidič např 25 km..dnes? I 40...a k tomu 30 let starou liazku. Taže než začnete nadávat přemejšlejte jestli nadáváte oprávněně nebo se zeptejte "odborníků" proč i díky nim se udržba komplikuje.

Čtvrtek, 30. října 2014, 07:48Odpovědět

Badaxe Kocour

"je na zimu dobře připravená" no jsem zvědav, jak tohle bude platit, až začne padat sníh, mrznout a dokonce třeba bude i náledí. Jestlipak nám pak silničáři ukáží tu připravenost.

Sobota, 25. října 2014, 21:01Odpovědět

Jihočeská SÚS má ve skladech na zimu více posypových hmot  |  Doprava  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.