Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Sdružení firem stavících D3 u Hodějovic opustila italská firma

 
úterý, 3. září 2019, 09:13

Italská firma Salini Impregilo z italsko-slovenského sdružení firem Salini Impregilo a Doprastav, které staví část dálnice D3 Hodějovice-Třebonín za sedm miliard, sdružení v podstatě opustila. Firmy změnily poměr podílů na zakázce. Salini Impregilo má nově 0,01 procenta, Doprastav 99,9 procenta.

Úsek dlouhý 12,5 kilometru, který bude součástí obchvatu Českých Budějovic, začaly firmy stavět v březnu. V červenci se dostaly do zpoždění, týkalo se dokumentace. Stavba úseku dlouhého 12,5 kilometru, který bude součástí obchvatu Českých Budějovic, by měla být hotova v létě 2022. Ředitelství silnic a dálnic stavbu přísně kontroluje, firmy zatím harmonogram dodržují, uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl. Pro kontrolu využívá i drony.

„Říkali jsme, že si budeme téhle stavby hledět velmi přísně, po tomto kroku bude přísnost stejně intenzivní. Prověřujeme přímo na stavbě, zda má Doprastav kapacity ji zvládnout. Porovnáváme plán nasazení techniky, lidí a technologií se skutečností na stavbě. Výkon na stavbě v tuto chvíli odpovídá,“ řekl Rýdl.

ŘSD nemá smlouvu s jednotlivými firmami, ale se sdružením. Smlouva je stále platná, není k ní potřebný dodatek. „Pro nás je důležité, že ve smlouvě je platný harmonogram, cena a milníky stavby, která v tuhle chvíli jede podle harmonogramu,“ řekl Rýdl.

S italskou firmou Salini Impregilo ukončilo spolupráci letos v březnu Slovensko kvůli pomalému postupu stavebních prací na úseku dálnice na severu země, včetně rozestavěného tunelu. Firma tam stavěla v konsorciu se slovenskou společností Dúha, byla dlouhodobě ve skluzu.

ŘSD úsek D3, který se staví od konce března, více kontroluje, i pomocí dronů, což je výjimečné. „Na základě zkušeností se zhotovitelem ze Slovenska a Polska jsme byli od samého začátku, od podpisu smlouvy a předání staveniště, velmi ostražití. Trvali jsme na termínech,“ řekl Rýdl.

Úsek Hodějovice - Třebonín by měl být hotový v létě 2022, stejně jako druhá, 7,2 kilometru dlouhá část obchvatu Úsilné-Staré Hodějovice za 5,28 miliardy korun.

Zatím poslední jihočeský úsek D3 Bošilec - Ševětín dlouhý 8,1 kilometru otevřelo ŘSD na konci června. Na jaře 2020 chce stát zprovoznit další část D3 Ševětín-Borek dlouhou 10,6 kilometru s náklady 933,2 milionu bez DPH.

D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Dálnice D3 by měla měřit 170 kilometrů, v provozu je 58 kilometrů.

Napsal(a) ČTK | Foto Adéla Cinklová
 


 

Kam dál?

V pátek začne rekonstrukce křižovatky na Dlouhé louce, dopravu bude...

pondělí, 2. září 2019, 09:28

Během tohoto týdne začnou přípravné práce na křižovatce Dlouhá louka a Husova za Dlouhým mostem. Práce předcházejí frézování...

Mladí řidiči ročně zaviní přes 10 tisíc nehod, mají vyšší závažnost

neděle, 1. září 2019, 14:51

Mladí řidiči ve věku do 25 let každoročně zaviní přes 10 tisíc dopravních nehod. Často jde navíc o nehody s vyšší závažností než...

Bezpečná a zdravá cykloturistika s projektem Na kole jen s přilbou

sobota, 31. srpna 2019, 18:49

Společný projekt Týmu silniční bezpečnosti a jejího hlavního partnera Horské služby ČR „Na kole jen s přilbou“ vstoupil letos do...

Aktualizováno 31. srpna 2019, 10:00

Rekonstrukce Lidické jde do druhé etapy, na řidiče čeká uzavírka

sobota, 24. srpna 2019, 17:12

Lidická třída jde do druhé etapy rekonstrukce. Řidiči budou muset počítat s omezením. Úplné omezení pro řidiče bude platit každý...

 

Komentáře

Jan Richter

Dálnice - D3 - Bude funkční až v roce 2099 .

úterý, 3. září 2019, 09:36
 
 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Podle studií je na internetu závislá polovina mladých

Některé studie uvádějí, že na internetu je závislá až polovina teenagerů. Na sociálních sítích jsou závislí i dospělí. V tiskové zprávě o tom informovala Česká koalice proti tabáku, která provozuje bezplatnou Národní linku pro odvykání. Novou společenskou hrozbou se podle odborníků stávají netolismus, tedy potřeba neustálého připojení k internetu, a závislost na hraní her.

ČSSD zrušila licenci většině místních organizací v Ostravě

Většina ostravských místních organizací přišla o licenci. Rozhodlo o tom dnes předsednictvo strany, řekl novinářům ministr kultury Lubomír Zaorálek (ČSSD). Návrh na zrušení 17 z 26 organizací v Ostravě předložila moravskoslezská ČSSD, zdůvodnila ho špatným výsledkem strany v posledních komunálních volbách a obavou, že mají mezi členy takzvané černé duše. Ostravská ČSSD tvrzení označila za účelová, její předsedkyně Jana Vajdíková řekla, že většina z 293 dotčených členů do jiných organizací jít nechce, a strana tak zřejmě ve městě ztratí většinu členů.

TÉMA: Mafie se od 1989 posunuly od krádeží aut k ekonomické kriminalitě

Organizovaný zločin v České republice se za posledních 30 let posunul od krádeží aut, prostituce a drog k ekonomické trestné činnosti. Mafie se nyní vedle tradiční kriminality zabývají zejména praním špinavých peněz, daňovými podvody, zneužíváním dotací, zakládáním fiktivních firem či manipulacím s tendry, řekl ředitel Institutu pro kriminologii a sociální prevenci (IKSP) Miroslav Scheinost. K ruským a ukrajinským skupinám, které v ČR působí podle institutu v podstatě již od sametové revoluce, přibyly záhy české a po roce 2000 i albánské a vietnamské gangy.