Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Část Jižní tangenty získala stavební povolení. Stavět se začne v roce 2021

 
pátek, 16. srpna 2019, 10:10

Nejzásadnější projekt pro Budějce. I tak je nazývaná stavba Jižní tangenty. Její hlavní část získala stavební povolení. Stavět by se mělo začít na začátku roku 2021 a práce by měly trvat necelé dva roky. Odhadované náklady se pohybují kolem 800 milionů korun.

Jižní tangenta má propojit silnici I/3 vedoucí na Český Krumlov a budoucí dálnici D3. Její hlavní část, dlouhá 2,7 kilometru, získala stavební povolení. „Tento projekt obsahuje celkem čtyři stavební povolení. Dvě jsou už v právní moci a dvě jsou v administrativním procesu příslušného stavebního úřadu,“ popsal situaci náměstek hejtmanky Josef Knot.

Jižní tangenta je jedním z největších silničních projektů Jihočeského kraje. Projekt obsahuje novou komunikaci včetně dvou mimoúrovňových křižovatek, tři železniční mosty, překládky kanalizací, vodovodů, plynovodů, cyklostezku do 3 obcí v blízkosti komunikace a vegetační úpravy.

První část bude okružní křižovatkou s pěti rameny napojena na hlavní silnici na Český Krumlov za obcí Planá. Odtud povede směrem na Boršov nad Vltavou a východním směrem k budoucí dálnici D3 u Roudného. 

Stavba se Českých Budějovic dotkne nejvíce před Včelnou. „Křížení nově budované komunikace Jižní tangenty (silnice II/143), silnice III/0354 a místních komunikací je řešeno novým kruhovým objezdem před obcí Včelná. Nově bude železniční trať vedena mimo úroveň komunikací, převedení cyklistů přes kruhový objezd bude po dvou nových lávkách nad komunikací. Podél komunikace, v blízkosti stávající zástavby obce Včelná, budou vybudovány protihlukové zdi. A v rámci stavby se počítá také s vybudováním nových sjezdů pro přístup k pozemkům podél stavby,“ uvedl náměstek primátora Viktor Lavička.

Tangenta musí být dokončena s obchvatem

První část tangenty musí být podle Jihočeského kraje hotová spolu s dálničním obchvatem. „Předpoklad zahájení stavebních prací je na začátku roku 2021 a realizace by měla trvat necelé dva roky,“ uvedl náměstek Knot. 

Cena se zatím podle odhadů pohybuje kolem necelých 784 milionů korun s DPH. „Předmětem projektu jsou ale ještě další výdaje, které nejsou obsahem stavebního rozpočtu jako například překládky inženýrských sítí ve vlastnictví společností E.ON a Cetin, výkupy pozemků nebo náklady na projektovou dokumentaci,“ vysvětlil Knot.

Proti druhé části vznikla petice

Druhá část tangenty, která by měla vést od Roudného na Novou Ves a odtud k Trhovým Svinům, má ale problémy. Proti stavbě totiž protestují některé dotčené obce, které se bojí že silnice naruší okolní přírodu. Vznikla petice, kterou podepsalo 1500 lidí.

Vizitka autora

 

Elmira Talířová

Šéfredaktorka portálu Budějcká Drbna

kontakt: talirova@budejckadrbna.cz

Budějcká Drbna je v prvním z regionálních zpravodajských webů projektu Drbna.cz

 
 


 

Kam dál?

DOPRAVNÍ INFO: Další omezení na našich silnicích nám připraví...

úterý, 13. srpna 2019, 19:56

V letním období probíhají neustálé opravy a řidiči musí počítat s různými omezeními. Podívejme se na ně.

Dálnici D3 hrozí velké zdržení. Italové nestaví podle plánu a s...

úterý, 13. srpna 2019, 07:07

Italská firma Salini Impregilo možná nedostaví úsek dálnice D3 Hodějovice –Třebonín, který je jednou ze dvou částí obchvatu...

Na Strakonické nepůjdou několik hodin semafory. V Havlíčkově kolonii...

pátek, 9. srpna 2019, 10:13

S několikahodinovými komplikacemi musí počítat řidiči v pondělí dopoledne. Kvůli opravě nepůjdou na hlavní křižovatce u Möbelixu...

Kraj by měl před zavedením mýtného zjistit aktuální čísla, navrhuje...

úterý, 6. srpna 2019, 20:37

Jihočeská ODS chce vyzvat kraj k vypsání okamžité zakázky na sčítání dopravy na úsecích, kterých by se od nového roku mělo...

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

ROZHOVOR: Stěžovat si, ale nic nedělat, to je česká povaha. Chceme to změnit, říká iniciátor protestu Rezek proti vedení fotbalu

Je jedním z iniciátorů nedělního protestu v nižší fotbalové soutěži, kdy hráči Opočna a Přepych v I.B třídě na Královehradecku reagovali na neuspokojivou situaci v českém fotbale. Protest vzbudil velké pozdvižení napříč celou republikou. Jenže pochvalná slova a poplácávaní po zádech nestačí. Český fotbal se potápí ke dnu rychleji než Titanic a podle slov trenéra Opočna Tomáše Rejzka je na čase přestat tlachat a začít konat. Cíl? Sesunout z trůnu místo předsedu fotbalového svazu Romana Berbra

Do některých škol v ČR chodí tisíc dětí, do jiných míň než deset

Velikosti škol v Česku jsou velmi rozdílné. Zatímco do těch největších může chodit i víc než tisíc dětí, nejmenší navštěvuje jen několik jednotlivců. Nejvíce žáků, a to 1918, bylo loni ve střední škole v Charbulově ulici v Brně. Naopak jen jediné dítě chodilo do církevní mateřské školy pro mentálně postižené v Praze 4. Větší školy někdy vznikly sloučením původních menších škol a nabízí výuku v několika budovách. Vyplývá to z údajů ministerstva školství.

Skupina Rewe, majitel Exim Tours, kupuje CK Fischer

Německá skupina Rewe, majitel Exim Tours, kupuje od skupiny KKCG českého miliardáře Karla Komárka Cestovní kancelář Fischer, napsal dnes server iDNES.cz. Výši transakce neuvedl. Zástupci firem se k obchodu odmítli podle serveru vyjádřit. Spojení špiček českého trhu se zájezdy musí ještě schválit Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).