Počasí dnes8 °C, zítra7 °C
Čtvrtek 18. dubna 2024  |  Svátek má Valérie
Bez reklam

Firmy, které staví část dálnice D3 u Hodějovic, mají zpoždění

Italsko-slovenské sdružení firem Salini Impregilo a Doprastav, které staví za sedm miliard korun část dálnice D3 Hodějovice – Třebonín, se na stavbě dostalo do téměř třítýdenního zpoždění. Zdržení se týká dokumentace stavby. Firmy na popud Ředitelství silnic a dálnic předložily nový harmonogram, který dodržují a zpoždění dohánějí.

Stavba dálničního úseku dlouhého 12,5 kilometru, který bude součástí obchvatu Českých Budějovic, by měla být hotova v létě 2022. František Pastorek z firmy Salini Impregilo dnes řekl, že žádné velké problémy na stavbě neeviduje. Stavbu dálnice D3 si ve čtvrtek přijedou prohlédnout i členové vlády včetně premiéra Andreje Babiše (ANO).

S italskou firmou Salini Impregilo ukončilo spolupráci letos v březnu Slovensko kvůli pomalému postupu stavebních prací na úseku dálnice na severu země, včetně rozestavěného tunelu. Firma tam stavěla v konsorciu se slovenskou společností Dúha, byla dlouhodobě ve skluzu.

Zpoždění na úseku D3 zjistilo ŘSD při posledním kontrolním dni. „Nejednalo se o stavební zpoždění, ale o zpoždění v úkolech, které jsou úvodní pro zahájení stavby, především tam bylo zdržení v předání a schválení realizační dokumentace stavby. My jsme je velmi důrazně vyzvali, aby nám předložili harmonogram, který to zdržení napraví, ten nám předložili, my jsme ho schválili. V tuhle chvíli ho kontrolujeme a oni ten opravený harmonogram plní," řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Pastorek řekl, že stavba začala před čtyřmi měsíci. „Fungujeme čtyři měsíce. Já si myslím, že po čtyřech měsících neevidujeme žádné velké problémy na stavbě, to říkám zodpovědně. Dva týdny nebo týden zpoždění na projektové dokumentaci, tyhle informace nemám. Nicméně kdyby mělo být toto zpoždění na stavbě, která se bude dělat čtyři a půl roku,... říkáte tři týdny?", řekl Pastorek.

Mluvčí ŘSD Jan Studecký uvedl, že stát teď s firmami schvaluje materiály, subdodavatele a technologické předpisy ke stavbě. Hotov je provizorní most přes řeku Malši, dělají se plošné sanace, vrtají štěrkové piloty. „Harmonogram stavby je upravován dle aktuálně provedených prací a stále drží stejný termín zprovoznění stavby v roce 2022," uvedl Studecký. ŘSD již dříve uvedlo, že stavbu kontroluje i pomocí dronů.

Obchvat Českých Budějovic se začal stavět letos na jaře, hotov má být v září 2022. Tvoří ho 7,2 kilometru dlouhý úsek Úsilné-Staré Hodějovice za 5,28 miliardy Kč a úsek Hodějovice-Třebonín.

Zatím poslední jihočeský úsek D3 Bošilec - Ševětín dlouhý 8,1 kilometru otevřelo ŘSD na konci června. Na jaře 2020 chce stát zprovoznit další část D3 Ševětín-Borek dlouhou 10,6 kilometru s náklady 933,2 milionu bez DPH.

K hranicím s Rakouskem by měla být D3 dokončena na přelomu let 2024 a 2025. D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi, kde se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Dálnice D3 by měla měřit 170 kilometrů, v provozu je 58 kilometrů.

Autoři | Foto Jana Kroneislová

Štítky stavby, silnice, D3, Jihočeský kraj, dálnice, Hodějovice, Ředitelství silnic a dálnic, Doprastav, České Budějovice, Třebonín, Andrej Babiš, ANO 2011, Slovensko, Rakousko

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Firmy, které staví část dálnice D3 u Hodějovic, mají zpoždění  |  Doprava  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.