Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Budějckou dopravu čeká další zkouška. Mánesovka bude až čtyři měsíce kompletně uzavřená

 
čtvrtek, 21. února 2019, 16:03

Letos čeká Budějce hned několik stěžejních uzavírek. Kromě Lidické třídy se bude opravovat také Mánesova ulice. Ta získá nový asfaltový povrch nebo přechod, nejzásadnější bude ale rekonstrukce kanalizace, která je podle města ve velmi špatném stavu. Z toho důvodu může být část důležité dopravní tepny až čtyři měsíce neprůjezdná.

Pro opravu rušné budějcké komunikace město aktuálně vybírá zhotovitele. Firmy se mohou hlásit do konce února. „Jak dlouho bude silnice uzavřená záleží také na firmě, která zakázku vysoutěží. Jsou tam práce, kvůli kterým se může celková doba rekonstrukce protáhnout,“ uvedl náměstek pro dopravu František Konečný

Část Mánesovky od mostu přes Malši k Čechově ulici čeká úplná uzavírka minimálně na tři až čtyři měsíce. „Musí se zrekonstruovat kompletně všechny inženýrské sítě. Kanalizace je tam v opravdu špatném stavu,“ doplnil Konečný

Druhá etapa rekonstrukce se bude týkat silnice od Čechovy ulice k Novohradské. Komunikace dostane nový povrch a přibude také bezpečný přechod pro chodce. Město podle Konečného ještě neví, jestli bude i v této části nutná úplná uzavírka. „Budeme se ale snažit, aby tam provoz alespoň částečně byl,“ řekl.

Podle vedoucího investičního odbodu Zdeňka Šedy by se mělo na rekonstrukci začít pracovat od dubna a trvat by měla minimálně do listopadu. Opravy by měly vyjít na necelých 46 milionů korun. Část bude financovat město a část Jihočeský kraj.

Radek Terber ze společnosti Swarco Traffic, která má v Budějcích na starost světelnou signalizaci, pro Mladou Frontu uvedl, že při takto ztížené dopravní situaci počítají na semaforech v dotčených místech kolem Mánesovky s úpravou světelné signalizace. „Máme k dispozici matematické modely. Je ovšem nutné si uvědomit, že každá křižovatka má svou kapacitu, a když je naplněná, tak už pak nepomohou ani semafory,“ řekl Mladé Frontě Terber.

Vizitka autora

 

Elmira Talířová

Šéfredaktorka portálu Budějcká Drbna

kontakt: talirova@budejckadrbna.cz

Budějcká Drbna je v prvním z regionálních zpravodajských webů projektu Drbna.cz

 
 


 

Kam dál?

Část dálnice D3 z Hodějovic do Třebonína se může začít stavět. ŘSD...

středa, 20. února 2019, 16:13

Stavbě dalšího úseku dálnice D3 už nic nebrání. Ředitelství silnic a dálnic dnes předalo staveniště úseku z Hodějovic do...

Nájezdy a sjezdy na dálnici D3 budou podle náměstka Knota hotové do...

úterý, 19. února 2019, 19:48

Náměstek hejtmanky Josef Knot představil krajským zastupitelům harmonogram prací kolem dálnice D3. Podle něj budou nájezdy a...

Na konci roku budeme moct platit v městské hromadné dopravě...

pátek, 15. února 2019, 07:03

Na konci letošního roku bychom mohli v městské hromadné dopravě platit za jízdné bezkontaktně. Náklady na zprovoznění budou podle...

Smlouvu na stavbu dálnice D3 od Hodějovic k Třebonínu mají Italové

čtvrtek, 14. února 2019, 13:07

Ředitelství silnic a dálnic podepsalo smlouvu s firmami, které postaví třináctikilometrový úsek dálnice D3 od Hodějovic k...

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Jak bydlí Češi v regionech? Nejspokojenější jsou v obcích do tisíc obyvatel

Rozdíly mezi kraji panují především s ohledem na typ bydlení. Zatímco ve Středočeském nebo Zlínském kraji (46 %) převažuje bydlení ve vlastním rodinném domě, pronájmy vedou naopak v Praze (35 %), v Královehradecku žije téměř pětina obyvatel v bytě či domě u příbuzných nebo známých (17 %). Z hlediska spokojenosti s bydlením se rozdíly projevují spíše v souvislosti s velikostí obce. Nejvíce spokojení jsou se svým bydlením lidé žijící mimo Prahu, zejména ti z malých obcí. To a mnohé další vyplývá z výzkumu společnosti Ekonomické stavby, kterého se zúčastnilo více než tisíc respondentů.

DRBNA NA CESTÁCH: 3500 tun křišťálu, zlatem protkaný závěs a 1100 místností. Takhle si žil rumunský diktátor

Tří miliony tun mramoru, 3500 tun křišťálu na 480 lustrech a 1400 stropních světlech a mnoha zrcadlech a také 5500 tisíce tun betonu. To je jen krátký výčet materiálu, který byl použit při stavbě paláce pro bývalého rumunského diktátora Ceaușesca. Dnes druhá největší administrativní stavba na světě slouží jako budova parlamentu. A právě na honosný palác, který najdete v centru Bukurešti, se zaměříme v dnešním dílem Drbny na cestách.

Den s terénními pracovnicemi: Je výhodnější vyměnit jehlu, než léčit žloutenku

Den jsem strávil s terénními pracovnicemi Helenou a Ilonou ze Společnosti Podané ruce. Nejen u sbírání použitých injekčních stříkaček jsme si povídali třeba o tom, které nelegální drogy jsou v Olomouci nejrozšířenější, kde se v Olomouci nachází nejvíc použitých stříkaček a proč je dobré uživatelům drog jehly měnit.