Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Správa železniční dopravní cesty začne letos modernizovat trať Soběslav - Doubí za čtyři miliardy

 
úterý, 8. ledna 2019, 19:39

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začne letos v září modernizovat trať v úseku Soběslav - Doubí na Táborsku. Práce za čtyři miliardy korun potrvají do dubna 2023. SŽDC začne letos také stavět přestupní terminál na nádraží ve Strakonicích a opravovat některá nádraží. Pokračuje modernizace trati Sudoměřice - Votice, jež začala loni, skončí v roce 2021 a náklady jsou 4,3 miliardy korun.

Práce na části Soběslav - Doubí spadají do modernizace trati Veselí nad Lužnicí - Tábor. Cílem je stavba nové dvoukolejné přeložky. Zvýší se tak kapacita trati, nově bude možná nejvyšší rychlost vlaků 160 kilometrů v hodině a díky novému zabezpečovacímu zařízení stoupne bezpečnost provozu.

Pokračuje také  modernizace trati Sudoměřice - Votice, jež začala v květnu 2018, potrvá do roku 2021 a náklady jsou 4,3 miliardy Kč. Úsek bude dvoukolejný. Součástí budou tunel Mezno dlouhý 840 metrů a tunel Deboreč dlouhý 660 metrů, několik mostů, pět nových zastávek a jedna stanice.

„Stavba se nachází v převažujícím rozsahu mimo dosud zastavěné území. V současné době pokračují práce na portálu tunelu Deboreč, na spodních stavbách mostních estakád a na násypových tělesech," uvedla mluvčí Správy železniční dopravní cesty Radka Pistoriusová.

Další částí modernizace IV. koridoru je stavba úseku Ševětín - Dynín. Začala v březnu 2018, skončit by měla v lednu 2020, náklady jsou 756 milionů. Úsek dlouhý 4,3 kilometru je dvoukolejný, ale neodpovídá parametrům koridorové tratě. Po modernizaci stoupne traťová rychlost až na 160 kilometrů v hodině, výhledově až na 200 kilometrů. V Neplachově budou přesunuta nástupiště, nová nástupiště bude mít Dynín. Od konce listopadu 2018 jsou ve zkušebním provozu některé modernizované koleje.

Letos v květnu začne SŽDC stavět přestupní terminál ve Strakonicích, čeká náklady 57 milionů korun, hotovo by mělo být v květnu 2020. Opraví také výpravní budovu a vybuduje zázemí pro cestující. Stavba souvisí s tím, že firma ČSAD STTRANS v prosinci 2018 otevřela nový autobusový terminál s krytými nástupišti a desítkami parkovacích míst, který je nově hned vedle vlakového nádraží. Tato stavba stála 55,1 milionu korun.

Letos bude SŽDC také opravovat nádraží. V květnu 2019 dokončí firma Edikt přestavbu nádraží v Českém Krumlově za 11 milionů, jež začala v listopadu 2018. Opravený bude obvodový plášť budovy, částečně střecha, firma vymění i rozvody. „Zvýší se komfort cestujících," uvedla mluvčí.

Do konce roku 2019 by měla začít modernizace nádraží v Písku a Veselí nad Lužnicí. Projektové přípravy by měly být hotovy v první půli roku. Podle starších údajů SŽDC by měla stát rekonstrukce nádraží ve Veselí nad Lužnicí 33 milionů. V lednu 2020 by mohla začít modernizace nádraží v Českých Budějovicích, loňský odhad nákladů byl 170 milionů korun.

Napsal(a) ČTK | Foto pixabay.com
 


 

Kam dál?

Dopravu na jihu Čech komplikuje ledovka. Policie řeší několik...

neděle, 6. ledna 2019, 20:28

Dopravu na jihočeských silnicích v nedělní podvečer komplikují zledovatělé silnice. Policie od sedmé hodiny večer řeší několik...

Ředitelství silnic a dálnic začalo bourat dva mosty na D3. Nahradí je...

sobota, 5. ledna 2019, 08:12

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo bourat dva mosty na silnici I/3 kvůli stavbě dálnice D3 v úseku Ševětín - Borek na...

SJÍZDNOST: Jihočeské silnice jsou sjízdné s opatrností, hrozí sněhové...

čtvrtek, 3. ledna 2019, 07:33

Silnice v jižních Čechách jsou sjízdné se zvýšenou opatrností. Silničáři vyjeli ve většině kraje během noci s veškerou technikou,...

Kamiony blokují zasněženou vozovku na Prachaticku

středa, 2. ledna 2019, 15:10

Uvízlé kamiony zablokovaly silnici 141 u Libínského Sedla na Prachaticku. Na vozovce tam leží sníh a silničáři úsek solí. Řidiči...

 

Komentáře

Zipe Pezi

Soukromý terminál ve Strakách - to je panečku cesta k moderní dopravě! Můžeme být rádi, že to nedopadlo stejně hloupě jako v ČB. Obchoďák s autobusy na střeše připomínající butiková raná devadesátá léta není optimální varianta k původnímu autobusáku, je to především obchoďák, jako každý jiný. Vše je podvázáno zájmem soukromníků a kraj veřejnou dopravu pouze omezuje, nerozvíjí - dokonce to mají v dokumentech JIKORD zaneseno, že "nejlepší řešení dopravy je pro JČ kraj tou individuální, automobilovou". Bodejď by ne, uspořilo se, převexlovalo přes GWTR (viz. zrušení desítek spojů os. vlakú provozovaných ČD ve prospěch několika linek na Šumavě provozovaných touto obskurní firmou, kampak asi zacinkal rozdíl), resp. tajené vlastníky této pofiderní firmy a někdo se má dobře. Jenom ne občan JČ kraje, který je oproti kupř. obyvateli kraje Plzeňského občanem II kategorie, venkovan ještě k tomu zcela závislý na svém automobilu a výdaji s tím spojenými. Musí trpět fronty, zlé parkování ve městech, což je logické, vinou zaostalého a hamižného přístupu papalášů z krajského úřadu. Jakýsi trouba, prý vysokoškolský profesor z Jindřichova Hradce kdysi vykládal, že nejlepší veřejná doprava je v Rusku, Albánii, či Afrických zemích, kde fungují "maršrůtky", pochopitelně privátní. Není divu, že si jej korupčník Zimola vybral za "poradce pro omezení vlakové dopravy". Jinde tak nehamouní a obyvatelé mají fungující veřejnou dopravu, integrovaný systém s přestupy vlak/bus, informační panely a hlavně relativní dostatek spojů - to vše v JČ postrádáte...

středa, 9. ledna 2019, 09:27
 
 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Slovenský exprezident Kiska představil svou stranu Za lidi

Bývalý slovenský prezident Andrej Kiska představil svou budoucí stranu s názvem Za lidi. Do stranické politiky vstupuje s heslem Vraťme Slovensko všem lidem. Kiska, kterého v sobotu ve funkci hlavy státu vystřídala Zuzana Čaputová, na přípravě nové strany spolupracuje například s představiteli samosprávy, dále bývalým velvyslancem při NATO, manažery ale i se spoluorganizátorem loňských mohutných protivládních demonstrací Jurajem Šeligou. Dřívější průzkumy naměřily budoucí straně popularitu mezi šesti až deseti procenty.

Hamáček pohrozil koncem koalice. Nepřijatelné by pro něj bylo zvolení Semína do Rady ČTK

Pro sociální demokracii by bylo nepřijatelné zvolení kandidáta hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD) Michala Semína do Rady ČTK hlasy hnutí ANO. Předseda ČSSD Jan Hamáček dnes při příchodu na jednání vlády novinářům řekl, že pokud by si koaliční partneři nemohli věřit v takto zásadních hlasováních, nemělo by smysl ve vládní spolupráci pokračovat.

Internet se baví streamem pákistánské ministerstva. Omylem vysílalo s kočičím filtrem

Nestává se tak často, že by tisková konference přenášená na sociální sítě v Pákistánu vyvolala takový rozruch, jako ta, kterou před nedávnem přenášelo ministerstvo informací. Nepozorný externista, který měl stream na starost, totiž zapnul kočičí filtr, který váženým členům ministerstva i samotnému ministrovi přidělal infantilní kočičí ouška a fousky.