Počasí dnes5 °C, zítra7 °C
Sobota 20. dubna 2024  |  Svátek má Marcela
Bez reklam

Správa železniční dopravní cesty začne letos modernizovat trať Soběslav - Doubí za čtyři miliardy

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začne letos v září modernizovat trať v úseku Soběslav - Doubí na Táborsku. Práce za čtyři miliardy korun potrvají do dubna 2023. SŽDC začne letos také stavět přestupní terminál na nádraží ve Strakonicích a opravovat některá nádraží. Pokračuje modernizace trati Sudoměřice - Votice, jež začala loni, skončí v roce 2021 a náklady jsou 4,3 miliardy korun.

Práce na části Soběslav - Doubí spadají do modernizace trati Veselí nad Lužnicí - Tábor. Cílem je stavba nové dvoukolejné přeložky. Zvýší se tak kapacita trati, nově bude možná nejvyšší rychlost vlaků 160 kilometrů v hodině a díky novému zabezpečovacímu zařízení stoupne bezpečnost provozu.

Pokračuje také  modernizace trati Sudoměřice - Votice, jež začala v květnu 2018, potrvá do roku 2021 a náklady jsou 4,3 miliardy Kč. Úsek bude dvoukolejný. Součástí budou tunel Mezno dlouhý 840 metrů a tunel Deboreč dlouhý 660 metrů, několik mostů, pět nových zastávek a jedna stanice.

„Stavba se nachází v převažujícím rozsahu mimo dosud zastavěné území. V současné době pokračují práce na portálu tunelu Deboreč, na spodních stavbách mostních estakád a na násypových tělesech," uvedla mluvčí Správy železniční dopravní cesty Radka Pistoriusová.

Další částí modernizace IV. koridoru je stavba úseku Ševětín - Dynín. Začala v březnu 2018, skončit by měla v lednu 2020, náklady jsou 756 milionů. Úsek dlouhý 4,3 kilometru je dvoukolejný, ale neodpovídá parametrům koridorové tratě. Po modernizaci stoupne traťová rychlost až na 160 kilometrů v hodině, výhledově až na 200 kilometrů. V Neplachově budou přesunuta nástupiště, nová nástupiště bude mít Dynín. Od konce listopadu 2018 jsou ve zkušebním provozu některé modernizované koleje.

Letos v květnu začne SŽDC stavět přestupní terminál ve Strakonicích, čeká náklady 57 milionů korun, hotovo by mělo být v květnu 2020. Opraví také výpravní budovu a vybuduje zázemí pro cestující. Stavba souvisí s tím, že firma ČSAD STTRANS v prosinci 2018 otevřela nový autobusový terminál s krytými nástupišti a desítkami parkovacích míst, který je nově hned vedle vlakového nádraží. Tato stavba stála 55,1 milionu korun.

Letos bude SŽDC také opravovat nádraží. V květnu 2019 dokončí firma Edikt přestavbu nádraží v Českém Krumlově za 11 milionů, jež začala v listopadu 2018. Opravený bude obvodový plášť budovy, částečně střecha, firma vymění i rozvody. „Zvýší se komfort cestujících," uvedla mluvčí.

Do konce roku 2019 by měla začít modernizace nádraží v Písku a Veselí nad Lužnicí. Projektové přípravy by měly být hotovy v první půli roku. Podle starších údajů SŽDC by měla stát rekonstrukce nádraží ve Veselí nad Lužnicí 33 milionů. V lednu 2020 by mohla začít modernizace nádraží v Českých Budějovicích, loňský odhad nákladů byl 170 milionů korun.

Autoři | Foto pixabay.com

Štítky železnice, stavby, SŽDC, Jihočeský kraj, modernizace, Správa železniční dopravní cesty, Soběslav, Strakonice, Votice, Sudoměřice, okres Tábor, Veselí nad Lužnicí, tunel, Dynín, ČSAD STTRANS a.s.

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Zipe Pezi

Soukromý terminál ve Strakách - to je panečku cesta k moderní dopravě! Můžeme být rádi, že to nedopadlo stejně hloupě jako v ČB. Obchoďák s autobusy na střeše připomínající butiková raná devadesátá léta není optimální varianta k původnímu autobusáku, je to především obchoďák, jako každý jiný. Vše je podvázáno zájmem soukromníků a kraj veřejnou dopravu pouze omezuje, nerozvíjí - dokonce to mají v dokumentech JIKORD zaneseno, že "nejlepší řešení dopravy je pro JČ kraj tou individuální, automobilovou". Bodejď by ne, uspořilo se, převexlovalo přes GWTR (viz. zrušení desítek spojů os. vlakú provozovaných ČD ve prospěch několika linek na Šumavě provozovaných touto obskurní firmou, kampak asi zacinkal rozdíl), resp. tajené vlastníky této pofiderní firmy a někdo se má dobře. Jenom ne občan JČ kraje, který je oproti kupř. obyvateli kraje Plzeňského občanem II kategorie, venkovan ještě k tomu zcela závislý na svém automobilu a výdaji s tím spojenými. Musí trpět fronty, zlé parkování ve městech, což je logické, vinou zaostalého a hamižného přístupu papalášů z krajského úřadu. Jakýsi trouba, prý vysokoškolský profesor z Jindřichova Hradce kdysi vykládal, že nejlepší veřejná doprava je v Rusku, Albánii, či Afrických zemích, kde fungují "maršrůtky", pochopitelně privátní. Není divu, že si jej korupčník Zimola vybral za "poradce pro omezení vlakové dopravy". Jinde tak nehamouní a obyvatelé mají fungující veřejnou dopravu, integrovaný systém s přestupy vlak/bus, informační panely a hlavně relativní dostatek spojů - to vše v JČ postrádáte...

Středa, 9. ledna 2019, 09:27Odpovědět

Správa železniční dopravní cesty začne letos modernizovat trať Soběslav - Doubí za čtyři miliardy  |  Doprava  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.