Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Stavba obchvatu Budějc je v ohrožení. Italové a Turci napadli výběrové řízení

 
pondělí, 5. listopadu 2018, 06:58

Stavba obchvatu Českých Budějovic se pravděpodobně posouvá. Výběrové řízení na zhotovitele více než sedmikilometrového úseku Úsilné – Hodějovice totiž jedna z firem napadla u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

S informací o napadení výběrového řízení italsko-tureckým sdružením firem Astaldi a IC Ictas přišel jako první deník Zdopravy.cz. Informaci mu potvrdil mluvčí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Martin Švanda. „Důvodem návrhu jsou zejména netransparentní změny zadávací dokumentace,“ uvedl s tím, že úřad už zahájil prvostupňové řízení.

Sdružení Astaldi a IC Ictas vyhrálo výběrové řízení na druhý úsek Hodějovice – Třebonín. Ve výsledkové listině na část dálnice z Úsilného do Hodějovic nefigurovalo. 

ČTĚTE TAKÉ: Ředitelství silnic a dálnic má nabídky na další úsek D3. Začít stavět by se mohlo do konce roku 

Po otevření obálek zveřejnilo Ministerstvo dopravy uchazeče o tuto zakázku. Nejnižší nabídku dala firma Hochtief a Colas. Podle té postaví sedmikilometrový úsek za 5,286 miliardy korun. Oproti odhadu ŘSD, která předpokládá cenu ve výši 6, 874 miliardy korun, je nabídka o více než dvacet procent menší.

Ředitelství silnic a dálnic teď kvůli napadení výběrového řízení nemůže uzavřít smlouvu. Podle všeho tak letos výstavba důležitého obchvatu pravděpodobně nezačne.

Vizitka autora

 

Elmira Talířová

Šéfredaktorka portálu Budějcká Drbna

kontakt: talirova@budejckadrbna.cz

Budějcká Drbna je v prvním z regionálních zpravodajských webů projektu Drbna.cz

 
Foto Jan Luxík | Zdroj zdopravy.cz
 


 

Kam dál?

Jihočeský kraj podepsal se SŽDC memorandum. Zlepší železniční...

neděle, 4. listopadu 2018, 08:12

Dokončení železničního koridoru Praha – České Budějovice s napojením na rakouské hranice. Modernizace trati České Budějovice –...

Zima může začít. Silničáři jsou podle svých slov připravěni

sobota, 3. listopadu 2018, 15:36

1 250 tun soli, 50 tun písku a 5 tun chloridu vápenatého. Tak přesně tolik mají na svém skladu silničáři z FCC České Budějovice...

Jihočeská část D3 k hranicím s Rakouskem by měla být do roku 2024

sobota, 3. listopadu 2018, 08:32

Jihočeská část dálnice D3 by měla být k hranicím s Rakouskem hotová do roku 2024. Ve stejném roce by se měla začít stavět D3 ve...

Křižovatku Branišovské ulice a Husovy třídy čeká rekonstrukce. Práce...

čtvrtek, 1. listopadu 2018, 07:02

Zlepšení průjezdnosti. To je hlavním důvodem dlouho připravované rekonstrukce křižovatky Husovy třídy a Branišovské ulice, která...

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Pražská integrovaná doprava dostane novou vizuální identitu. Zdůrazní rozšiřování do Středočeského kraje

Pražští radní schválili na svém pondělním zasedání vypsání designérské soutěže na sjednocení vizuální identity Pražské integrované dopravy (PID) a dopravy ve Středočeském kraji, se kterou se pražská doprava stále intenzivněji překrývá. Soutěž připraví hlavní město Praha ve spolupráci se společností Czech Design.

Nejstarší MHD v Česku slaví 150 let. Česká pošta vydala k výročí městské dopravy v Brně speciální známku

Město Brno si letos připomíná 150. let koněspřežné tramvaje v Brně. K výročí vytvořila Česká pošta ve spolupráci s Klubem filatelistů Alfonse Muchy novou poštovní známku. Hlavním motivem se stala právě tramvaj zvaná koňka. Zájemci si mohou známku zakoupit na kterékoli přepážce, a to až do vyprodání zásob.

Babišova vláda po 17 hodinách jednání ustála hlasování o nedůvěře

Vláda ANO a ČSSD ustála i druhé hlasování o nedůvěře. Opozici, která schůzi iniciovala kvůli unijním auditům na téma střetu zájmů premiéra Andreje Babiše (ANO), se podobně jako před půl rokem nepodařilo sehnat ve Sněmovně potřebných 101 hlasů proti kabinetu. Kromě poslanců ANO a ČSSD podpořili vládu také poslanci KSČM, kteří se zdrželi hlasování. Pro vládu i proti ní hlasovalo 85 zákonodárců. Zasedání začalo ve středu dopoledne a skončilo ve čtvrtek v ranních hodinách, trvalo zhruba 17 hodin.