Počasí dnes5 °C, zítra7 °C
Sobota 20. dubna 2024  |  Svátek má Marcela
Bez reklam

Jihočeská část D3 k hranicím s Rakouskem by měla být do roku 2024

Jihočeská část dálnice D3 by měla být k hranicím s Rakouskem hotová do roku 2024. Ve stejném roce by se měla začít stavět D3 ve středních Čechách. První ze tří úseků k hranicím Třebonín - Kaplice dlouhý 8,6 kilometru chce stát začít stavět v roce 2020, tendr plánuje vypsat příští rok. Novinářům to řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.

"Na hranice s Rakouskem bychom chtěli s dálnicí D3 v jižních Čechách dorazit někdy v roce 2024 nebo těsně po. Je to ze stavebního hlediska racionální reálný termín. Nicméně pokud budeme konfrontováni s nějakými zdlouhavými tahanicemi ohledně výběrových řízení, tak konečný termín dotažení D3 až na rakouské hranice se může ještě zpozdit," řekl Rýdl.

Nejpozději v červnu 2019 chce ŘSD zprovoznit úsek Bošilec - Ševětín dlouhý 8,1 kilometru za 1,2 miliardy Kč. Uvedení do provozu neznamená, že bude úsek hotový nebo zkolaudovaný. "Dáváme do provozu všechny dálniční stavby v okamžiku, kdy unesou bezpečný komfortní provoz. Teď pracujeme na samostatných konstrukčních vrstvách sypaného tělesa dálnice," řekl Rýdl.

K hranicím povedou za Českými Budějovicemi tři úseky D3: Třebonín - Kaplice (8,6 kilometru), Kaplice nádraží - Nažidla (12 kilometrů) a Nažidla - Dolní Dvořiště (3,6 km). ŘSD předpokládá, že úsek Třebonín - Kaplice začne stavět v roce 2020, zbylé dva v roce 2021. "Tendr by měl začít příští rok, abychom mohli v roce 2020 začít stavět," řekl Rýdl.

ŘSD připravuje i obchvat Českých Budějovic dlouhý 19,8 kilometru, předpokládaná cena je 12,8 miliardy Kč. Od 1. prosince 2018 zprovozní ŘSD jeden směr úseku dálnice D3 Ševětín - Borek na Českobudějovicku. Bude se jezdit dvěma směry namísto jízdy po dosavadní silnici I/3, kde bude ŘSD stavět druhou část dálnice. Úsek je 7,7 kilometru dlouhý, povolená rychlost v úseku bude 80 kilometrů v hodině. ŘSD úsek zprovozní v režimu předčasného užívání. Celá část D3 Ševětín - Borek by měla být hotová na jaře 2020, nabídková cena na stavbu je 933 milionů Kč bez DPH.

Zatím poslední jihočeský úsek D3 Veselí nad Lužnicí-Bošilec dlouhý 5,1 kilometru otevřelo ŘSD loni v říjnu. Na něj navazuje část Bošilec-Ševětín dlouhá 8,1 kilometru, bude stát 1,2 miliardy, první řidiči by po ní měli projet v červnu 2019. Na posledním úseku D3 k hranicím s Rakouskem ŘSD připravuje dokumentaci EIA, vykupuje pozemky. Na konci června zahájil stát proces EIA u části D3 v úseku Třebonín - Kaplice-nádraží.

D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi, tam se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Dálnice D3 by měla měřit zhruba 170 kilometrů, nyní je v provozu asi 50 kilometrů.

Autoři | Foto mdcr.cz

Štítky ČR, silnice, stavby, D3, Jihočeský, Ředitelství silnic a dálnic, Rakousko, dálnice, Kaplice, Třebonín, Středočeský kraj, Ševětín, České Budějovice, Jihočeský kraj, Borek

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Jihočeská část D3 k hranicím s Rakouskem by měla být do roku 2024  |  Doprava  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.