Počasí dnes15 °C, zítra17 °C
Pátek 26. dubna 2024  |  Svátek má Oto
Bez reklam

Dálnice D3 nemá podle Ředitelství silnic a dálnic negativní vlivy na životní prostředí

Podle Ředitelství silnic a dálnic nemá výstavba a provoz dálnice D3 významné negativní vlivy na životní prostředí nebo zdraví obyvatelstva. Během třicetidenní lhůty se k informaci o dokumentaci EIA bude moct na adresu ministerstva životního prostředí kdokoli vyjádřit. Úsek Třebonín – Kaplice-nádraží by se měl začít stavět v letech 2020 až 2021.

Osm a půl kilometru dlouhá stavba by měla zahrnout deset mostů, tři nadjezdy a oboustranné odpočívadlo u Velešína. U Kaplice nádraží by měla být mimoúrovňová křižovatka.

„Jakmile Jihočeský kraj zveřejní na své úřední desce informaci o dokumentaci EIA, začne plynout třicetidenní lhůta, ve které se na adresu ministerstva životního prostředí může k dokumentaci EIA kdokoli vyjádřit,“ uvedl vedoucí oddělení metodiky a projektové EIA z ministerstva životního prostředí Petr Slezák.

V dokumentaci, která stavbu doporučuje, stojí, že po zprovoznění úseku výrazně klesne doprava na silnici I/3. „Výstavba i provoz nemá významné negativní vlivy na životní prostředí a zdraví obyvatelstva,“ uvádí dokumentace k EIA. Odhad nákladů Ředitelství silnic a dálnic zatím nemá.

Jan Studecký z ŘSD řekl, že stavět by se mohlo začít v letech 2020 až 2021. Zahájení procesu EIA označil za hodně významný krok. „Bez EIA nemůžeme stavbu vybudovat. Je to vedle územního rozhodnutí a stavebního povolení jedno ze tří základních kroků,“ řekl Studecký.

Stavební povolení má ředitelství jen na jeden úsek obchvatu

V září by se měl začít stavět dlouho očekávaný obchvat Českých Budějovic za 12,8 miliardy korun. Do druhého kola výběrového řízení na jeho stavbu se přihlásilo celkem patnáct uchazečů pro každý úsek. Většina z nich je ze zahraničí. 

Pro první úsek Úsilné-Hodějovice, dlouhý 7,1 kilometru, získalo ředitelství obě potřebná stavební povolení. Hůř je na tom úsek Hodějovice-Dolní Třebonín, kde se na jedno potřebné povolení stále čeká. Na trase je jeden pozemek ve vyvlastňovacím řízení.

Povolení by do léta mělo ministerstvo dopravy vydat také na čtyři sta metrů dlouhou část dálnice D3 u Tábora, kde stavbu blokoval spor o pozemky. „O stavební povolení už máme požádáno,“ potvrdil Studenecký.

Foto Jana Kroneislová | Zdroj ČTK

Štítky dálnice, D3, silnice, práce, ŘSD, Ředitelství silnic a dálnic, životní prostředí, EIA, Ministerstvo životního prostředí České republiky, Třebonín, stavební povolení, Jihočeský kraj, Velešín, Kaplice, Ministerstvo dopravy České republiky

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Dálnice D3 nemá podle Ředitelství silnic a dálnic negativní vlivy na životní prostředí  |  Doprava  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.