Počasí dnes8 °C, zítra6 °C
Pátek 19. dubna 2024  |  Svátek má Rostislav
Bez reklam

České Budějovice plánují tunel pod vlakovým nádražím. Měl by přijít až na 1,5 miliardy korun

Tunel pod vlakovým nádražím hodlá vybudovat město České Budějovice. Podjezd za téměř 1,5 miliardy korun chce město zprovoznit zároveň s dálničním obchvatem, který by měl být hotový v roce 2021. Od tunelu si radnice slibuje zjednodušení dopravy mezi Suchým Vrbným a dalšími částmi Českých Budějovic.

Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Studecký řekl, že obchvat Českých Budějovic by se měl začít stavět na podzim. ŘSD zkraje roku vypsalo druhé kolo výběrové řízení, stavba za 12,8 miliardy korun bude součástí dálnice D3.

Tunel pod českobudějovickým vlakovým nádražím bude 200 metrů dlouhý, vznikne dvouúrovňová křižovatka ulic Nádražní a Průmyslová, stavět by se mělo začít začátkem roku 2020. Náklady na územní řízení odhadl náměstek českobudějovického primátora František Konečný na deset milionů korun. Stavbu bude podle něj muset zaplatit Státní fond dopravní infrastruktury, nestačí na ni totiž ani město, ani kraj. Město má zpracovanou studii, v nejbližších týdnech vypíše výběrové řízení na zpracování projektové dokumentace pro územní řízení.


Plánovaný tunel pod vlakovým nádražím v Českých Budějovicích. ​Zdroj: Magistrát České Budějovice.

Tunel pod nádražím je velice důležitý kvůli příjezdu dálničního přivaděče do centra města,“ řekl Konečný. Od D3 lze ze čtvrti Suché Vrbné projet do centra jen pod viaduktem, který je nyní dopravně velmi zatížený, a po dokončení dálničního obchvatu by byly ještě větší dopravní zácpy.

Stavba tunelu podle Konečného přinese velká dopravní omezení. Kvůli tomu, že křižovatka ulic Průmyslová a Nádražní bude dvouúrovňová, zahrnou práce i rozsáhlé výkopy. Spodní úroveň křižovatky obsáhne i rampy, po nichž se bude vjíždět do tunelu, v němž budou čtyři pruhy. Tunel vyústí v místě nynější křižovatky u sběrného dvora v Suchém Vrbném, který zanikne, město pro něj bude hledat nové místo. „Vyústění do Dobrovodské ulice by totiž znamenalo vynucenou demolici několika nemovitostí,“ vysvětlil Konečný s tím, že vjezd do tunelu z Průmyslové tedy povede pod Nádražní ulicí. Za kolejemi vznikne velká kruhová křižovatka. 


Plánovaný tunel pod vlakovým nádražím v Českých Budějovicích. ​Zdroj: Magistrát České Budějovice.

Podle náměstka Konečného se musí tunel zprovoznit společně s dálničním obchvatem. Nyní běží druhé kolo výběrového řízení na stavbu obchvatu. Jde o úseky Úsilné – Hodějovice dlouhý 7,1 kilometru a úsek Hodějovice – Dolní Třebonín dlouhý 12,5 kilometru. Uchazečů je patnáct na každý úsek, ve velké míře jsou ze zahraničí. „Počítáme s tím, že bychom na podzim mohli stavbu zahájit,“ řekl mluvčí ŘSD Studecký. Obchvat by měl být hotový do roku 2021.

 „Věřím, že v září bude stavba obchvatu zahájena,“ říká ohledně dálnice František Konečný. Náměstek českobudějovického primátora dodává, že tunel je důležitý pro to, aby pomohl navést do Českých Budějovic auta, která mají sjíždět z dálnice na Pohůrce.

Pěší a cyklisté určitě uvítají to, že nad kolejištěm zůstane zachována stávající lávka. Nynější varianta dopravních změn v lokalitě už nepočítá s tím, že by byla odstraněna.

Autoři | Foto Jana Kroneislová

Štítky doprava, společnost, tunel, obchvat, miliarda, nádraží, dálnice, České Budějovice, železniční stanice, František Konečný, Suché Vrbné, Ředitelství silnic a dálnic, Státní fond dopravní infrastruktury, Hodějovice

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

České Budějovice plánují tunel pod vlakovým nádražím. Měl by přijít až na 1,5 miliardy korun  |  Doprava  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.