Počasí dnes8 °C, zítra6 °C
Pátek 19. dubna 2024  |  Svátek má Rostislav
Bez reklam

Jihočeští silničáři budou v zimě prvně posílat online data na Ředitelství silnic a dálnic

Jihočeští silničáři mají na zimu připraveno skoro devadesát tisíc tun posypového materiálu za 93,7 milionu korun. Letos poprvé budou posílat online data přímo ze sypačů na Ředitelství silnic a dálnic, koupili kvůli tomu i teploměry za dva miliony korun. První sypač v zimní sezoně vyjel 30. října na Šumavu.

Náměstek provozního úseku Správy a údržby silnic (SÚS) Jihočeského kraje Jan Vykouk za podstatné považuje to, že společnost získala od Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zakázku na údržbu silnic I. tříd na dalších osm let. SÚS bude na základě nové smlouvy poprvé posílat online data na ŘSD, které tak bude sledovat práce na silnicích.

„Vychází se ze skutečně ujetých kilometrů a dalších dat, která se odesílají online každých deset vteřin, a na základě toho budeme fakturovat práce, které pro ŘSD děláme. ŘSD bude mít přesnější kontrolu. Doteď se vycházelo z písemné formy, předávacích protokolů," řekl Vykouk.

Nově musí být v autech bezkontaktní teploměry, které měří teplotu vozovky a ovzduší, stály dva miliony korun. V autech jsou již nyní GPS, které sledují polohu vozidla i činnost. „Jestli hrne, jestli sype," dodal Vykouk.

SÚS bude udržovat i nové úseky D3 Borek - Úsilné a obchvat Veselí nad Lužnicí. Na dálnicích jsou kratší zásahové časy než na silnicích I. třídy, proto tam silničáři jedou na tři směny. Na jednu jízdu musí být minimálně dva sypače.

„Na vyzvání, když zavolá policie nebo ŘSD, musíme být na dálnici do půlhodiny, je to docela šibeniční termín," uvedl Vykouk.

Jihočeští silničáři mají na zimu 34 060 tun soli a 55 576 tun inertního posypu, tedy drceného kameniva a písků. SÚS, jež zaměstnává přes 600 lidí, má 186 sypačů, které postupně obnovuje, příští roku bude přes dvacet nových, některé nynější jsou třicet let staré. Udržují 6207,4 kilometru silnic.

Nejvíc práce mají v okresech Český Krumlov a Prachatice, na horách. „Nedá se říct, že bychom se nějak potýkali s ladovskou zimou, kdy bychom měli pět centimetrů a nevěděli, co s tím. Jsou ale úseky, které se nemohou solit kvůli ochraně vodních zdrojů, životního prostředí, šumavský park, Třeboňsko a lidé si někdy myslí, že jsme se na to vykašlali," řekl Vykouk.

Náměstek problém vidí i v některých řidičích kamionů, kteří mají horší pneumatiky, a když nemohou jet, postaví se záměrně napříč silnicí. „Aby je někdo odtáhl, a my tam ani nemůžeme projet se sypačem," podotkl Vykouk s tím, že ve Zlešicích u Volyně na Strakonicku mají již silničáři z těchto důvodů vytyčenou trasu po louce, po níž kolony objíždějí.

Jihočeští silničáři loni dobudovali novou halu v Plané u Českých Budějovic, rok předtím dostavěli jinou v krajském městě. Příští rok postaví novou halu v Táboře s kapacitou kolem tří tisíc tun, která nahradí tu nynější, v níž jsou zkorodované nosníky.

Zdroj ČTK

Štítky silnice, údržba, sypač, sníh, Ředitelství silnic a dálnic, zima, Šumava, Jihočeský kraj

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Josef Bursik

Hlavne ze slouzi v kancelarich a to po 2 lidech uz od 30.10 ale ty to neudelaji je to pro ostudu

Pondělí, 13. listopadu 2017, 19:52Odpovědět

Jihočeští silničáři budou v zimě prvně posílat online data na Ředitelství silnic a dálnic  |  Doprava  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.