Počasí dnes10 °C, zítra14 °C
Čtvrtek 25. dubna 2024  |  Svátek má Marek
Bez reklam

Stavba propojení Máje a Vltavy začala

Stavba propojení dvou největších sídlišť v Českých Budějovicích, Máje a Vltavy, začala. Práce na vybudování spojnice mezi ulicemi Milady Horákové a Strakonická potrvají 400 dnů a přijdou na zhruba 106 milionů korun. Asi 740 metrů dlouhá komunikace výrazně odlehčí dopravě ve Čtyřech Dvorech a urychlí provoz v této lokalitě.

Zástupce investora, kterým jsou Jihočeský kraj společně s městem České Budějovice předal v pondělí staveniště zhotoviteli, kterým je akciová společnost Metrostav. Realizace stavby podle podepsaných smluv o dílo je 400 kalendářních dnů.

„Jsem moc rád, že jsme dnes udělali další krok k zahájení stavby této velmi důležité komunikace, které usnadní propojení dvou největších českobudějovických sídlišť Máje a Vltavy, a zároveň výrazní odlehčí dopravní zátěži v této lokalitě,“ uvedl při slavnostním předání stavby náměstek hejtmana Jihočeského kraje pro dopravu Jan Kubík.

Silnice bude dlouhá přibližně 740 metrů a povede severně od parku Čtyři Dvory a Hokejového centra Pouzar. Její cena bude zhruba 106 milionů korun.

Na financování se bude částkou 58 milionů korun podílet kraj, zbytek uhradí město České Budějovice. Jihočeský kraj investuje do samotné silnice, dále zajistí i rekonstrukci křižovatky Husova - Strakonická, ze které se stane turbo okružní, přeloží vodovod a postaví dešťovou kanalizaci.

„Město vybuduje chodníky a cyklostezky podél budoucí komunikace, veřejné osvětlení a převedení trolejového vedení pro městskou hromadnou dopravu,“ upřesnil náměstek českobudějovického primátora Petr Holický.

Zhotovitelem dvou stavebních objektů na přeložce je Dopravní podnik města České Budějovice. „Souvisí s přeložkou trolejového vedení. Převedeme trakční kabely. A po celé délce přeložky postavíme trakční stožáry, aby vše bylo připraveno pro trolejbusovou dopravu,“ vysvětlil vedoucí útvaru technických služeb Dopravního podniku města České Budějovice Marek Kartusek.

Přeložka bude většinou budována pouze za částečného omezení provozu, a to v podobě zúžení silnice – snížení počtu jízdních pruhů. K první fázi částečné uzavírky dojde asi za čtrnáct dnů. K zásadnímu omezení ale dojde v období prázdnin, kdy si práce vyžádají úplnou uzavírku křižovatky ulic Husova a Strakonická. „Bude to v srpnu asi na dvanáct dní. A to kvůli dokončení okružní křižovatky,“ dodal hlavní stavbyvedoucí David Szombathy z Metrostavu. Ten zároveň žádá obyvatele sídlišť, kteří jsou zvyklí ve zmiňované lokalitě chodit na procházky nebo tam venčí psy, aby dbali zvýšené opatrnosti a hlavně kvůli vlastní bezpečnosti dodržovali zákaz vstupu na staveniště.

O potřebě spojnice mezi českobudějovickými ulicemi Milady Horákové a Strakonická se ve městě mluví od 90. let 20. století. Máj a Vltava jsou největší sídliště v Českých Budějovicích. Přestože jejich krajní části od sebe leží vzdušnou čarou jen několik stovek metrů, neexistuje žádná přímá spojnice těchto sídlišť.

Štítky Vltava, České Budějovice, sídliště, doprava, Milada Horáková, Jihočeský kraj, Metrostav, Jan Kubík, Čtyři Dvory

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Jan Řehoř Husinecký

Trapárna, kravaťáci s krumpáčem, za účasti tisku s TV. Chybí jen ti pionýři a budovatelská hesla. Dělají jakoby se stavěla transsibiřská magistrála a ne pár ukoptěných metrů.

Středa, 12. dubna 2017, 10:53Odpovědět

Stavba propojení Máje a Vltavy začala  |  Doprava  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.