Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.

Souhlasím
 

Martin má svou Lucii

 
čtvrtek, 16. února 2017, 08:56

Symbolicky na svátek svatého Valentýna, 14. února pokřtili zástupci Dopravního podniku města České Budějovice, a.s., druhý kloubový trolejbus Škoda 27 Tr s trakční baterií. V prosincové anketě vybrala na facebooku veřejnost k Martinovi, který byl pokřtěn loni 11. 11., jméno Lucie. 

Kmotry se stali Jan Kučera, vedoucí provozu trolejbusové dopravy a Viktor Lavička, vedoucí útvaru obchodu. Jan Kučera je navíc řidič prvního trolejbusu s označením Tr 15, který 2. května 1991 vyjel na obnovených trolejbusových linkách v Českých Budějovicích.  

„V rámci obnovy vozového parku pořídíme v letošním roce další dva tyto parciální trolejbusy“, doplňuje ředitel dopravního podniku Slavoj Dolejš. 

Trolejbus Škoda 27 Tr s trakční baterií je určen pro přepravu osob. Tomuto požadavku odpovídá rozmístění sedadel, vyčlenění prostoru pro přepravu dvou dětských kočárků nebo dvou invalidních vozíků pro přepravu tělesně postižených osob. Toto místo se nachází v oblasti druhých, resp. třetích nástupních dveří. Místo pro vozíčkáře je vybaveno úchytným systémem vozíků s možností aretace vozíku a opěrným prknem. 

Trolejbus vychází z koncepce nízkopodlažní modulární stavby. Má stoprocentní podíl nízké podlahy k ploše určené pro stojící cestující. Případné podesty a stupně pod sedadly jsou co nejvíce omezeny. Nad nutnými podběhy nad koly jsou umístěny sedačky, aby prostor pro cestující byl optimálně využit.

Trakční baterie je navržena pro jízdu o délce 22 kilometrů za den při plném vytížení vozidla při jízdě po rovině v městském provozu, se zastavením průměrně každých 300 metrů. Tuto vzdálenost je možno rozdělit do tří a více kratších úseků. Při jízdě na trakční baterii je uvažován třicetiprocentní výkon topení a plný výkon klimatizace v salónu a plný výkon topení kabiny řidiče. V rámci každého cyklu je dodržen poměr doby jízdy pod trolejovým vedením vůči jízdě na trakční baterie 2:1. Trolejbusy jsou konstruovány pro samostatný provoz na troleji při demontáži TB. 

PR text

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Nejmladší Babišův ministr je z Budějc a bude...

  • Nad Českem proletěl bolid. Dva největší kusy...

  • Pojišťovna odmítla mladému tatínkovi...

  • Posledních pár hodin si můžete v Budějcích...

Reklama
 
 

Kam dál?

Budějčtí Štíři ukázali sílu a ze Švédska přivezli stříbrné medaile

středa, 15. února 2017, 20:30

Florbalisté FCB Štíři České Budějovice na vozíku uspěli na kvalitním turnaji Malmö Open ve Švédsku. Obhájci titulu se...

České hokejové hry nově s přízviskem Carlson. Vstupenky v prodeji od čtvrtka

středa, 15. února 2017, 17:01

Po čtyřech letech se do České republiky vrátí nejprestižnější z turnajů evropské hokejové tour. Poslední prověrka...

Spolektiv oživil debutové album ...a ticho v sobě. Připravil remasterovanou reedici

středa, 15. února 2017, 14:14

Debutové album ...a ticho v sobě českobudějovického Spolektivu se po 22 letech dočkalo reedice. A to ne jen tak...