Počasí dnes7 °C, zítra10 °C
Středa 24. dubna 2024  |  Svátek má Jiří
Bez reklam

Stavba obchvatu Budějc je pro příští rok s otazníkem. Záleží na dílčích faktorech

Zdlouhavý proces čeká na Ředitelství silnic a dálnic, aby mohlo za rok zahájit stavbu budějckého obchvatu. Během několika měsíců musí zajistit potřebná povolení, studie či průzkumy. Pozitivem je, že se podařilo vykoupit další pozemky.

Rok 2017, nebo spíš raději konec roku 2017 měl být důležitým mezníkem pro začátek stavby budějckého obchvatu. Kvůli nutnosti dořešit potřebná povolení a všechny dílčí sounáležitosti není ale jisté, zda se práce stihnou rozjet. Pro vysvětlení - obchvatem Českých Budějovic se ve smyslu zákona rozumí stavby 0310/I Úsilné – Hodějovice a 0310/II Hodějovice – Třebonín. „Zahájení hlavních stavebních prací musí předcházet několik nezbytně nutných úkonů. Kvůli nejasnostem v aplikaci zákona 100/2000, které řeší EIA, se administrativní část přípravy zpomalila,“ říká ředitelka budějcké pobočky Ředitelství silnic a dálnic České republiky (dále jen ŘSD) Vladimíra Hrušková.

Aby obě stavby jako takové mohly vůbec začít, je nutná dílčí změna územních rozhodnutí. „Po loňské novele zákona 100/2000 o EIA se musí požádat o takzvanou verifikaci EIA. To je laicky řečeno vlastně porovnání původní dokumentace, na základě které bylo závazné stanovisko k EIA vydáno, s dokumentací, kterou se žádá o změnu územního rozhodnutí. Teprve pak může příslušný stavební úřad začít projednávat žádost o změnu územního rozhodnutí.

Na základě novely zákona se od září 2016 tedy mohlo žádat o nové stanovisko EIA. Aby k tomu mohlo dojít, bylo potřeba dodat různé studie a průzkumy. „Tato žádost, včetně podkladů, byla podána neprodleně,“ doplňuje Hrušková. Krajská ředitelka ŘSD nyní očekává vydání nového závazného stanoviska ministerstvem životního prostředí, které by mělo dorazit tento měsíc. Na jeho základě bude možné obnovit stavební řízení o dílčí změnu územních rozhodnutí.

Podle našich zkušeností a nutných správních lhůt je nutné počítat minimálně s několika měsíci, než taková změna bude schválena. Následně je nutné podmínky uvedené ve změně územního rozhodnutí zapracovat do dokumentace pro stavební povolení. Na tu bude nutné zpracovat verifikační dokumentaci a požádat ministerstvo o potvrzení, že dokumentace je v souladu s vydaným novým závazným stanoviskem k EIA. Pak je možné žádat o stavební povolení. Po jeho získání se zpracovává dokumentace pro výběr zhotovitele. Musí tam být uvedeny všechny podmínky pro realizaci, které jsou uvedeny ve stavebním povolení. Až pak může být výběrové řízení dokončeno. A pokud toto všechno absolvujeme, je možné dokončit soutěž na zhotovitele stavby,“ vysvětluje dále Hrušková důvody, proč nelze začít stavbu dříve než koncem roku 2017.

Konec roku 2017 je pro zahájení hlavních stavebních prací tedy zatím stále pouze pracovním termínem. Aby ŘSD mohlo zahájit stavbu, musí se sejít dílčí faktory z několika sfér. Pokud by se všechny faktory nesešly, budou během roku 2017 zahájeny alespoň přípravné práce – kácení, archeologický průzkum, přeložky sítí.

Pro stavbu obchvatu Budějc je důležitý i výkup pozemků, na kterém se stále pracuje. Podle ŘSD je nyní zajištěno pro stavbu 0310/I Úsilné – Hodějovice 91 % pozemků a pro stavbu 0310/II Hodějovice – Třebonín je to 73 %.

Štítky D3. obchvat, Ředitelství silnic a dálnic, České Budějovice, průzkum, pozemek, Hodějovice, Úsilné, EIA, Třebonín, Česko, Ministerstvo životního prostředí České republiky

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Stavba obchvatu Budějc je pro příští rok s otazníkem. Záleží na dílčích faktorech  |  Doprava  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.