Počasí dnes19 °C, zítra20 °C
Pátek 29. března 2024  |  Svátek má Taťána
Bez reklam

Na dovolenou po jihozápadní Evropě v maximálním pohodlí - 2. část

Minulý týden jsme zveřejnili první část cesty po jihozápadní Evropě s Renaultem Kadjar od AUTA BOREK. Hlavním cílem cesty bylo dojet až na Gibraltar, odkud je nejlépe vidět na africký kontinent. Redaktoři Budějcké Drbny si navíc přidali úkol, aby na místě byli při západu slunce. A jak víte z minulého dílu, bylo to pouze o minutách. Jak to však dopadlo, to nabízí až druhá část cestopisného seriálu.

ČTĚTE TAKĚ: Na dovolenou po jihozápadní Evropě v maximálním pohodlí - 1. část

„Nakonec jsme však dosáhli toho, čeho jsme dosáhnout chtěli. Povedlo se nám najít ideální místo, kde by se Kadjar dal vyfotit tak, aby měl v pozadí Evropu, Afriku a zapadající slunce. Jen to znamenalo průjezd tunely, které byly vysekané do skály a nebyly nijak dál upravené,“ doplňuje šéfredaktor Budějcké Drbny. Od tohoto okamžiku se z eurotripu stala cesta domů, protože se posádka vracela zpátky na východ.

Téměř osm stovek kilometrů bylo v plánu na noční přejezd po španělských dálnicích. A zde se znovu ukázala nesporná výhoda Renaultu Kadjar. Jako prostorný vůz nabídl dokonalý komfort těm, kteří momentálně nabírali síly, aby mohli v případě potřeby vystřídat jedoucího řidiče. „V tomhle ohledu byl vůz ideální, skvěle se mi odpočívalo,“ doplňuje další z redaktorů Budějcké Drbny Matěj Matoušek.

Před náročnou cestou došlo ještě na krátkou zastávku v Málaze, která se zrovna kolem půlnoci probouzela do nočního života. K tomu byla nádherně osvětlená. Následovala vyčerpávající, ale poklidná cesta, protože na španělské dálnici se v noci moc vozů, které by Kadjarovi dělaly společnost, nepohybovalo. V pohodě si tak nad ránem dojel k Valencii. Zde ale nezastavoval a mířil do Tarragony.

Katalánské město na krásném pobřeží je známo jako největší a nejkulturnější město v době Římského impéria. I z toho důvodu jsou některé ze starověkých památek, jako je například amfiteátr, zapsány na seznamu UNESCO. Určitě ale nelze opomenout ani pláž, na které se lze docela dobře vyřádit. Užít by si mohli minimálně milovníci vodních sportů, kterým v době návštěvy přál vítr. Pochválit lze i místní restaurace. Za poměrně přijatelnou cenu zde lze pořídit bohaté menu, jež je opravdovým gastronomickým zážitkem.

To už byla ale posádka znovu na španělské silnici směr Barcelona, kde chtěla konečně zakotvit na dalším hotelovém pokoji. Nakonec se tak stalo kousek od centra, blízko známého chrámu Sagrada Família. I zde bylo poněkud složité podzemní parkování, jednotlivá hotelová místa byla projektována s minimálními rozestupy. Složité, ale ne těžké pro Renault Kadjar, který se senzory na všech stranách a zadní kamerou vždy zaparkoval přesně.

Shodou okolností ve stejný den příjezdu byla na největším fotbalovém stánku Evropy - Camp Nou - naplánována odveta španělského superpoháru mezi Barcelonou a Bilbaem, což si valná část posádky nemohla nechat ujít. Navíc šlo i o velmi prestižní politický souboj mezi Katalánci a Basky. Větší radost měli nakonec hosté, kteří, podpořeni domácí výhrou z prvního utkání, mohli slavit zisk cenné trofeje.

Právě historické centrum a především Sagrada Família, která je dominantou Barcelony, byla cílem návštěvy před samotným odjezdem. „Chtěli jsme se na místě sejít už v noci po fotbale a užít si večerního města, ale to by se někteří nesměli ztratit. No a nám zase z fotbalu nezbývalo nic jiného, než jít přes celé město pěšky,“ komentuje vtipnou historku třetí člen posádky - redaktorka Kateřina Matoušková.

Na prohlídku tak došlo ráno. Jediné ráno, kdy nebylo celkem pěkné počasí a lehce pršelo. Byla to však výjimka potvrzující pravidlo na celém eurotripu. Jinak je ale chrám nádherný jak ve dne, tak v noci. „Je úplně jedno, kdy se tam jdete podívat. Stojí před vámi něco, co nikde jinde nenajdete. V tom je jeho krása,“ naskýtá svůj pohled Matoušek.

Ze španělské Barcelony se testovaný vůz vydal na poslední úsek Španělskem, na jehož konci se na hranicích s Francií s touto krásnou zemí rozloučil. Po Francouzské riviéře vedla cesta až do hotelu v Marseille, kde se posádka setkala s drobnými komplikacemi. Celkově ale tento významný obchodní přístav s impozantní katedrálou nabízí spoustu turisticky atraktivních cílů a krásný výhled na starý dok a moře jako takové.

Další francouzskou zastávkou nemohlo být na Azurovém pobřeží žádné jiné město  než četnické Saint Tropez. Drbňáci s Kadjarem několikrát projeli centrum tohoto malého a půvabného městečka s nadějí, že najdou slavnou stanici ze série četnických filmů. A přece jen ji našli. Akorát ale procházela rekonstrukcí a byla tak obehnána zábranami. Přesto ji zde hlídal četník. Po prohlídce města následovalo rychlé osvěžení ve zdejším moři a úprk do dalšího evropského ráje - Monaka.

V tomto malém knížectví mezi Francií a Itálií se kromě luxusních obchodů a hotelů také nachází závodní okruh formule 1, který si Kadjar vyzkoušel na vlastní kůži. „Sice byla dopravní situace komplikovanější, než mají při závodě formule, ale i tak jsme to zvládli za krásných 25 minut, takže bychom se ve výsledkové listině určitě neztratili,“ sděluje svůj zážitek z okruhu Lukáš Dvořák. Ostatně se na jeho jízdu okruhem můžete podívat v následujícím videu. Kadjar i přes svůj malý obsah motoru konkuroval všem okolním automobilům, kterými byly převážně značky Jaguar, Maserati, Lamborghini, Ferrari či Bugatti.

Po krásné odjezdové cestě s neuvěřitelným výhledem na moře už ale závodní vůz opustil knížectví a vydal se do poslední země, do Itálie, konkrétně do přístavního města Janov. Ubytování v těsné blízkosti centra umožnilo unavené posádce vyrazit na večeři přímo do samotného centra. Noční život v tomto univerzitním městě přispívá k velmi příjemné atmosféře. Následující den byla možnost vyrazit na exkurzi tímto krásným historickým místem. Není divu, že byl Janov v roce 2004 vyhlášen jako Hlavní město evropské kultury. To už ale mezi posádkou znovu začala panovat fotbalová atmosféra a nezbývalo tedy nic jiného, než se vydat do Milána.

„Při příjezdu do města hostící EXPO 2015 jsme byli zaraženi tamní architekturou, která připomínala doby Německa v polovině 20. století. Všechno šedé, staré, zanedbané… Nic moc. S přiblížením do centra se ale náš pohled na město začal měnit,“ říká Matěj Matoušek. Milán opravdu působí zanedbale a nepřívětivě. I Renault Kadjar se musel neustále trápit s kluzkými kolejemi všudypřítomných tramvají. Samotné centrum už však nabízí i turisticky atraktivní cíle. „Katedrálu Narození Panny Marie doporučuji všem,“, pochvaluje Kateřina Matoušková a dodává: „Skvělým zážitkem bylo i muzeum Leonarda da Vinciho. Ačkoliv dokázal Kadjar skvělé kousky, do výtahu, který do muzea vede, by se ale nevešel. A tak si ho s námi neužil.” Na závěr prohlídky tohoto města si fotbalový duch posádky vydobyl i návštěvu místního fotbalového stadionu - San Sira. To už se ale schylovalo k večeru a bylo nutné vyrazit na cestu do Verony, další italské zastávky.

Cesta do Verony vedla kousek od jezera Lago di Garda, konkrétně od jižní části nacházející se v Pádské nížině. Zde se po dlouhé době mohla posádka vykoupat ve sladké vodě (kromě sprchování na hotelech). „Abych pravdu řekl, tak ke koupání preferuji sladkou vodu před slanou,“ doplňuje Matěj Matoušek, který si koupání na Gardě i pozdních večerních hodinách užil. Posádka však musela při návratu do podzemního parkoviště, kde Kadjar odpočíval, uschnout, protože jinak by se před nimi vůz od AUTA BOREK a. s. jistě zamkl.

Není divu, že si William Shakespeare Veronu oblíbil. Město s nádherným historickým nádechem se pyšní obrovským množstvím památek. Především centrum Verony je poseto monumentálními a dechberoucími stavbami, které jsou vyhledávány turisty z celého světa. „Viděli jsme sice balkon Romea a Julie, ale mrzelo mě, že jsme zde nemohli být na večerní operu,“ říká Kateřina Matoušková. Přesto ale ráda vzpomíná na odpolední posezení v historické části města. „Musím říct, že se mi Verona opravdu líbí. Bydlet bych tu nechtěl, ale každý Evropan by ji měl jednou za život navštívit,“ doplňuje Matěj Matoušek.

Čistě náhodou se na trase domů v naší navigaci objevil i cíl s názvem Benátky. Vynechat zastávku v tomto městě by asi byl hřích. Potápějící se místo protkané krásnými karnevalovými maskami, gondolami a nekonečnými uličkami má největší koncentraci turistů na náměstí svatého Marka, kde se dá s nadsázkou říci, že na jednoho turistu je zde jeden holub.

Poslední těstoviny, poslední kávička a směr trajekt z Benátek, který posádku zavezl zpět k Renaultu Kadjar. Z parkoviště už vedla jenom jedna cesta - ta do jihočeská metropole. Dlouhý úsek znamenal poslední noční jízdu protkanou Alpami. Na budějckém náměstí zastavil vůz od AUTA BOREK a. s. přesně ve 3 ráno. Během týdenní cesty po jihozápadní Evropě odvedl špičkovou práci a až na drobné maličkosti potvrdil, že je na podobné cesty stvořený.

Pod čarou nutno přiznat, že se nám jednou podařilo porušit silniční předpisy. Stalo se tomu na španělské dálnici, na které se Renault Kadjar v určitý okamžik proháněl úplně sám. A ačkoliv byla cesta lehce z kopce, nový vůz překonal svou maximální rychlost uváděnou v brožurách. Na palubním počítači svítilo 199 kilometrů. Slušné, že?

S Renaultem Kadjar na Gibraltar

Trasa: České Budějovice - Kostnice - Curych - Ženeva - Montpellier - Andorra La Vella - Madrid - Sevilla - Gibraltar - Málaga - Tarragona - Barcelona - Marseille - Saint Tropez - Monako - Janov - Milán - Verona - Benátky - České Budějovice

Vzdálenost: 6333 kilometrů

Spotřeba paliva: 386 litrů

Průměrná spotřeba: 6,1 litru

A naše subjektivní hodnocení Renaulta Kadjara?

+ Design
+ Spotřeba
+ Jízdní vlastnosti
+ Pocit bezpečí
+ Navigace
+ Palubní počítač
+ Parkovací senzory (360°)
+ Řazení a spojka
+ Výhled z automobilu
+ Prostorný interiér
+ Průjezdnost v terénu

- Ergonomie dotykového displeje navigace - jde o zvyk
- Menší zavazadlový prostor

Renault Kadjar Energy dCi 130k 4x4

Zdvihový objem:  1461 cm3
Maximální rychlost: 182 km
Palivo: nafta
Počet válců/ventilů: 4/16
Typ převodovky: Manuální šestistupňová
Typ vstřikování: Common Rail
Maximální výkon (kW/k) při otáčkách (ot./min): 96/130 při 4000
Maximální točivý moment (Nm) při otáčkách (ot./min): 320 při 1750
Systém Stop&Start: ano

Eurotrip

Pondělí, 14. září 2015, 16:04

Kostnice
Zeneva 2

Štítky Evropa, Renault Kadjar, Drbna.cz, Gibraltar, fotbal, Barcelona, Verona, Kateřina Matoušková, Světové dědictví UNESCO, Borek, moře, dálnice

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Na dovolenou po jihozápadní Evropě v maximálním pohodlí - 2. část  |  Život a styl  |  Drbna  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.