Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

PŘEDVOLEBNÍ KORIDA: Patří městská hromadná doprava do historického centra Budějc? Názory volebních lídrů se liší

 
úterý, 2. října 2018, 06:28

Městská hromadná doprava v českobudějovické Krajinské ulici. Jedno z nejdiskutovanějších témat v krajském městě posledního tři čtvrtě roku. Počáteční vlnu odporu střídaly kladné reakce a naopak. Po deseti měsících ale krajský soud rozhodl, že linka do pěší zóny Krajinské ulice nepatří. Dal tak za pravdu Sdružení majitelů domů v centru Českých Budějovic a magistrát spor prohrál. Ale proti verdiktu podal kasační stížnost. Je otázkou, jak vše dopadne. Ale co na to volební lídři? Patří busy městské hromadné dopravy do historického centra města? Na to se Budějcká Drbna těch, kteří kandidují v komunálních volbách, lídrů všech čtrnácti politických stran, hnutí a uskupení, které budou už tento týden při komunálních volbách usilovat o vaše hlasy.

1. díl: Bydlení v Budějcích je stále dražší a nedostupnější. Co na to volební lídři?
2. díl: Co podle volebních lídrů nejvíc pálí České Budějovice? Co je potřeba změnit?
3. díl: Volební lídři, co uděláte v případě zvolení jako první?
4. díl: Bourat nebo nebourat budějckou sportovní halu? Jak to vidí lídři?


Redakční otázka

Patří busy městské hromadné dopravy do Krajinské ulice? Patří vůbec do historického centra Českých Budějovic?

Odpovědi jsou řazeny podle vylosovaného čísla kandidátky. 


Ivan Fabián (Vize Národních socialistů) 

Minibus městské hromadné dopravy bych v Krajinské ulici zachoval. Koncepce free MHD kyvadlové linky v kombinaci s parkovacími domy, záchytnými parkovišti, to je cesta, narozdíl od modrých zón, k dopravnímu odlehčení města.

Eliška Richtrová (Realisté) 

Ulice Krajinská by měla během dvou let projít rekonstrukcí s tím, že bych podporovala její využití jako pěší zónu s možností vjezdu pouze v době od šesti do devíti hodin, pak umístit u vjezdu sloupek a ulice bude bezpečná především pro pěší. Město by současně mělo regulovat vyhláškou, jak mají vypadat reklamní panely, různé upoutávky na domech. Nelze akceptovat, jak dneska Krajinská a přilehlé centrum je „zaplevelené“ nevkusnou reklamou.

Jana Zasadilová (Křesťanská a demokratická unie - Československá strana lidová) 

Nejsem si jistá, že citybusy byly opravdu tak vážným ohrožením domů, jejichž stabilita již byla prověřena tramvajovou dopravou. Pakliže krajský soud na návrh Sdružení vlastníků domů v Krajinské ulici jejich provoz zrušil, nezbývá než toto rozhodnutí respektovat. Jen doufám, že nové vedení tras bude dostatečně rychlé a nebude ještě více zatěžovat frekventovanou oblast.

Miroslav Joch (Česká strana sociálně demokratická) 

Nikdy jsem pro toto řešení nehlasoval.

 

 

Juraj Thoma (Občané pro Budějovice) 

Krach linky v Krajinské je dokladem neuvěřitelného břídilství současné koalice. Protlačení tohoto nápadu za každou cenu, bez ohledu na předpisy, normy a selský rozum nemohlo skončit jinak. Tragické je i to, že již v době takzvaného zkušebního provozu, jsme na zastupitelstvu upozorňovali na četná pochybení a nesoulady, byl ještě čas vše nějak řešit, ale nebyl zájem. Nic proti debatě na toto téma, ale připadá mi důležitější, aby byly dokončeny preferenční pruhy pro plynulý provoz MHD z pravého na levý břeh a opačně, a posíleny spoje příměstské dopravy, než aby z takzvaného záchytného parkoviště pro 73 aut pendlovaly busy zrovna na náměstí.

Marie Paukejová (Česká strana národně sociální) 

Městská hromadná doprava do historického jádra vůbec nepatří. Docházková vzdálenost z Mariánského, Senovážného náměstí, od plaveckého stadionu, kde se nacházejí parkoviště, je krátká. Rozšířila bych počet parkovacích míst pro invalidy a seniory, kteří se obtížně pohybují, a to přímo na náměstí Přemysla Otakara II. 

Petr Braný (Komunistická strana Čech a Moravy) 

Na otázku neodpověděl.

 

Miroslav Hajtingr (Svoboda a přímá demokracie - Tomio Okamura) 

Město musí sloužit občanům. Pro nás je vůle občanů závazná. Toto je přesně ta otázka pro referendum, které prosazujeme. Jak občané rozhodnou, tak budeme konat, ale musíme respektovat rozhodnutí soudu v této kauze.

 

Petr Sák (Pro zdraví a sport) 

Osobně mě udivuje, že k takové situaci, kdy občané z Krajinské ulice vyhrají spor o to, že je tato linka v této části města protiprávní, vůbec dojde. Vzniku této linky musely předcházet studie, respektive odborné posudky. Copak se tím nikdo z radnice nezabýval? Jinak podporujeme zejména rozšíření možností parkování v centru města – naším cílem je vybudovat dvě podzemní parkoviště.

Martin Kuba (Sdružení Občanské demokratické strany a nezávislých kandidátů) 

Soud v této chvíli rozhodl o tom, že Krajinskou ulicí autobusy jezdit nemohou. Mě na tom spíše trápí, že to je další projekt vedle sportovní haly, kteří náměstci naprosto nezvládli připravit. Nechci se přít, kterou ulicí má autobus jezdit. Já vidím v této chvíli spíše riziko v tom, že na celý provoz elektrobusů má město čerpat dotaci 160 milionů korun a pokud nebude tento projekt fungovat, tak o dotaci město přijde. To by byla významná komplikace.

Tomáš Bouzek (Společně pro Budějovice - Lidovci a TOP 09) 

Podstatné je zajištění MHD z odstavných parkovišť v Jírovcově ulici či u Dynama do centra města. Tato doprava by měla být zdarma z důvodů motivace k odstavení vozu, a to v kombinaci s celodenním symbolickým parkovným. V Cáchách je umožněna při využití parkoviště P+R zdarma doprava celkem pět lidí. Při vjezdu do centra města nesmí dojít k porušování právních předpisů, jak se stalo v Krajinské ulici z důvodu nesprávné volby trasy. Dopravu lze vést jinudy, ideálně prostřednictvím pořízených elektrobusů přiměřené velikosti. Důležitá je dostatečná frekvence spojů tak, aby ponechání vozu na odstavném parkovišti bylo pro řidiče časově výhodnější.

Jiří Svoboda (ANO 2011) 

Jsem pro zavedení a provoz ekologické elektrominibusové dopravy do centra města. Nikoliv pro provoz standardními naftovými autobusy. Jsem pro preferenci MHD, cyklodopravy a všech opatření, která dopravně odlehčí centru města a sníží individuální automobilovou dopravu. Vjezd autobusů nemusí být nutně Krajinskou ulicí, ale jakoukoliv k tomu vhodnou ulicí, například Karla IV. Linku ve zkušebním provozu měsíčně užívalo třicet tisíc cestujících a věřím, že bude v měsíci říjnu, po dodání elektrominibusů dodavatelem, její využití ještě vyšší.

Viktor Vojtko (Starostové a Nezávislí a Čisté Budějovice) 

V Krajinské ulici je pěší zóna, měla by být tedy mimo zásobování opravdu pro pěší. Linky městské hromadné dopravy by do centra a na náměstí Přemysla Otakara II. vést měly, ale jinudy. A tak je to nakonec i navrženo ve stávajícím Integrovaném plánu organizace dopravy.

Lukáš Mareš (Česká pirátská strana) 

Myšlenka spojit záchytná parkoviště s centrem města a dalšími dopravními uzly pomocí MHD je jistě správná a taková řešení budeme podporovat. Na zrušené lince v Krajinské ulici nám ovšem vadila jiná věc. Autobusy jezdily Krajinskou ulicí obousměrně, tedy v rozporu s územním plánem. K čemu pak takové plány jsou? Vadí nám, že někdo rozhodl, že autobusy pojedou oběma směry právo neprávo a basta. Na otázky novinářů pak úřad opakovaně odpovídal, že vše je v pořádku, i když soud později konstatoval opak. Tak kde to jsme? Odpovědnost za takové rozhodnutí by jistě neměl nést řadový úředník, jak se v tomto případě proslýchá, že se stalo, ale skutečně zodpovědný pracovník, tedy minimálně vedoucí odboru. Panují-li podobné podmínky i na jiných městských odborech, je mi jejich zaměstnanců upřímně líto.

 


 

Kam dál?

PŘEDVOLEBNÍ KORIDA: Bourat nebo nebourat budějckou sportovní halu?...

pondělí, 1. října 2018, 06:28

Sportovní hala v Českých Budějovicích byla už doslova na spadnutí, teda na zbourání. Na jejím místě totiž mělo vyrůst moderní...

PŘEDVOLEBNÍ KORIDA: Volební lídři, co uděláte v případě zvolení jako...

neděle, 30. září 2018, 06:39

Někdo by se pustil hned do práce, svolal radu města a začal jednat a plnit sliby, další by jasně nastínil priority nebo vize, ale...

PŘEDVOLEBNÍ KORIDA: Co podle volebních lídrů nejvíc pálí České...

sobota, 29. září 2018, 06:39

Doprava, bydlení, parkování, úklid města, péče o seniory, komunikace města s obyvateli? Co České Budějovice nejvíc pálí a...

Budějcký Bagr, předbíhání nebo více dní dovolené. Miroslav Joch...

pátek, 28. září 2018, 10:03

Posledním hostem online chatu v redakci Budějcké Drbny byl kandidát na primátora za ČSSD Miroslav Joch. Dvě hodiny odpovídal na...

 

Komentáře

Zipe Pezi

To je sice krásné, že ve městě funguje takřka filigránsky propracovaná MHD, ale nyní je řada na kraji - který veřejnou dopravu neřešil a jejich koncepční činnost se smrskla jen na přiblblé rušení vlaků. Přitom vlakům příliš nevadí ucpané silnice. Ale když se za Žemličky pralo a muselo zbýt do kapes, tak se na nějakou logiku moc nemyslelo. Zatím to nevypadá, že by se kraj chtěl omluvit za veřejně dopravní zhovadilosti a začal pracovat na nápravě!

úterý, 2. října 2018, 09:11
 
 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Souzený zvukař tvrdí, že policie o protestu proti Zemanovi věděla předem

Zvukař Jaroslav Hensl, kterého zadržela policie kvůli narušení mítinku prezidenta Miloše Zemana, řekl dnes u soudu, že o formě protestu předem informoval policisty z útvaru na ochranu ústavních činitelů. Věřil tedy tomu, že nedělá nic nepovoleného. Hensl strávil přes dvě hodiny na policejní služebně poté, co hlasitě přehrál skladbu Modlitba pro Martu. Žalobou se domáhá toho, aby soud označil zásah jako nezákonný.

Podle Tvrdíka Slavia jedná o partnerství s arabským zájemcem

Fotbalová Slavia Praha by brzy mohla získat nového arabského sponzora. Předseda představenstva Jaroslav Tvrdík potvrdil, že červenobílí jednají s blíže neurčeným arabským zájemcem o generálním partnerství. Podle médií by mělo jít o zámožnou aerolinii Qatar Airways. Tvrdík zároveň uvedl, že menšinový vlastník klubu čínská firma CITIC počítá s tím, že nadále zůstane ve Slavii.

Zeman v dopise požádal čínského prezidenta o další spolupráci

Prezident Miloš Zeman ve středu v dopise požádal čínského prezidenta Si Ťin-pchinga, aby pokračovaly projekty česko-čínské spolupráce. Zmínil například rozvoj přímých leteckých spojení mezi zeměmi nebo obnovení plnohodnotné kulturní spolupráce. Hrad informaci zveřejnil na webu. Zeman v dopise uvedl, že nemá pochopení pro konání pražských komunálních politiků a že česká vláda plně respektuje politiku jedné Číny.