Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Budoucnost frekventovaného Hlinského krčku je nejistá

 
pátek, 22. března 2013, 15:43

Hlinský krček. Specifický název hodně specifické komunikace, kterou denně mezi Hlinskem (místní částí Rudolfova) a Suchým Vrbným projede více než 3500 aut. Záměr rekonstrukce ´krčku´ byl řidiči očekáván s nadějí, kterou ukončilo rozhodnutí městské rady rekonstrukci nerealizovat.

Na tuto informaci reagoval autorským článkem Václav Král, bývalý radní Jihočeského kraje, kterého jsme, stejně jako starostu Města Rudolfov Víta Kavalíra, požádali o oficiální stanovisko.

Jaká je historie ´krčku´?

Vít Kavalír: „Původně to v minulém století byla provizorní cesta z panelů, která vedla k podniku Stavomontáže. Pak se na ní natáhl asfalt, ale pořád to vlastně je cesta, která snad ani nemá a neměla projektovou dokumentaci a nebyla nikdy zkolaudovaná.“

Návrh na rekonstrukci, respektive vybudování nové komunikace, vzešel, pane starosto, od vás?

Vít Kavalír: „Samozřejmě. A šlo mi nejen o kvalitu jízdy na lepším povrchu, ale především o bezpečnost - každý, kdo tudy jezdí, ví, jak je tam situace nepřehledná, ohrožuje řidiče a hlavně chodce. Mnozí občané mají obavu pouštět děti samotné do školy, doprovází je, protože provoz v ´krčku´ je skutečně nebezpečný. Kdo to tam zná, tak ví, že tenhle úsek místní komunikace v majetku města Rudolfova, regulérně slouží jako obchvat Českých Budějovic v této lokalitě.“

Václav Král: „Pan starosta Kavalír se obrátil s žádostí o pomoc i na Jihočeský kraj v době, kdy jsem působil jako radní. Před tím se ještě o tuto neutěšenou situaci zajímal i můj předchůdce Martin Kuba. Vzhledem k tomu, že ´krček´ je místní komunikace, nebylo reálné, aby se na projektu kraj investorsky podílel, ale snažil jsem se pomoci jinou cestou, podobně jako Kraj pomáhá naší metropoli s jinými projekty silniční infrastruktury. Absolvovali jsme společná jednání na budějcké radnici, věc se pak dostala až do fáze projektování.

Současnému postoji většiny radních města se ale nedivím. Tito lidé si totiž v oblasti dopravy zvykli, že vše za ně vymyslí, udělá a zaplatí někdo jiný. Logicky pak mají více času a veřejných finančních prostředků na projekty, kterými lze veřejnost ´uplácet´ efektivněji - rychleji a s větší okázalostí. Kvalitně naplánovat silnici s ohledem na další prioritní investice a zájmy zúčastněných subjektů, vykoupit pozemky, projít očistcem veřejných zakázek a stavbu zrealizovat představuje mnoho času, práce a rizika trestního stíhání.“

Jak už víme, záměr byl nakonec budějckou městskou radou zamítnut i s odůvodněním, že Jihočeský kraj a Město Rudolfov se nechtějí investorsky podílet.

Vít Kavalír: „Od prvních jednání jsem říkal, že Rudolfov nemůže z městského rozpočtu uhradit investici podle představ budějckých radních, tedy polovinu předpokládané částky, která je asi 40 milionů korun. Pomohli jsme ale už například při jednáních s vlastníky pozemků. Rudolfov má ročně na investice vyhrazeno zhruba 1,5 milionu až dva miliony, z toho ´krček´ opravdu financovat nemůžeme, ale to jsem skutečně deklaroval od začátku. A nikdo s tím neměl problém, naopak.

Na společném jednání jsme otevřeně diskutovali o dalších souvisejících investicích statutárního města - přímé napojení nové ´přeložky krčku´ přes Hlinskou ulici až na Rudolfovskou, vybudování chodníků v Hlinské ulici, revitalizaci území na konci Vrbenské ulice... Paní náměstkyně Popelová všechny schvalovala a já jsem skutečně uvěřil, že se věc pohne správným směrem.“

Václav Král: „Je ale třeba říci, že nový ´krček´ (lépe řečeno plnohodnotná komunikace propojující městské části Suché Vrbné a Vráto) neměl být jen samostatnou komunikací, ale v budoucnosti měl navazovat na takzvaný Rudolfovský dálniční přivaděč (silnici I. třídy vedoucí na dálnici D3), který by na základě svých investičních plánů mělo postavit Ředitelství silnic a dálnic. Kolem těchto dopravních staveb vznikne zajímavé území pro rozvoj Českých Budějovic.

Projekt dokonce počítá s ještě jedním propojením ulic Hraniční a Hlinská. Dále je tam plánovaná i cyklostezka kolem Dubičného potoka. Dokážu si představit celkem běžnou věc, že část nákladů na místní infrastrukturu ponesou i developeři nebo soukromí investoři, kteří budou v okolí realizovat své podnikatelské projekty. Základní síť ale musí vybudovat místní samospráva.“

Projekt a realizace ´krčku´ měl stát 40 milionů korun. Co všechno tato částka představovala?

Václav Král: „Výkupy pozemků, projekt, stavbu. Tato částka ale není konečná. Například kruhový objezd, vyprojektovaný kvůli napojení na výše uvedený dálniční přivaděč by se hned nemusel stavět a už vůbec ne z městských peněz. Reálná cena by vzešla až z výběrového řízení. Podklady jsou k tomu připravené.“

Existuje možnost, že by se nakonec záměr přece jen uskutečnil?

Vít Kavalír: „To opravdu nedokážu odhadnout. Samozřejmě se budeme dále hledat řešení, věc budeme projednávat i u nás v zastupitelstvu, kdy chceme schválit investiční nabídku městu České Budějovice na novou komunikaci ve výši 1,5 milionu. Jiné investiční možnosti ale nemáme.“

Díky za rozhovor.

 


 

Kam dál?

Jaroslav Dušek společně s Thu-Hien vyprodal Slavii

sobota, 10. listopadu 2012, 09:30

Jaroslav Dušek, jak řekla jedna z jeho spřízněných duší, je dnes zárukou kvality. Vždy má po svém boku zajímavé lidi z celého...

Nezmaři zahrají pod hvězdami

neděle, 3. července 2011, 11:41

Koncert pod širým nebem si na začátek prázdnin pro své fanoušky přichystala českobudějovická folková skupina Nezmaři. Již třetí...

Reprezentační kouč Jan Svoboda se na angažmá v Jihostroji těší

pondělí, 9. května 2011, 20:53

České Budějovice - Už na začátku letošního play off extraligy volejbalistů vyplavala na povrch informace o výměně trenérů....

 

Komentáře

Espedito Spasitel

Zase jsme u včel (chov na magistrátě) - než řešit (vylepšit) funkční "superspojku", lepší se zabývat studiemi a realizacemi nesmyslných projektů ve kterých se točí úplně jiné peníze ! Proč by se město zabývalo "lepením děr" v komunikacích - co z toho kápne ? Na oběd ? Tak uděláme kruháč u Kauflandu z milionových investic kápne víc. Než by se udělala pořádná kontrola hospodaření, tak odvedeme pozornost chováním včel !

sobota, 23. března 2013, 11:35
 
 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Do ochranné budovy kolem reaktoru nahnali 45 tun vzduchu. Temelín tak prošel bezpečnostní zkouškou

Ochranná budova kolem reaktoru splňuje všechna kritéria těsnosti. Takový je výsledek důležité bezpečnostní zkoušky, kterou dnes ráno na odstaveném prvním bloku dokončili technici v Jaderné elektrárně Temelín.

Plzeň vybavila vyřazenými počítači učebnu pro chudé děti v Keni

Plzeň darovala přes 70 vyřazených funkčních počítačů, komponenty pro datovou síť, kabely, flash disky a sluchátka do Keni. Poslouží komunitnímu centru Ostrov Naděje, které se stará o 500 dětí a studentů z velmi chudých poměrů. Centrum vybudovala obecně prospěšná společnost Centrum Narovinu, jejíž aktivity sahají do roku 1995. Díky počítačům z Plzně mohla vzniknout zcela nová učebna, informovala ČTK mluvčí magistrátu Eva Barborková.

PRŮZKUM: Šlehání pomlázkou není příjemné pro tři pětiny žen

Tradici, kdy muži šlehají ženy pomlázkou, si užívá a ráda se nechá vyšlehat necelá třetina žen. Naopak třem pětinám není tato tradice příjemná, ale "přežijí to". Necelá desetina žen pak na sebe nenechá sáhnout. Naopak muže šlehání pomlázkou baví, že je to "fajn tradice" míní 57 procent. Vyplývá to z průzkumu společnosti Behavio, kterého se zúčastnilo 245 mužů a 255 žen.