Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Touha vlastnit auto dnes už není tak silná. Lidé chtějí jen tankovat a jezdit, říká šéf start-upu Driveto Adam Szabó

 
středa, 10. července 2019, 16:16

Jak se v zemi, kde dominují bazary a touha vlastnit, daří operativním leasingům a dalším formám dlouhodobého pronájmu aut? O tom jsme si povídali s Adamem Szabó - šéfem společnosti Driveto, která druhým rokem s pomocí Mitonu mění návyky tisíce řidičů. Ti totiž přicházejí na to, že vlastnění automobilu nemusí být tak výhodné, jak se na první pohled zdá.

Adame, co vám nyní zabírá nejvíce času?
Je to určitě Driveto Klub. Ten nám nyní zabírá nejvíce času, nejvíce lidí i nejvíce operativy, ale zároveň nám to dělá největší radost. Je to služba, která posunula segment operativních leasingů úplně jinam. Operáky jsou fajn, ale nevýhodou je chybějící flexibilita. Tohle se snažíme Driveto Klubem měnit.

Driveto Klub je služba, o které se v posledních měsících hodně mluví. O co jde? Jaký je rozdíl oproti běžnému operativnímu leasingu, který většina našich čtenářů zná.
Je to naše alternativa k operativnímu leasingu. Vychází ze zahraničních trendů, kde je model “subscription” stále více  populární. Auto si vlastně pronajímáte společně s balíkem služeb navíc, díky kterému vám stačí jednoduše jen tankovat a jezdit. Odpadá vám tak spoustu starostí.

Na rozdíl od operativního leasingu naši zákazníci neprocházejí byrokratickým peklem a k vyřízení papírů jim stačí jen občanka, řidičák a do 3 dnů jezdí. To je výhodné například i pro čerstvé firmy, které ještě nemají účetní závěrku.

Součástí měsíčního nájmu v Driveto Klubu je servis, pojištění a pneumatiky. To u operáku není pravidlem. Stejně i to, že auto z Driveto Klubu můžou kdykoliv bezplatně vrátit. U operativního leasingu lidé běžně zaplatí za předčasné vrácení. Je to hrozně svazující.

Myslíte si, že je to cesta, kterou se budou muset ubírat také tradiční leasingové společnosti?
To je zajímavá otázka. Tradiční leasingovky mají trochu jinou cílovku a nedokážu říct, zda to chtějí, nebo nechtějí měnit. Jisté je to, že pro velké korporáty s dlouhou historií a nastavenými procesy bude mnohem složitější něco měnit, než je to u start-upu, kterým jsme my.

Miton je česká investiční skupina, která byla založena v roce 2000. Do jejího portfolia patří internetové společnosti jako Bonami, Glami, Rohlik.cz, Driveto nebo Biano. Firmu založili čtyři společníci – Tomáš Matějček, Ondřej Raška, Milan Zemánek a Michal Jirák. V roce 2013 se stal pátým partnerem Tomáš Hodboď, který společně s Mitonem v roce 2007 spouštěl srovnávač Heureka.cz. V roce 2015 se šestým partnerem stal Václav Štrupl, který s Mitonem v roce 2013 zakládal Bonami. Za Miton se o Driveto stará David Špinar, který je zároveň i CEO investiční skupiny.

V současnosti je trendem elektromobilita. Plánujete rozšíření nabídky také v tomto směru?
Máte pravdu. V tenhle moment máme v nabídce jen jednoho e-Golfa. Povím to takhle, hrozně tomuhle směru fandím, elektromobilita má smysl. Je tam však spousta ale. Ta auta jsou drahá, nemají takové dojezdy a není tak velké pokrytí nabíječkami. Až se ale tohle všechno vyřeší, určitě stoupne o podobné vozy také zájem u našich zákazníků. Zatím nedokážeme lidem nabídnout dobrou cenu, se kterou budou spokojeni a ocení všechny přednosti elektrických aut.

Neuvažujete o zařazení užitkových vozů do vaší nabídky?
Ještě na začátku, když jsme spouštěli web Driveta jako agregátor operativních leasingů, jsme měli v nabídce dodávky. Byla po tom relativně poptávka, ale nechceme to vyloženě tlačit a mít je ve vlastním portfoliu. Důvody jsou jednoduché. Dodávky jsou prostě užitkové vozy, které jsou po krátké době obouchané, neustále se řeší škodné události a ve výsledku při vysokém nájezdu kilometrů nevyjde pronájem úplně levně.

Dokážete specifikovat, jak si představit vašeho průměrného zákazníka?
Je to člověk, který si raději objedná dovážku jídla nebo nákup potravin online, aby si ušetřil čas a starosti. K autu přistupuje jako k “nástroji”, který jej přemístí z bodu A do bodu B a nemusí řešit nic kolem. Nechce řešit skryté závady v autě nebo jeho následný prodej. Nechce zkrátka mít s autem starosti.

Vysokým procentem našich zákazníků jsou firmy. Už jsem zmiňoval výhodu ulehčené byrokracie. Na to slyší hodně. Pronájem auta si dají do nákladů a nemusí nic řešit.

Máte pocit, že Driveto alespoň trochu přidělává „vrásky na čele“ majitelům autobazarů? A nebo máte každý jinou cílovku?
Jak říkáte. Bazary mají v současné době jinou cílovou skupinu než my. Pořád je spoustu lidí, kteří chtějí auto vlastnit za co nejmenší částku, a to se ne vždy vyplatí. S mladou generací se to ale mění. Tam touha vlastnit auto není tak silná.

Co plánuje Driveto v nejbližších měsících či letech? Vizí je určitě spousta.
Vizí je samozřejmě spoustu. Neradi děláme hodně věcí naráz a všechno polovičatě. Spíš se zaměříme na jednu nebo dvě věci, a tu vyladíme k dokonalosti. Navíc se stále učíme. Až přijde čas, tak se poohlédneme ven, třeba na Slovensko.

Driveto vzniklo jako start-up. Jaká je podle vás úroveň start-upů v tuzemsku? A jak těžké je prorazit?
Úroveň českých start-upů je u nás podle mě dobrá. Stačí se podívat na projekty, kde figuruje Miton. Plno z těchto firem jsou celosvětově na vysoké úrovni. Prorazit s novou věcí je těžké. Je k tomu zapotřebí hlavně dobrý, promyšlený nápad, který se dá rozvíjet a byznysově validovat. Například jednu dobu mělo plno lidí nápady na mobilní aplikace, které ale neřešily potřeby větší skupiny lidí a snažily si na sebe vydělat mikroplatbami. Oproti tomu u nás vznikají projekty, které usnadňují lidem placení, šetří jejich čas při nakupování nebo jinak pomáhají zlepšovat jejich život v jakémkoli směru. To si myslím, že je skvělé. U start-upu je také zapotřebí oprostit se od toho, že je plněním nějakého snu, ale přistupovat k němu racionálně.

 


 

Kam dál?

Že je velká konkurence? Jedině dobře, říká posila do útoku Jan Kloz

neděle, 7. července 2019, 10:16

V nadcházejícím ročníku Chance ligy budou fanoušci v českobudějovickém dresu nově vídat Jana Kloze, jehož příchod na jih Čech byl...

Nová technika kontrastního ultrazvukového vyšetření v prachatické...

sobota, 29. června 2019, 15:53

Prachatická nemocnice získala v dubnu certifikaci Radiologické společnosti a zavádí novou techniku kontrastního ultrazvukového...

Hokejisté Motoru se intenzivně připravují na další sezónu. Kondičku...

pátek, 28. června 2019, 08:44

Léto plné dovolených, grilovaček a koupaček. . . tak to pro hokejisty příliš neplatí. Je sice po sezóně, ale to neznamená, že na...

Nemám kuchařský idol, nechci nikoho kopírovat, říká sedmnáctiletá...

středa, 26. června 2019, 18:49

Když se ostatní učili počítat, Kristína zkoušela vařit jeden z nejtěžších gastronomických pokrmů, který kombinuje spoustu...

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Zastupitelé Prahy 5 odvolali starostu Mazura i radní

V čele Prahy 5 skončila dosavadní rada v čele se starostou Danielem Mazurem (Piráti). Zastupitelé ODS, ANO, TOP 09, STAN a SNOP 5 schválili její odvolání, nyní se bude volit nové vedení městské části. Koalici dosud tvořili Piráti, ODS, ANO a SNOP 5, tři ze čtyř stran v pondělí vypověděly koaliční spolupráci s Piráty. Podle zástupců dalších stran starosta nezvládal vedení radnice. Podle Pirátů jde o zástupné důvody a ve skutečnosti zastupitelům vadilo, že se začaly řešit problémy s veřejnými zakázkami.

PRŮZKUM: Česká společnost je rozdělena do šesti sociálních tříd

Česká společnost je rozdělena do šesti společenských tříd, které se liší složením svých zdrojů a pozicí ve společnosti. Vyplývá to z průzkumu, na kterém spolupracoval Český rozhlas (ČRo) s několika sociology. Do dvou typů vyšší střední třídy náleží zhruba třetina lidí, tři typy nižší střední třídy podle odborníků zahrnují téměř polovinu respondentů a do nejnižší, takzvané strádající třídy patří 18 procent lidí. Průzkumu se v červnu zúčastnilo 4039 respondentů z 1300 obcí, provedly jej agentury MEDIAN a STEM/MARK. Na dnešní tiskové konferenci ho představili zástupci ČRo a tři sociologové.

O ekologického Oskara bojuje deset projektů. Kvalita přihlášených projektů každým rokem roste

Celkem deset inovativních projektů soupeří v ekologické soutěži E.ON Energy Globe, která letos odstartovala už pojedenácté. Ekologického Oskara získá ale jen jeden. Vítězný projekt bude Českou republiku zastupovat na mezinárodním finále ve Finsku. České vyhlášení odvysílá 12. října ČT1.