Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Adam Brož, sládek Budvaru, si k pivovarnictví přidal i logistiku na VŠTE

 
čtvrtek, 4. dubna 2019, 16:36

Adam Brož, výrobní a technický ředitel Budějovického Budvaru, je bez nadsázky nejvzdělanějším českým sládkem. Posuďte: na pražské Vysoké škole chemicko-technologické získal titul Ing. a poté i doktorát , na Vysoké škole ekonomické v Praze pak „podnikohospodářské“ MBA a na českobudějovické Vysoké škole technické a ekonomické k nim předloni přidal i druhý titul Ing. za obor Logistické technologie.

Proč jde vrchní sládek významného pivovaru ještě studovat logistiku?
Logistika je úžasný obor. Bohužel mnoho lidí si ho zužuje jen na řízení dopravy, která je ale jen jeho částí. I když nesporně velmi důležitou a zajímavou. Jde však jen o zlomek toho, co moderní logistika zahrnuje a nabízí. Je nutné pochopit zejména filozofii oboru, že je nástrojem pro řízení toku hmoty, energií, informací a peněz, tedy také nástrojem pro řízení lidí, výroby, surovin, procesů. V mé pozici, kde řídím nejen výrobu piva, ale mám ve své kompetenci také rozvojové investice, včetně technologií a techniky, mi znalost logistiky získaná jejím studiem velmi pomáhá.

V čem například?
Původně jsem profesí „čistý pivovarník“, tedy chemik. A tady jsem měl prostor studovat logistické technologie, ovlivňující spoustu souvisejících věcí – přesun surovin, materiálů, meziproduktů, řízení toků lidí, informační zajištění a problematiku kapacit. Vážně jsem si ty dva a půl roku magisterského studia užíval a těžím z nich stále. Odhaduji, že tak 90 procent lidí používá při řešení problémů a úkolů jen lokální pohled, zatímco jako logistik musíte svět vnímat celostně, každý jeho článek a jejich provázání. A jako šéf musíte myslet výhradně na firmu a její výsledky, kterých nelze dosáhnout, nefunguje-li třeba jen jeden článek řetězce.

Nechyběl vám tříletý bakalářský základ?
Teoretický základ ano, ale to potřebné jsem si sám postupně dostudoval. Přeci jen jsem už měl za sebou mnoho semestrů vysokoškolského studia a nepočítaně zkoušek. A hodně praktických zkušeností z pivovaru. Ale dovedu si představit, že i bakalářské studium dopravy a logistiky na VŠTE může být hodně zajímavé.

Mimochodem, prý jste VŠCHT absolvoval s červeným diplomem?
To je pravda. Já školu nikdy neflákal. Mě prostě bavila. Přednášky ani semináře jsem nevypouštěl a dal jí během těch pěti let, co šlo. A musím říct, že se mi to vrátilo. Spousta lidí říká, že teorie je jedna věc a praxe druhá. Já si to nemyslím. Teorie dává perfektní základ, pokud je dobře zvládnutá. A když přijdete do praxe, která má svá specifika, tak se to vše prolne a nepopírá. Jedno bez druhého prostě nefunguje. Stejný přístup jsem si udržel při svém dalším studiu, včetně VŠTE, ze které jsem si odnesl další červený diplom.

Jak jste školu hledal?
VŠTE jsem si našel na internetu. Do vyhledávače jsem napsal „studium logistiky“ a ze srovnání mi vyšla nejlépe. Měl jsem štěstí, že rok před tím škola Logistické technologie v magisterském programu otevřela. Jinak bych musel jinam, nabídka přímo doma byla hodně zajímavá. A nezklamala mě.

V čem byla vaše motivace?
Dokonalé zvládnutí výroby piva nestačí, zvláště pro pivovar, který prodává své pivo v téměř osmdesátí zemích. Sehraný řetězec všech článků umí zvládnout jedině logistika. Bez dobré logistiky nejde vyhrát žádnou „bitvu“.

Logistiku jste studoval při práci. Jak to s ní šlo dohromady?
Jednalo se o kombinovanou formu, což znamená, že každý druhý víkend patřil dva roky škole. Ale to mi nikdy nevadilo. Studovat „dálkově“ chce prostě vytrvalost a výdrž. To ví každý, kdo tuto formu zvolil.

Věděli o tom kolegové?
Pár nejbližších ano, ale jinak jsem o tom nemluvil. Většině jsem se pochlubil až po dokončení studia.

V té době v Budvaru finišovaly práce na stavbě nového logistického centra za bezmála tři čtvrtě miliardy. Jak jste to všechno stíhal?
Časově to bylo náročné, ale nešlo to proti sobě. Souběžné řešení velkého logistického projektu v praxi, mi ve studiu velmi pomáhalo. Stejně jako čerstvě nabyté poznatky v samotném projektu. Z něho mám velkou radost – v této sféře pivovar posunul do 21. století.  

Letos to je deset let, co jste vystřídal Josefa Tolara a stal se teprve desátým sládkem od roku 1895, kdy Budvar vznikl. Co jste si od něj vzal?
Hlavně to, že se vyplácí rozvážnost, nadhled a férový přístup. Zkušenosti přicházejí časem.

Váš předchůdce na této pozici strávil skoro čtvrtstoletí. Co vy?
Stal jsem se desátým sládkem Budvaru po deseti letech praxe v Budvaru a letos slavím jako sládek dalších deset let. Desítka mě zkrátka pronásleduje. Nejvíc mě ale těší, že se pivovar dále rozvíjí a je hrdou součástí mého rodného města. Vařit skvělé pivo a dělit se o radost z něho s ostatními budu dělat, dokud to bude možné.

 


 

Kam dál?

Ocenění za společenskou odpovědnost předá hejtmanka poprvé i v...

středa, 3. dubna 2019, 18:33

Jihočeský kraj ve spolupráci s partnery udělí v letošním roce poprvé „Cenu hejtmanky Jihočeského kraje za společenskou...

Karel Plášil nabádá do dalších utkání k časté střelbě

pondělí, 1. dubna 2019, 08:33

Celou sezonu patří ke klíčovým bekům Prospalovi družiny a jinak by tomu nemělo být ani v barážových střetnutích. Karel Plášil se...

Kapela Pilot Season se po Andělech rozpadla, její srdce se nyní snaží...

neděle, 31. března 2019, 08:13

Na konci uplynulého roku zaznamenala jihočeská kapela Pilot Season svůj dosavadní kariérní vrchol na české scéně. Objevila se...

(NE)OBYČEJNÍ: Vařit pivo může jen opravdový srdcař, říká obchodní...

čtvrtek, 28. března 2019, 19:34

Češi jsou národem pivařů. My jsme s budvarským obchodním sládkem Alešem Dvořákem doslova nakoukli pod pokličku vaření piva. Tento...

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Pražská integrovaná doprava dostane novou vizuální identitu. Zdůrazní rozšiřování do Středočeského kraje

Pražští radní schválili na svém pondělním zasedání vypsání designérské soutěže na sjednocení vizuální identity Pražské integrované dopravy (PID) a dopravy ve Středočeském kraji, se kterou se pražská doprava stále intenzivněji překrývá. Soutěž připraví hlavní město Praha ve spolupráci se společností Czech Design.

Nejstarší MHD v Česku slaví 150 let. Česká pošta vydala k výročí městské dopravy v Brně speciální známku

Město Brno si letos připomíná 150. let koněspřežné tramvaje v Brně. K výročí vytvořila Česká pošta ve spolupráci s Klubem filatelistů Alfonse Muchy novou poštovní známku. Hlavním motivem se stala právě tramvaj zvaná koňka. Zájemci si mohou známku zakoupit na kterékoli přepážce, a to až do vyprodání zásob.

Babišova vláda po 17 hodinách jednání ustála hlasování o nedůvěře

Vláda ANO a ČSSD ustála i druhé hlasování o nedůvěře. Opozici, která schůzi iniciovala kvůli unijním auditům na téma střetu zájmů premiéra Andreje Babiše (ANO), se podobně jako před půl rokem nepodařilo sehnat ve Sněmovně potřebných 101 hlasů proti kabinetu. Kromě poslanců ANO a ČSSD podpořili vládu také poslanci KSČM, kteří se zdrželi hlasování. Pro vládu i proti ní hlasovalo 85 zákonodárců. Zasedání začalo ve středu dopoledne a skončilo ve čtvrtek v ranních hodinách, trvalo zhruba 17 hodin.