Počasí dnes19 °C, zítra20 °C
Pátek 29. března 2024  |  Svátek má Taťána
Bez reklam

Splavnění Vltavy – Díl II. - Den D.

Den D se blíží. Možná by se mohl jmenovat Den V – Den Vyplutí lodí. Nebo Den vody.Nebo Den Vltavy. Nebo Den Vojtěcha Lanny. Den, kdy bude slavnostně zahájena plavba po Vltavě, z Českých Budějovic do Hluboké nad Vltavou. 11.června 2011. Den D se blíží. Pořád ještě je budoucností. Jaká je jeho minulost?

2004 – 2005 -  první návrhy realizace projektu společně prezentují tehdejší ministr zemědělství Jaroslav Palas a hejtman Jihočeského kraje Jan Zahradník. Návrhy jsou motivovány možností využití finančních prostředků z EU, které jsou účelově vázány na konkrétní využití – tedy regulaci a splavnění vodních toků.

„Věřím, že oživení vltavského údolí přinese další rekreační možnosti Jihočechům i návštěvníkům našeho kraje, kteří budou jižní Čechy chtít poznávat během plavby či pobytu u řeky. Ve spolupráci s městy a obcemi připravujeme navazující záměry a projekty, které přispějí ke zlepšení rekreačních možností a k rozvoji cestovního ruchu v krásném údolí řeky Vltavy,“ uvedl v rozhovoru pro deník Právo v roce 2006 jihočeský hejtman Jan Zahradník (ODS).

Projekt je námětem mnoha politických a ekonomických diskusí. Velmi podstatným argumentem pro realizaci je nutnost regulace toku v souvislosti s protipovodňovými opatřeními. a nakonec je kompetentními orgány  schválen.

2006 – ve veřejné soutěži na vypracování projektové dokumentace vítězí Ateliér 8000 - Martin Krupauer a Jiří Střítecký.

2007 – Stavby,spojené s projektem,  jsou zařazeny do harmonogramu výstavby dopravní infrastruktury v letech 2008 až 2013, schváleného vládou České republiky usnesením č. 1064 ze dne 19. září 2007. Projekt, nazvaný „Dokončení vltavské vodní cesty v úseku České Budějovice – Týn nad Vltavou“ vychází z historických záměrů splavnění Vltavy a má 3 samostatné investiční a realizační fáze: 1. Úsek České Budějovice – Hluboká nad Vltavou – 8,9 km , 2. Úsek Hluboká nad Vltavou – Vodní dílo Hněvkovice – 18,2 km a 3. Úsek Vodní dílo Hněvkovice – Týn nad Vltavou – 5,6 km. Poslední úsek by měl být dokončen v roce 2013.

Parametry vodní cesty?

Plavební hloubka 1,6 m, šířka plavební dráhy – 20 m, poloměr oblouku 400m. Tyto parametry určují možnost plavby pro rekreační plavidla, menší osobní lodě a výletní parníky do výtlaku 300 tun.

Hornovltavská vodní cesta je podle zákona č.114/1995 Sb. o vnitrozemské plavbě zařazena mezi využívané dopravně významné vodní cesty s parametry I. třídy dle mezinárodní klasifikace vodních cest.

Investorem projektu je Ředitelství vodních cest ČR.

2008 – zahájeny stavební práce.V první fázi probíhá modernizace jezu České Vrbné a zajištění potřebných plavebních hloubek ve zdrži jezu Hluboká nad Vltavou.Mimo jiné  zemní práce v korytě řeky, demolici částí vlastního jezu, betonáž a montáž nové jezové technologie. Zahájena protipovodňová prohrábka dna koryta Vltava, realizovaná st.podnikem Povodí Vltavy.

2009 -  zahájena stavba plavební komory České Vrbné, dokončena úprava koryta řeky v Českých Budějovicích pod Jiráskovým jezem.  

2010 - dokončen  ochranný přístav České Vrbné a koncové přístaviště Lannova loděnice v Českých Budějovicích.

2011 – probíhají dokončovací práce.

A blíží se Den. D. 11. červen 2011.

Autor:  Askew X

ČTĚTE TAKÉ: Splavnění Vltavy – Díl I. - PROLOG (věnováno Vojtěchu Lannovi).

 

Štítky Vltava, České Budějovice, projekt, Hluboká nad Vltavou, Vojtěch Lanna mladší, vodní cesta, Jan Zahradník, Evropská unie, Jihočeský kraj, Jaroslav Palas

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Splavnění Vltavy – Díl II. - Den D.  |  Krimi  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.