Počasí dnes19 °C, zítra20 °C
Pátek 29. března 2024  |  Svátek má Taťána
Bez reklam

Kombinace nafty a elektřiny = hybridní Citroën DS5

Máte rádi něco unikátního a revolučního, s čím byste se mohli lišit od dalších aut, která se dnes a denně pohybují na silnicích? Zkuste se projet v Citroënu DS5 s hybridním pohonem. Budějcká Drbna si mohla tento skvostný kousek na čtyřech kolech, zapůjčený od autosalonu CITY-CAR, vyzkoušet v průběhu letošního léta.

Největším členem novodobé citroëní rodiny DS je právě nová „pětka“. Auto vychází z koncepce menšího typu C4, avšak design vozu přináší něco úplně jiného - neotřelého, jen tak neokoukatelného. Citroën DS5 je velmi atraktivním vozem, který zaujme každého, kdo ho kdy spatří. A jestli zaujme pozitivně? To už záleží na vkusu a vnímání jednotlivců.

Testovaná bílá verze se stříbrnými a černými doplňky působila luxusně, přesto tohle auto bylo v našich očích spíš agresivně vypadajícím sporťákem. Aby ne, když osmnáctipalcová kola o šíři 235 milimetrů umocňovala dojem, že DS5tka nebude po stisku plynového pedálu žádné ořezávátko.

Po usednutí za volant si připadáte jako v nějakém bojovém letounu nebo uvnitř kokpitu závodního auta. Červeně podsvícené budíky, promítání zařazeného rychlostního stupně na průhledném pásu přímo v zorném poli řidiče, kvalitně zpracované sedačky, pilotovaná převodovka s řazením páčkami přímo pod volantem, všechny údaje nasměrované přímo k řidiči... potřebujete ještě nějaké důkazy o sportovním naladění „dé-es-pětky“?

Prostoru na zadních sedačkách není zrovna moc, ale pasažéři normálního vzrůstu by neměli mít problém. Alespoň opticky lze interiér zvětšit stáhnutím rolet, které odkryjí zatmavenou skleněnou střechu. Případný nedostatek místa v 325litrovém zavazadlovém prostoru, jehož velikost trpí umístěním baterií nutných k provozu elektromobilu, můžete vyřešit užitím dvojitého dna.

Nyní se pojďme věnovat pohonné jednotce, respektive oběma jednotkám. Přední nápravu žene kupředu dieselový dvoulitrový motor s turbem o výkonu 163 koní. Unikátní je kombinace s elektromotorem, který zároveň roztáčí zadní kola. V tu chvíli autu přibude výkon dalších 37 koňských sil.

Když k tomu připočteme slušný točivý moment 300 Nm. naftového motoru a 200 Nm. elektromotoru, z auta se stává velmi svižná raketa. Díky hybridnímu ústrojí, vyvinutému ve spolupráci s Peugeotem, můžete přepínat i mezi čtyřmi různými režimy pohonu - Auto, Sport, 4WD a ZEV (pouze elektropohon).

Podvozek Citroënu DS5 Hybrid je povedený, oproti klasické benzinového či dieselové variantě, které jsou vybaveny vlečnou nápravou, musela automobilka kvůli elektropohonu do vozu nainstalovat lepší zavěšení. A to si s nerovným povrchem poradí mnohem lépe.

„Při prudké akceleraci z místa auto váhá, jaký motor má zapnout. Když už se pohybujete na hranici, kde DS5 nezvládne pohánět elektromotor, tak se najednou přepne na naftový agregát. Chvilkami mi přišlo, že neví, co chce,“ shrnul své poznatky z jízdy v hybridním stroji testovací jezdec Filip Matoušek.

Za zmínku jistě stojí systém automatického rozsvěcování a ztlumování dálkových světel, a to v závislosti na okolním provozu a světle. Tato situace je vyhodnocována miniaturní kamerou umístěnou ve vnitřním zpětném zrcátku. Mnozí řidiči určitě také ocení kamerový systém pro snadné couvání, když se na navigaci promítá obraz toho, co je za autem.

Nový Citroën DS5 je vozidlem, které by se standardním pohonem mělo oslovit mladé a sportovně naladěné řidiče, kteří vyznávají určitý styl a jízda v autě je jejich koníčkem. Díky jeho atraktivnímu vzhledu navíc budete středem pozornosti - každý se za vámi bude se zájmem otáčet.

Testovaný Citroën DS5 Hybrid4 Airdream za 1 082 900 Kč s DPH

Základní cena modelu je 685 900 Kč vč. DPH
Ceník Citroënu DS5

Společnost City-Car navíc připravila pro zájemce o nákup nových vozů cenové zvýhodnění.

Hodnocení Budějcké Drbny

Plusy

+ výkonný dieselový agregát podpořený elektromotorem
+ atraktivní inovativní design interiéru i exteriéru
+ dobrý jízdný projev díky kvalitnímu podvozku

Minusy

- menší zavazadlový prostor a prostor pro cestující vzadu
- přepnutí mezi naftovým a elektrickým motorem při rychlém rozjezdu
- horší brzdný účinek

Veškerá technická data k Citroënu DS5 najdete ZDE!

Kontakt na prodejce:
CITY-CAR a.s.
Rudolfovská 42
370 01 České Budějovice

tel: 777 737 006
e-mail: sekretcb@citycar.cz
www.citycar.cz
Facebook

Foto: Martina Matoušková

Citroën DS5 Hybrid4 Airdream

Čtvrtek, 22. listopadu 2012, 19:50

Citroën DS5 Hybrid4 Airdream
Citroën DS5 Hybrid4 Airdream

Štítky Citroën DS5 Hybrid4 Airdream, test, auto, CITY-CAR, České Budějovice, Citroën DS5, Citroën, Drbna.cz, elektromotor, Peugeot, Facebook

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Kombinace nafty a elektřiny = hybridní Citroën DS5  |  Krimi  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.