Počasí dnes19 °C, zítra20 °C
Pátek 29. března 2024  |  Svátek má Taťána
Bez reklam

Online nákup vstupenek na festivaly se nemusí vyplatit. Mohou být dražší, ale i neplatné

Se začátkem festivalové sezóny varuje spotřebitelská společnost dTest před nákupem vstupenek od pochybných online portálů, které přeprodávají vstupenky. Kampaň na rozšíření povědomí spotřebitelů o rizicích spojených s nákupem vstupenek od přeprodejců zahajuje dTest ve spolupráci s dalšími devíti spotřebitelskými organizacemi z Evropské unie.

Při nákupu vstupenek od neautorizovaných přeprodejců se spotřebitelé vystavují četným rizikům. „Lidé mohou za vstupenky zaplatit několikanásobně více než v oficiální distribuci a následně zjistit, že vstupenky neodpovídají popisu nebo jsou nepoužitelné. Bývají totiž vedeny na jméno konkrétní osoby, takže spotřebitelům může organizátor akce odepřít vstup na daný koncert, festival nebo sportovní utkání. Naše zkušenost z řešení těchto sporů je taková, že přeprodejci odmítají vrátit poškozeným spotřebitelům peníze. Zatím na ně nemáme dostatečně efektivní páky, přitom je to problém evropského měřítka,“ uvádí Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest.

V několika členských státech Evropské unie je systematický online přeprodej vstupenek za účelem zisku zakázaný nebo podléhá přísným pravidlům. Spotřebitelům doporučujeme, aby si vždy ověřili, že vstupenky nakupují za cenu, kterou nastavil pořadatel akce. Především by měli dbát na to, aby vstupenky kupovali pouze prostřednictvím oficiálních prodejních kanálů nebo u autorizovaných přeprodejců.

„Spolu se zahájením kampaně podáváme také podnět České obchodní inspekci, aby prošetřila, zda přeprodejci vstupenek dodržují všechna pravidla ochrany spotřebitele,“ informuje Lukáš Zelený.

Druhotný prodej vstupenek se rychle rozšiřuje napříč celou Evropskou unií a často funguje přeshraničně s použitím neférových praktik. „Národní dozorové úřady proto musejí spolupracovat, aby problém řádně prošetřily a zajistily férové a transparentní podmínky pro spotřebitele, jak vyžaduje spotřebitelské právo v EU,“ uzavírá Zelený.

Tisková zpráva

Štítky DTest, festival, koncert, vstupenky, vstupenka, spotřebitel, Evropská unie, Česká obchodní inspekce

Online nákup vstupenek na festivaly se nemusí vyplatit. Mohou být dražší, ale i neplatné  |  Krimi  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.