Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.

Souhlasím
 

Budějcké dopravní tanečky očima čtenáře Drbny

 
úterý, 15. ledna 2013, 19:04

Doprava, doprava, doprava - námět, který už je pro Budějce zcela typický a zdá se, že zatím i nekonečný a bezvýsledný. Potvrzuje to i reakce našeho čtenáře a pravidelného komentátora budějckého dění Petra Lamače, kterou uveřejňujeme v původním znění.

Největším problémem Českých Budějovic je doprava - kdo pronese tuto větu, tak asi nenajde mnoho oponentů. Přesto se mi v poslední době zdá, že vedení města nevěnuje tomuto tématu takovou pozornost, jakou by si zasloužilo.

Budějcká Drbna zveřejnila před několika dny článek o situaci na Senovážném náměstí, před pár týdny v zastupitelské anketě pak názory náměstkyně primátora Ivany Popelové. Paní Popelová uvedla, že v jiných městech jsou problémy s dopravou obdobné.

ČTĚTE TAKÉ: Budějcké zastupitelstvo v poločase - 5. díl

Nevím, jestli nás paní náměstkyně chtěla uchlácholit, ale rád bych ji upozornil, že jiná jihočeská či česká města mají už dávno vybudované obchvaty a mnohdy jsou napojena na dálniční síť.

České Budějovice jsou také druhé v republice co do počtu aut na obyvatele - o to je neexistence obchvatů, o dálnici ani nemluvě, horší. Tohle všechno občané vědí a nenechají se opít rohlíkem. A krátce po anketě píše Budějcká Drbna o situaci na Senovážném náměstí...

ČTĚTE TAKÉ: Město řeší krizovou křižovatku na Senovážném náměstí

Jistě, velké dopravní stavby se nedají vybudovat jenom z městských prostředků. Přesto by se toho dalo postavit dost - jenže to by v městské pokladně nesměly chybět prostředky utracené za nesmyslné akce. Statisíce za koncepce kultury, miliony za opravy nově koupené budovy pro divadlo, desítky milionů za plánované bourání sportovní haly.

Pokud bychom to všechno sečetli, tak bychom dostali sumu, která by mohla alespoň menší část dopravní situace vyřešit. Spojovací komunikace pro dálniční obchvat bude město muset vybudovat, a pokud se bude plýtvat dál, tak k nim povede pohodlná, ale zrádná cestička: dluhy.

V roce 2010 asi každý volič očekával, že dopravní plánování získá koncepci, podle které se bude řadu let postupovat a bude mít reálné výsledky. Čeho jsme se však dočkali? Místo soustavné práce se radnice raději zabývá detaily, které dopravu nevyřeší a ještě mnoha občanům pořádně zvednou adrenalin.

Typickým příkladem je zavádění preferenčních pruhů pro MHD na Senovážném náměstí. Vedení radnice nepochopilo, že snížení počtu pruhů pro auta přinese ohromné kolony v centru města.

Samozřejmě uznávám, že nikdo nemůže být odborníkem na vše, i když od náměstkyně pro dopravu bychom nějakou fundovanost očekávat mohli. Když však odbornost chybí, tak se politik musí obrátit na odborníky, kteří funkčnost řešení dopravy zajistí.

Nemělo by proto docházet k situacím, kdy je ve městě spuštěn projekt, který sklidí bouři nevole, takže je velmi záhy zrušen. Právě tohle se stalo preferenčním pruhům - po slavnostním zavedení se budou pruhy měnit a možná i rušit, protože se rozhodně neosvědčily. Jejich koncepce by byla správná ve chvíli, kdy by větší část automobilové dopravy byla vyvedena obchvatem z města, a pro auta by stačil menší počet pruhů.

Radniční „vyhlášení války“ automobilům v centru považuji za scestné. Tohle všechno ale mělo vedení radnice vědět dopředu a ne to testovat na lidech. Práce metodou „pokus-omyl“ má k profesionálnímu vedení města opravdu hodně daleko, zvlášť, když „pokusnými králíky“ jsou občané, řidiči, chodci, cyklisté.

Zároveň jsme opět svědky typického radničního jevu - po bouři nevole se tam náhle názor změnil o 180 stupňů. Čtenáři si ještě budou pamatovat na dění okolo projektu takzvané Jižní spojky, který byl po velkých protestech zrušen, nebo události kolem Jihočeského motocyklového muzea v Solnici, které chtěl Juraj Thoma zavřít. Na nátlak veřejného mínění se tak nestalo.

Dokud nebude mít budějcká doprava koncepci, tak budou všechny diskuse pouhým mlácením prázdné slámy. Někdo hudebně nadaný by potom mohl složit i Budějcký radniční tanec - kroky by byly takto: jeden krok vpřed, tři kroky vzad, otočka a pak už jen přešlapování na místě.

Nevím jak vy, ale já takhle tancovat nechci a nebudu!

Napsal Petr Lamač

Komentáře

Espedito Spasitel

Kam zmizel preferenční pruh ? Včera (17.1.2013-v době asi největší snehové kalamity) okolo 15 hod jsem jel po Lidické (téměř celou trasu - od nové konečné až po Mánesovu), nepotkal jsem ani jeden kamion, preferenční pruh byl pod sněhem a MHD se vešla i s osobáky, doprava plynulá v obou směrech (trasu jsem projel za 7 min.). Tipoval bych provoz cca na 30% (i podle "zaparkovaných" aut ve městě - spousta jich nevyjela), i MHD měla zřejmě omezení. Znovu se vracím k myšlence omezení dopravy ve městě. Když má zimní stadion kapacitu 7200 míst preferenčním pruhem ji nezvýším na 10000 - asi se to někde "ucpe", nebo když tam těch 10000 nacpu, můžu čekat malér

pátek, 18. ledna 2013, 13:06
 
 
Josef Ruppert

Libi se mi jak kazdy nadava na MHD a jine ale kdyz se clovek podiva do te kolony ta tam stoji max3 trolejbusy ale cca 50aut a v kazdem sedi 1clovek kdezto v tom autobuse trolejbuse sedi minimalne 50lidi a to je ten problem
Je zajimavy ze v jinejch mestech velkych v evrope je normalne vjezd do centra zpoplatnen
Ale to zavezt zde tak tupuckej cechacek co chce mit vse zdarma a nejlip zacne rvat tudis jak tu pise Zdenek Lukáš Solfronk vzdy budou nekteri nadavat viz treba modry most mesto udela zadarmo okna ale lide nadavaji ze tam nechcou at tAM JEZDI AUTA ALE TO ZE UZ TAM JEZDI ONI SAMI JIM NEVADI

čtvrtek, 17. ledna 2013, 07:00
 
 
Zdeněk Solfronk

v Našem městě, které já osobně mám rád a líbí se mi tady není moc způsobů jak dopravu řešit, musí si to ovšem přiznat nejenom lidé na radnici ale i občané. musí se spojit zájmy všech a zároveň všichni musí ustoupit ze svých nesmyslných malicherností. pojďme se bavit reálně!!!! nechť Drbna založí téma jak na dopravu a pišme!!!! možná by jsme nemuseli chodit pro inspiraci daleko.... koukněte směr Linz, tunely nadjezdy a obchvaty rostou jak houby po dešti, a všechny zainteresované obce spolupracují a ne jak u nás vznikne projekt a ihned je to problém, okamžitě vznikají sdružení a spolky proti nové koncepci, z většiny zakládané pouze buřiči kteří nejsou ve finále schopni nic konkrétního obhájit. Z pozice občana asi s ničím nepohneme ale kdyby se toho chytlo kousek politické scény z regionu??!!! rád se přidám!!! ALE DOPRAVA JE TŘEBA FAKT ŘEŠIT DRAZÍ SPOLUOBČANÉ!!!!!!!!! samozřejmě jsou i další témata ale postupně :-)

středa, 16. ledna 2013, 22:59
 
 
Espedito Spasitel

Dopravu ve městě z podstatné části omezují projíždějící kamiony a 14ti metrové autobusy a trolejbusy (možná i slavné autobusové nádraží uprostřed města). Když řešit tak radikálně - vjezd do města do 5ti tun, nádraží přemístit na okraj (sever-jih), důkladná analýza využití-efektivnosti monster DP.

středa, 16. ledna 2013, 11:11
 
 
Espedito Spasitel

Nevím co pořád řeší (vymýšlí něco nového), když na preferenční pruh není místo, tak ho nemůžu zřídit !

středa, 16. ledna 2013, 11:03
 
 
 

Napište nám

Nejčtenější

  • VIDEO: Spor o Krajinskou ulici: Doprava do...

  • Zraněný muž schytal v baru ještě pár ran...

  • Řidička dostala na namrzlé silnici smyk a s...

  • Notně opilý jedenatřicetiletý muž budil...

Reklama
 
 

Kam dál?

Výroba papíru v Budějcích končí po 132 letech

pátek, 21. prosince 2012, 09:52

Zajímavý a zároveň smutný vzkaz přistál Budějcké Drbně dnes ráno v mailu. Stojí v něm, že poslední pracovní den před...

Co říkají Budějčáci na zvýšení poplatku za komunální odpad?

úterý, 18. prosince 2012, 16:41

Schválení vyhlášky o navýšení poplatků za svoz komunálního odpadu ze stávajících 500 korun za osobu na 680 korun...

Mikuláš hledá Klárku: „Tahle fotka je pro Tebe!“

čtvrtek, 6. prosince 2012, 13:45

Na Budějckou Drbnu se po středečním čertovském řádění obrátil s prosbou Pavel Ortman, její věrný čtenář a představitel...