Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Aplikace Záchranka a horská služba spojily síly

 
pondělí, 22. ledna 2018, 18:36

Aplikace Záchranka funguje téměř dva roky a za tak krátkou dobu se jí podařilo dosáhnout výrazných úspěchů. Ve svých chytrých telefonech ji má více než půl milionu uživatelů, na základě volání z aplikace vyjížděla zdravotnická záchranná služba k 1500 případům, přes aplikaci volá o pomoc zhruba čtyřicet lidí každý den, při použití aplikace se podařilo zkrátit dojezdové časy záchranářů. Nově se stává oficiální aplikací horské služby.

„I přes tyto úspěchy se snažíme aplikaci neustále vylepšovat, k druhým narozeninám jsme si tak nadělili spolupráci s horskou službou a také nové funkcionality, při vývoji novinek vycházíme ze zpětné vazby odborníků – tedy záchranářů, ale i uživatelů,“ říká autor aplikace Záchranka Filip Maleňák.

Oficiální aplikace zdravotnické záchranné služby (ZZS), Záchranka, se tak stává i oficiální aplikací Horské služby České republiky. Nyní při stisknutí nouzového tlačítka v případě, že se člověk nachází na horách, dochází k odeslání nouzové zprávy s přesnou GPS polohou, stavem baterie a zdravotními informacemi, kontakty na osoby blízké a dalšími údaji, jak na ZZS příslušného kraje, tak všem členům horské služby v dané oblasti. „Následně dochází vždy k vytočení linky 155, kde operátoři koordinují celou záchrannou akci. V případě, kdy je součinnost obou záchranných složek potřebná, mají tak obě složky současně k dispozici kompletní identifikaci volajícího,"  vysvětluje Filip Maleňák.

Přeposílání informací či zdlouhavé vysvětlování situace se tak díky spojení aplikace Záchranka a aplikace Horská služba zjednodušilo. Se spojením aplikací ale zároveň nedošlo ke ztrátě možnosti kontaktovat pouze horskou službu, jak byli uživatelé zvyklí právě z aplikace Horská služba.

Samostatné tlačítko pro přímé kontaktování horské služby je v aplikaci Záchranka zachováno. Uživatel se tak dovolá na linku 1210 a současně odešle nouzovou zprávu přímo horské službě. Tuto funkcionalitu můžou lidé v nouzi použít např. v případě, že se ztratí na horách. V záložce „Lokátor“ pak nově uživatelé aplikace Záchranka najdou také kompletní přehled stanic horské služby. „Můžou si tak vyhledat jim nejbližší stanici, nebo si přečíst lyžařské desatero,“ dodává Maleňák.

Mezi další novinky patří i nové grafické rozhraní aplikace Záchranka, podoba se po dvou letech částečně změnila právě na základě zpětné vazby od uživatelů. Aplikace Záchranka má nyní světlý podklad, větší písmo a přehlednější ikony. Změny se prováděly v duchu celé aplikace, tedy tak, aby jednoduše umožnily záchranu člověka v nouzi.

ČTĚTE TAKÉ: Záchranka má za sebou sedm tisíc nouzových volání. Z toho jich bylo 366 v jižních Čechách

Loni také Záchranka přinesla novinku pro neslyšící uživatele, kteří v případě neschopnosti hlasově komunikovat s operátorem linky155 můžou svůj stav specifikovat pomocí jednoduchých ikon. Nově se tato možnost otevírá všem uživatelům, v případě, že jim jejich stav nedovolí mluvit, zmáčknou tlačítko „nemohu mluvit“ a budou komunikovat se záchranáři pomocí ikon.

Poslední novou funkcionalitou je zadání adresy trvalého bydliště do informací o uživateli aplikace, a to včetně čísla bytu či poschodí, ve kterém uživatel žije. Záchranáři tak nemusejí volajícího o pomoc, který operátorce řekne, že je doma, zdlouhavě hledat. Potřebu přidat adresu trvalého bydliště do osobního profilu uživatele aplikace Záchranka iniciovali sami záchranáři – často se totiž setkávali s tím, že pokud pacienti využili aplikaci Záchranka v budově, GPS nedokázala s přesností na metry určit, kde se raněný nachází.

Tisková zpráva
 


 

Kam dál?

PSÍ OKÉNKO: Sam, Tobi a Aneta hledají nové domovy a milující páníčky

pondělí, 22. ledna 2018, 15:53

Čtyři tlapky, zvídavé čumáky a oči plné lásky. V budějcké odchytové stanici a útulku Animal rescue čeká hned několik psích...

RECENZE: Živák tuzemských Three Hundred Thirty Three v luxusním...

pondělí, 22. ledna 2018, 12:17

Three Hundred Thirty Three (nebo 333) nejsou na tuzemského scéně příliš známý pojem. Avšak pokud holdujete starému poctivému...

Chřipková epidemie zavírá dveře návštěvníkům nemocnic a domovů pro...

pondělí, 22. ledna 2018, 10:55

Nemocnice České Budějovice vyhlašuje od úterý 23. ledna zákaz návštěv. Důvodem je nárůst chřipkových onemocnění v okrese České...

Chcete pracovat pro jednu z největších společností v kraji? Nemocnice...

pondělí, 22. ledna 2018, 09:35

S novým rokem můžete zkusit nové zaměstnání. Českobudějovická nemocnice hledá účetního. Pokud tedy toužíte po zajímavé práci v...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Otec hledá vodáky, kteří ve Větřní na...

  • Řidič dodávky, která se u Kamenného Újezdu...

  • U Nové Vsi došlo k tragické nehodě....

  • U českobudějovického Kauflandu se srazila...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

Krčál svou rezignací zvolil podle Babiše jediné možné řešení

Rezignace ministra práce a sociálních věcí Petra Krčála (ČSSD) byla jediným možným řešením situace kolem podezření z plagiátorství v Krčálově bakalářské práci. České televizi to řekl premiér Andrej Babiš (ANO). Výběr nástupce nechává na sociální demokracii. V případě Jany Maláčové (ČSSD), kterou mu navrhuje šéf ČSSD Jan Hamáček, označil za pozitivní její studium v zahraničí.

Odhalte triky a fígle realitních kanceláří včas

Některé realitní kanceláře a makléři používají nejrůznější triky, před kterými je třeba spotřebitele důrazně varovat. Role „realitek“ je zprostředkovatelská, obvykle se starají o vzájemnou komunikaci budoucích smluvních stran, zajišťují inzerci, organizují prohlídky nemovitostí i podpisy smluv. Leckdy nabízejí úschovu peněz, jednání s úřady nebo přípravu smluv. Na co si při tom všem dávat pozor?

Šéf ČD: Společné jízdné by měl nastavovat stát, ne dopravci

Pravidla a systém společných jízdenek v železniční dopravě by měl podle generálního ředitele Českých drah (ČD) Pavla Krtka nastavovat na celostátní úrovni stát. Případná dohoda dopravců o vzájemném uznávání jízdenek by podle něj mohla být hodnocena jako kartelové jednání. Šéf ČD to řekl v rozhovoru. Komplikace při uznávání jízdenek jiných dopravců vyčítá současnému vedení státního dopravce ministr dopravy Dan Ťok (za ANO).