Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Nový Renault Mégane Grandtour: Parťák do každé rodiny

 
úterý, 2. května 2017, 09:49

Ačkoliv by se mohlo zdát, že redakce Budějcké Drbny není přílišným fanouškem automobilů, opak je pravdou. Před několika dny si proto zapůjčila od Auta Borek nový Renault Mégane Grandtour, který společně s testovacím jezdcem Ondřejem Smetanou důkladně vyzkoušela. Jaké je hodnocení nového kombi čtvrté generace modelu Mégane?

Už delší dobu platí, že design vozů značky Renault patří k největší doméně francouzských vývojářů. Nejinak tomu je i u Grandtouru. Když se před sídlem redakce objevil ve verzi Energy TCe 130 Intens s benzinovým motorem o zdvihovém objemu 1198 cm3, dostalo se mu z úst některých členů pochvaly už na první pohled.

Nový Mégane je především vůz pro rodinu. Prostorný automobil s 130 koňmi pod kapotou nabízí uvnitř poměrně hodně místa, přesto se mu ale nezapře, že v sobě najde i geny sportovce. „Auto mě mile překvapilo jak prostorem a zpracováním, tak designem. Z tohoto hlediska bych mu jako řidič nevytkl vůbec nic,“ říká testovací jezdec Ondřej Smetana.


Prostor u řidiče.

Svou funkci plní i multimediální systém R-Link 2 s 8,7palcovým displejem a osmi reproduktory. Řidič tak může snadno ovládat palubní počítač ručně nebo tlačítky na volantu. „Uživatelské rozhraní displeje je standardní, není vidět žádná vysoká cenová relace. Ale jde o povedené zpracování, kterému také není potřeba nic vytknout,“ přidává Smetana

Grandtour ve specifikaci Intens zaujal se svým čtyřválcovým motorem. „Poměrně mě překvapil. Nelíbí se mi trend automobilek dávat do aut malé motory s turbodmychadlem, především kvůli životnosti. Ale od 2500 otáček jede Mégane pěkně na auto takové velikosti a váhy. Nemá s tím zásadní problém,“ doplňuje testovací řidič s tím, že ale z 0 na 100 kilometrů v hodině se vůz opravdu dostane za 11 sekund.

Co se ale dá lehce vytknout, jsou brzdy. Pouze však v době, kdy se v řidiči probudí duch závodníka. „Na normální jízdu jsou úplně v pořádku. Při trochu ostřejší jízdě se však trochu více přehřívají,“ říká Smetana. Vadí mu i uložení motoru, protože při každém přidání nebo ubrání plynu je znát drobný pohyb řadící páky. „To má podle mě dělat až při 300 tisících kilometrech. Při sportovnější jízdě je to ale cítit,“ dodává. Na řízení to však nemá vliv, to je stabilní a příjemné.


Multimediální systém R-Link 2 s 8,7palcovým displejem.

Mégane si rozhodně zaslouží pochvalu za úložný prostor. Objem zavazadlového prostoru nabízí 521 litrů, což patří mezi auty střední třídy v nadprůměru. Pokud se navíc složí zadní sedačky, objem se téměř ztrojnásobí na 1504 litrů. Ocenit lze také spotřebu vozu, která se v průměru pohybuje mezi 5,3 až 5,5 litru na 100 kilometrů.

Jestli se tedy rozhodujete nad koupí nového automobilu, Renault Mégane Grandtour by vám určitě neměl uniknout. „Je to víceúčelové auto. Hodí se jak na popojetí do města a na nákup, tak vás snadno a komfortně přepraví i na dovolenou k moři. Stává se důležitým hráčem mezi vozy střední třídy,“ uzavírá testovací jezdec Ondřej Smetana.

Renault Mégane Grandtour Energy TCe 130 Intens

Základní cena modelu je 464 900 korun včetně DPH.

Hodnocení Budějcké Drbny

Plusy

+ moderní design
+ velmi prostorný interiér
+ jízdní komfort
+ velký zavazadlový prostor
+ výkonný motor
+ spotřeba

Minusy

- drobné přehřívání brzd při svižnější jízdě
- uložení motoru

Veškerá technická data k Renaultu Mégane Grandtouru Energy TCe 130 Intens najdete zde.

Kontakt na prodejce:
AUTA BOREK a. s.,
Pražská 285,
373 67 Borek.

tel: 387 225 115
e-mail: info@autaborek.cz
web: www.autaborek.cz
Facebook

Vizitka autora

 

Lukáš Dvořák

Malý velký muž, často velmi egoistický a zahleděný do sebe. Vždy s posledním slovem. 

Přesto naslouchá novým nápadům a hledá cesty k ještě lepším výsledkům. 

Tvrdohlavý puntíčkář a milovník humoru, nejvíce černého. Liberálně smýšlející, ale s důrazem na dodržování elementárních pravidel.

Milovník sociálních sítí.

Bývalý šéfredaktor, který si nepřipouští, že stárne, ačkoliv mu to tělo dává čím dál více najevo.

 
 


 

Kam dál?

KULTURNÍ TIPY: Budějce čeká premiéra „ostrovní“ operety, májový...

úterý, 2. května 2017, 09:10

Nenechte si ujít premiéru operety Mikádo, Májový koncert Brněnského orchestru lidových nástrojů, Mezinárodní hudební projekt...

KULTURNÍ TIPY: Dorazí italská kapela Smokey Punch a v K2 to rozjede...

čtvrtek, 27. dubna 2017, 20:26

Objevte punk-rockovou kapelu Smokey Punch, zajděte si na párty do Fabriky nebo K2 a v sobotu si nenechte ujít Krajskou přehlídku...

KULTURNÍ TIPY: Anna K., Jiří Pavlica & Hradišťan nebo kapely z USA,...

úterý, 25. dubna 2017, 07:32

Na jih zamíří kromě Anny K. také zajímavá přehlídka zahraničních kapel: The BluesBones z Belgie, Qujaku z Japonska nebo Cryptic...

KULTURNÍ TIPY: Ortel a Aleš Brichta, Mig 21, Znouzectnost i kapely...

čtvrtek, 20. dubna 2017, 21:10

Připravte se na dechberoucí řádku koncertů, kdy kromě výše jmenovaných zahrají taky Ovoce a Náhodný Výběr, Victor Smolski nebo...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

Lidé vidí přínos EU pro Česko, osobní prospěšnost ale vnímají méně

Češi si myslí, že členství v EU je pro naši zemi přínosné, osobní prospěch pro vlastní život ale vnímá jen menší část z nich. Plyne to z exkluzivního průzkumu agentury Median pro projekt Moje Evropa.

PRŮZKUM: Babiš zůstává nejoblíbenější, jeho popularita ale oslabuje

Nejlépe hodnoceným politikem ze členů vlády a předsedů parlamentních stran zůstává premiér a šéf ANO Andrej Babiš, jeho popularita ale dál oslabuje, uvedla agentura STEM na základě červnového průzkumu. Babiše kladně hodnotí 45 procent dotázaných, zatímco v lednu to bylo 48 procent a loni v říjnu polovina. Na druhém místě v žebříčku popularity skončila ministryně financí Alena Schillerová (za ANO), které vyjádřilo podporu 40 procent respondentů. Na třetím místě je s 39 procenty pozitivních hodnocení lídr Pirátů Ivan Bartoš.

STUDIE: Češi musí na nové bydlení šetřit stále nejdéle v Evropě

Dostupnost nového bydlení v Česku je ve srovnání s vybranými evropskými zeměmi druhý rok po sobě nejhorší. Nový byt vyjde na 11,2 průměrného ročního platu. Vyplývá to ze studie poradenské společnosti Deloitte. Porovnává v ní údaje ze 12 evropských zemí z loňského roku. Nejsnadněji na bydlení dosáhnou Portugalci, kteří na průměrný nový byt o rozloze 70 metrů čtverečních vynaloží 3,8 ročního platu.