Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.

Souhlasím
 

Ředitelství silnic a dálnic dokončí v září opravu Žďákovského mostu

 
pondělí, 17. července 2017, 06:59

Oprava Žďákovského mostu na Písecku, která trvá od roku 2015, skončí podle Ředitelství silnic a dálnic v září. Celkem vyjde na 175 milionů korun. V současné době dělníci opravují na mostu, který vede přes Vltavu u Orlické přehrady, spodní část. Ředitelství silnic a dálnic plánuje v kraji od roku 2020 i opravu dalšího mostu přes Vltavu, a to Podolského mostu.

U Žďákovského mostu se rekonstruovala ocelová i betonová konstrukce. Na mostě je nová izolace, nové odvodnění, zábradlí a mostní závěry. Hotová je i protikorozní ochrana ocelových částí a sanace betonových pilířů. Most je průjezdný.

Náročná byla nová protikorozní ochrana. „Starý nátěr u ocelové části, který tam byl od roku 1967, musel být speciální technologií otryskán, ocelová konstrukce sanována a v dalších několika vrstvách opravena dalším nátěrem. Původní nátěr byl suřík, substrát olova, který je dnes zakázaný. Chytání jeho zbytků bylo velice náročné,“ řekla ředitelka jihočeské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Vladimíra Hrušková. Připomněla, že most je stále světovou jedničkou co se týká jednoobloukového plnostěnného oblouku, který má rozpětí 333 metrů. Délka mostu je půl kilometru a výška nad hladinou 80 metrů.

Opravy ale ztěžují řidiči, kteří nedodržují padesátikilometrovou rychlost. Ohrožují tím pracovníky a po nedávné nehodě, při které řidič osobního auta narazil do zábradlí, se musí vyměnit velká část zábradlí. „Místní lidé říkají, že hlavně v noci je tam pro kamiony stokilometrová rychlost minimum,“ řekla Hrušková.

Podolský most, který vede přes Orlickou přehradu, začne Ředitelství silnic a dálnic rekonstruovat v roce 2020. Letos za 2,3 milionu opraví silnici. „Na mostě jsou projeté koleje,“ přidala mluvčí Nina Ledvinová.

Hlavní rozsah prací určí diagnostický průzkum. Pilíře Podolského mostu jsou v dobrém stavu, ale naposledy se most opravoval v roce 1993. „Má některé závady, zatím je ale v uspokojivém stavu,“ řekla Hrušková. Největší problémem je, že v roce 1969 se na most zavěsilo plynovodní potrubí, což současná norma zakazuje. Plynovod se proto musí přeložit.

Most, který vznikl v letech 1938 až 1943, je technickou památkou. „Jeho technické řešení je stavební rarita. Když si představíme, jaké byly v roce 1938 technologie a možnosti techniky, je to velký zázrak, že taková ohromná stavba byla vybudovaná,“ doplnila Hrušková.

Foto Michal Ritter (Own work) [CC BY-SA 3.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], via Wikimedia Commons | Zdroj ČTK

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Lukáš Dvořák

  • Za dva týdny začnou řidiči využívat nový...

  • V jižních Čechách odstraní krajský úřad...

  • Místo hub našel v lesním masívu lidské...

Reklama
 
 

Kam dál?

Výzkum archeologů prokázal, kde byly pozůstatky tábora v Letech

neděle, 16. července 2017, 07:28

Archeologický výzkum prokázal pozůstatky bývalého romského koncentračního tábora v katastru obce Lety u Písku....

Jsou tunely pro řidiče nebezpečné? Pětina řidičů při průjezdu tunelem zápasí s úzkostí

sobota, 15. července 2017, 16:02

Kde v tunelech počítat se zvýšeným nebezpečím? Jízda tunelem bývá bezpečná, má však svá specifika. Chování řidičů...

Policie hledá mladíka, který se vyhýbá ústavní výchově. Mohl by se pohybovat na Písecku

sobota, 15. července 2017, 07:25

Mladíka, který se vyhýbá nařízené ústavní výchově, hledá policie. A žádá při pátrání po pohřešovaném Václavu Kučerovi,...