Počasí dnes19 °C, zítra20 °C
Pátek 29. března 2024  |  Svátek má Taťána
Bez reklam

Radní se vrací k realizaci nového systému parkování

„Musí to být funkční!“ Tak mluví radní o modelu dopravy v klidu, k němuž se po roce vrací. Cílem je vytvořit jak záchytná parkoviště, ze kterých návštěvníci budou schopni dojít pěšky (park and go) nebo dojet autobusem (park and ride) do svých cílů, tak změnit systém parkování v centru. Odlehčit by se tak mělo parkování v Budějcích, které je v kalamitním stavu.

Rada města se na posledním zasedání usnesla, že projekt, který byl vytvořen na základě komplexní analýzy z roku 2006, je potřeba aktualizovat a následně zrealizovat. Budou tak zahájeny práce na zpracování projektové dokumentace. Ještě v letošním roce by mělo být vše technicky projednáno. „Pokud dojde ke shodě v orgánech města, tak by se s realizací mělo příští rok začít. Práce by měly trvat několik měsíců,“ říká náměstek primátora pro dopravu František Konečný.

Přinést by to mělo dostatek parkovacích ploch pro bydlící a podnikající osoby. S tím souvisí vyznačení nových rezidenčních a abonentních míst. Dojíždějící budou moci využít buď záchytných parkovišť, nebo si v zónách za stání zaplatí.

Ulice se zjednosměrní

„Ze zhruba 8 500 parkovacích míst ve výsledném stavu by mělo být 45 procent v modré zóně, která bude patřit rezidentům a podnikatelům, 37 procent v zelené zóně, která má být smíšená a s bydlícími a podnikateli tam budou moci parkovat návštěvníci. Dalších 9 procent je vyhrazeno na krátkodobé stání, to bude takzvaná oranžová zóna,“ přidává náměstek primátora pro majetek města Tomáš Bouzek.

Projekt by se měl realizovat dopravními úpravami. To znamená, že vytipované ulice budou zjednosměrněny, čímž vznikne více míst pro auta. Dojít ale rovněž může na ty stavební. Podle stávajícího projektu by se tímto navýšily počty o 1172 míst. V tom navíc nejsou zahrnuta odstavná parkoviště, díky nim by se dalo připočíst dalších 1271 míst.


Původní plán zón stání, ze kterého se bude vycházet

„Pokud máme v současné době na některých místech obsazenost kolem sta procent, což znamená nefunkčnost, tak úpravami bychom se měli dostat na osmdesát a méně procent,“ popisuje první náměstek primátora Ivo Moravec. Podle Bouzka však ještě záleží na tom, kolik míst bude zřízeno v Jírovcově ulici a zda se vůbec zřídí parkoviště v oblastí Žižkových kasáren, které má nahradit parkoviště u nádraží.

Právě v Jírovcově ulici by se mohlo vytvořit až 500 míst. Půjde o parkoviště park and go (podobně jako je v plánu parkoviště u Sportovní haly, na Dlouhé louce a u Dynama), přestože tam jezdí autobusy. V okolí je velká koncentrace firem, lze k nim ale během chvíle dojít. Zatím není rozhodnuto, kde a jak se bude za parkoviště platit. „Je to ve fázi úvah,“ doplňuje Konečný.

Budějce jsou svou situací specifické

Podle předchozí studie měly být maximální investiční náklady na realizaci v rámci 60 milionů korun. To by se nemělo výrazně lišit ani teď. „Bude záležet na technologii automatů,“ říká náměstek primátora pro dopravu. Kdyby se navíc ukázalo, že poměr míst v zónách není vyhovující, město jej může upravit.

V současné době náleží na jeden byt 0,77 osobního automobilu. „Jakmile by byla vybavenost 1 auto na byt, chybělo by ve městě 3874 míst. S tím musíme něco dělat,“ upozorňuje Moravec. Podle Petra Horského, jehož společnost studii pro město zpracovala, narostlo v Budějcích parkování na komunikacích o 15 až 20 procent. Takové jiné město prý nezná, situace je specifická. „Aut je prostě moc,“ dodává první náměstek.

Štítky parkování, park and go, park and ride, parkoviště, auto, doprava, abonenti, residenti, podnikatelé, obyvatelé, České Budějovice, projekt, František Konečný, Ivo Moravec, Tomáš Bouzek

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Vít Profant

Hm, koukám, že ANO na předvolební sliby zapomnělo hodně rychle. Tedy ne, že bych zrovna od nich čekal něco jiného...

Středa, 22. dubna 2015, 14:55Odpovědět

Badaxe Kocour

Kdyby město rozlišilo lidi, kteří v městě bydlí (a tedy odvádí daně) od těch, kteří "bystře" bydlí kdesi v nějakém satelitu nebo jinde, ale Budějce využívají jako zdroj služeb (školy, školky, kulturní podniky...) bylo by nejspíš míst dostatek. Ono kdyby to místní měli za "levno" a přespolní za dráž, nejspíš by třeba z Rudolfova mnozí přijeli MHD a ne autem. A stačilo by lidem bydlícím v Budějcích vydat "kartičku" bez níž by vám na většině míst auto odtáhli, případně byste platili vyšší sazbu. Nejspíš i městská policie by se naučila rozeznat místní od přespolních a věděla by koho pokutovat. No a až by přespolní nemohli parkovat u svého zaměstnání, ale kdesi na okraji, mnozí by prostě museli svou situaci řešit. Proč problém, který do značné míry dělají lidé kteří nejsou "z města" má řešit město? A za peníze z daní těch "městských"?

Pátek, 10. dubna 2015, 12:23Odpovědět

Radní se vrací k realizaci nového systému parkování  |  Českobudějovicko  |  Z kraje  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.