Počasí dnes16 °C, zítra21 °C
Čtvrtek 28. března 2024  |  Svátek má Soňa
Bez reklam

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Jaký přínos má Jihočeská hospodářská komora pro své členy?

PR článek

Hospodářské komory v České republice jsou zřízené ze Zákona o hospodářské a agrární komoře, který kromě zákonných povinností udává také základní rámec jejich činnosti. Neudává již bohužel kompetence a zdroje financování. Jde tedy o dobrovolné sdružení podnikatelů, které se díky podpoře firem samotných stará nejen o své členy, ale právě i o podnikatelské prostředí v regionu.

Přínos pro firmy, pro členy Jihočeské hospodářské komory (JHK), je rozličný, víceúrovňový a logicky také závislý na samotné aktivitě členské firmy směrem k nabízeným službám. Nabídka a využití služeb JHK rovněž velmi závisí na velikosti firmy i na jejím zacílení, co se obchodních partnerů týče. Pro malé a střední firmy jsou důležitými aktivitami JHK například propagace (formou osobních prezentací, ale i elektronickými a tištěnými) nebo podnikatelské poradenství, kdy se na JHK s důvěrou obracejí ve všech oblastech podnikání. Pro větší podniky je zcela zásadní efektivní pomoc JHK při řešení nedostatku pracovních sil, ale také například kompletní nabídka vzdělávání.

Díky výborné symbióze všech aktérů trhu práce v Jihočeském kraji, o kterou se JHK velmi zasadila a každodenně o ni svými aktivitami pečuje, se zde na jihu velice daří spolupráci firem a škol (exkurze, praxe, Burzy pracovních příležitostí, Burzy škol, aktivity Klubu personalistů při JHK), ale také komunikaci mezi firmami a státní správou či samosprávou (Sektorové dohody, Pakt zaměstnanosti, různé pracovní skupiny a podobně).

Zcela zásadním přínosem členství v JHK je organizace a nabídka mnoha a mnoha podnikatelských setkání – oborových, propagačních, společenských, VIP, diskusních. Jen za rok 2016 měli členové JHK možnost zúčastnit se na 40 těchto setkání. Firmy se potřebují setkávat, diskutovat spolu, navazovat nové obchodní vztahy a kooperovat. To funguje jak vzájemně ve členské základně, tak i navenek, kupříkladu při kooperačních setkáních se zahraničními subjekty, které organizujeme.

Podstatné tedy je, co firma potřebuje a JHK na její požadavky zareaguje. Nemůže sehnat zaměstnance? Hledá se řešení v jednání s úřady práce, školami či se dívá do zahraničí. Potřebuje firma rozšířit provoz? Komora zjistí, kde lze získat financování či podpory, předá kontakty na dodavatele, iniciuje jednání se zástupci měst a obcí. Činnost Jihočeské hospodářské komory se tedy utváří dle potřeb členů. Jinak řečeno, to, co dělá, určují a řídí právě členské firmy v Jihočeském kraji.

Jihočeská hospodářská komora má v současné době 1300 členů a pokrývá celé území Jihočeského kraje prostřednictvím svých oblastních kanceláří v Českých Budějovicích, Českém Krumlově, Písku, Prachaticích, Strakonicích, Táboře, Jindřichově Hradci, Třeboni a Milevsku. Dveře jsou otevřeny všem firmám. 

Štítky Jihočeská hospodářská komora, Hospodářská komora, Agrární komora České republiky, Česko, Jihočeský kraj, Úřad práce České republiky

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Jaký přínos má Jihočeská hospodářská komora pro své členy?  |  Z kraje  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.