Jak a s kým pečovat o vaše blízké? Ledax vám pomůže

 
pátek, 19. října 2012, 16:52

Společnost Ledax je obecně prospěšnou společností, která funguje od roku 2007. Od roku 2009 je největším registrovaným poskytovatelem pečovatelské služby v Jihočeském kraji. Každý rok využije pečovatelskou službu více než dva tisíce uživatelů.

Komu je služba určena, co nabízí a komu pomáhá, jsme se zeptali ředitele pečovatelské služby Ing. Karla Chalupy.

Kdo vlastně využívá vašich služeb a pro koho jsou určeny?

„Pečovatelská služba je určena osobám, které potřebují péči z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení, a rodinám s dětmi do čtyř let věku v případě narození trojčat. V každém případě jde o službu, kterou poskytujeme přímo v domácím prostředí uživatele. V praxi to vypadá tak, že tuto službu využívají hlavně senioři.“

S čím vším vlastně zájemcům o pečovatelskou službu můžete pomoci?

„Pomáháme při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu, jako je například příprava a zajištění stravy, dovoz obědů, pomoc při osobní hygieně (koupání, omývání na lůžku), nabízíme pomoc s chodem domácnosti (úklid domácnosti, praní a žehlení prádla), nákupy a zprostředkování kontaktu se společenským prostředím (procházky, doprovod na společenské akce, k lékaři a podobně).“

Co mám udělat, pokud potřebuji zajistit pečovatelskou službu? Jsem z Českých Budějovic, na koho se mám obrátit a jak to probíhá?

Nejlépe se telefonicky obrátit přímo na vedoucí střediska, paní Ivanu Maznovou (telefon 725 071 957, případně www.ledax.cz), která vám poskytne obecné informace a navrhne možnosti pro řešení vaší situace. Budete-li mít zájem, zprostředkuje vám kontakt se sociální pracovnicí střediska, která se s vámi spojí, a domluvíte si schůzku, která probíhá nejčastěji u vás doma.“

Vznikají mi objednávkou služby nějaké závazky?

„Objednávkou služby vám nevznikají prakticky žádné závazky, pouze je potřeba písemně uzavřít smlouvu o poskytování služby ještě před jejím zahájením. Poté můžete službu kdykoliv upravovat dle svých aktuálních potřeb. Znamená to, že pečovatelskou službu můžete využívat dlouhodobě (například rok a déle), ale i krátkodobě (například týden, měsíc apod.).“

Jak je to s úhradou za službu?

„Hradíte pouze ty úkony, podle Sazebníku pečovatelské služby, které jste skutečně využili. Úhrada probíhá jednou měsíčně, a to zpětně. V praxi je to tak, že v průběhu daného měsíce zaznamenává pracovník do výkazu činnosti, které vám poskytl, na konci měsíce vám tento výkaz předá ke kontrole a na začátku následujícího měsíce vám předá vyúčtování, které zaplatíte dohodnutým způsobem (hotově, inkasem atd.).“

Pečovatelská služba je jedinou službou, kterou společnost Ledax o.p.s. poskytuje?

„Ne. Naše společnost je registrovaným poskytovatelem dvou sociálních služeb: Pečovatelské služby a Osobní asistence. Další, též registrovanou službou, kterou nabízíme, je Domácí ošetřovatelská a hospicová péče. Tato služba poskytuje zdravotnické úkony, jako například podávání léků, píchání inzulínu, odběry krve, převazy ran a podobně. Výhodou je, že jsou všechny služby poskytovány v domácím prostředí toho, kdo je potřebuje.“

Co vlastně znamená spojení ´registrovaná sociální služba´? Můžete nám to nějak zjednodušeně přiblížit?

„Registrovaná sociální služba v praxi znamená, že ten, kdo ji poskytuje, se musí řídit zákonem číslo 108 a takzvanými ´Standardy kvality sociálních služeb´. Velmi zjednodušeně se dá říci, že je to obsáhlý ´soubor pravidel a povinností´, kterými se musíme ve své práci řídit. Tím jsme schopni garantovat úroveň kvality poskytovaných služeb a náš uživatel má jistotu, že poskytujeme službu tak, jak ukládá zákon. Zároveň to také znamená, že jsme kontrolováni, tedy naše činnost podléhá kontrole státní správy.“

Je něco, co chcete dodat na závěr našeho rozhovoru?

„Rád bych naše povídání shrnul v tom smyslu, že sociální a zdravotnické služby, které poskytuje naše společnost, se mezi sebou dají provázat tak, aby člověku umožnily pobyt v jeho domácím prostředí co nejdéle. Tím bylo podstatné ve stručnosti řečeno, případné další dotazy zájemcům rádi zodpovíme.“

Napsala Eva Hejduková
PR text

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Motor oslaví postup do extraligy, pokud…

  • RECENZE: Tanja dává ochutnat z připravované...

  • Ředitelem Budějovického Budvaru je Petr...

  • Řidič narazil s autem do schodů a převrátil...

Reklama
 
 

Kam dál?

Ztráty a nálezy. Co dělat když........ Díl 2.

pondělí, 23. května 2011, 09:57

Někdy hraje roli roztržitost, někdy shoda neuvěřitelných náhod .stačí chvíle nepozornosti a ztratíme důležitý doklad...

Jak si počínat při početí

neděle, 22. května 2011, 17:19

Budějcká Drbna Vám přináší původní seriál, zaměřený na početí potomka. K publikování tohoto seriálu nás donutily...

Ztráty a nálezy. Co dělat když........

pondělí, 16. května 2011, 09:08

Někdy hraje roli roztržitost, někdy shoda neuvěřitelných náhod .stačí chvíle nepozornosti a ztratíme důležitý doklad...